notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Honlapkészítés

hirdetes

Honlapkészítés

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Bármilyen honlapkészítéskor, az elsõ és legfontosabb lépés, a tartalom beszerzése. A legtöbb projekt ott bukik el, hogy a design és maga a script-ek elkészülte közben, illetve után kerülnek a megalkotó kezébe azok a tartalmak, amiket "valójában" a honlap-ra kell illeszteni, és ez általában a projekt módosítását eredményezi, legrosszabb esetben pedig teljes mértékeben újra kell kezdeni a honlapkészítést.

Funkcionalitás


Egy honlap, a funkcióit tekintve rengeteg dolgot mûvelhet. E-mail címeket tárolhat hírlevél funkció esetén. Szövegbejegyzésket tárolhat, jeleníthet, és kezelhet (például vendégkönyv), különbözõ ûrlapok segítségével személyes és üzleti adatokat tárolhat (árajánlatkérés). Tranzakciókat bonyolíthat le, képgalériákat, játékokat, fórumokat, stb. üzemeltethet.

Honlap típusok


Egy-egy honlapkészítéskor, pontosan tudnunk kell azt, hogy milyen honlapot szeretnénk. Nagy csoportokat alkotva a következõket kapjuk:

1. Személyes honlapok


Nagy általánosságban hívhajtuk õket hobbi honlapoknak is. Ide magán emberek tehetik fel a dolgaikat, ezek pedig nagyjából a családjukhoz, barátaikhoz, hobbijukhoz köthetõ. A funkcionalitás szempontjából nem érdemes túl sok dolgot bele tenni, mivel itt a cél max. az ismerõsök megnyerése szokott lenni, illetve a hasonló érdeklõdési emberek figyelmének felkeltése.

Lehetnek "személyes referencia" honlapok is, mellyel az ember munkát szeretne keresni. Itt a munkatípusától függõen kell a funkcionalitási listát összeállítani, mivel nem mindegy, hogy egy munkát keresõ modellrõl, vagy egy programozóról van szó.

Én csak a programozóknak tudom ajánlani, hogy érdemes szinte minden olyan funkciót beletenni amire képesek vagyunk, mivel így a munkaadó ezáltal többet tudhat meg arról, hogy mit tudunk, és minél több funkció áll rendelkezésre, annál nagyobb az esély a megpályázott munkára.

2. Promóciós honlapkészítés


Egy olyan honlap, mely egy márkát, egy vagy több terméket, vagy egy céget hivatott reklámozni, a legjobb esetben pedig rábírni a látogatót, hogy vásároljon. Sokan úgy gondolják, hogy az ilyen honlapoknak nem kell túl sok funkcionalitással rendelkezni, ugyanis itt csak egy "reklámpapírról" van szó, és elég, ha a látvány szép.

Ez így nem igaz. Lehet, hogy az elsõ látogatáskor a nézelõdõ személy nem potenciális vevõ, ám ha érdekes dolgokat talál a honlapon, lehet, hogy többször visszanéz, és valamikor pénz is akad nála. Mivel a "hely" megtetszett neki, lehet, hogy úgy dönt, hogy a honlap segítségével költi el...

A promoció típusától függõen árajánlatkérõ ûrlap felrakása "kötelezõ", hiszen minden ember a gyors elérhetõséget szereti, és a töltsd le -> nyomtasd ki -> küldd el postán típusú árajánlatkérések divatja múltak, lassúak, és sok huzavonával járnak. Ráadásul így akár pár percen belül is jelentkezhet nálunk a vevõ fél.
hirdetes

Nagyon meg kell gondolni viszont az olyan funkciók használatát, amihez egy olyan embert kell alkalmaznia a cégnek, aki a honlap folyamatos karbantartásáért felelõs. Gondolok itt a "hírek"-re, amit általában szívesen alkalmaznak a vállalkozások, ám "elfelejtik" ezeket frissíteni idõ hiányában, és ez által amikor egy látogató megtalálja az oldalt, és azt látja, hogy az utolsó hír két hónapja lett felrakva, elgondolkozik azon, hogy érdemes e ide még egyszer eljönnie. Ugyanez lehet az eredménye annak is, ha olyan híreket raknak fel, amik szinte minden hírportálon megtalálhatók, mert így a leendõ vevõk nem érzik fontosnak a tartalmat... Ezt nevezik minõségromlásnak, és nem érdemes olyan funkciót rakni egy site-ra, aminek ez az eredménye.

Javallott a termékhez/céghez/szolgáltatáshoz kapcsolódó linkek tárházát felrakni, ugyanis így a reklámozott dologhoz máris rengeteg információt adtunk, és így talán tovább növeltük a látogató érdeklõdését, és nem fog ezen információk hiányában faképnél hagyni minket. A sok link (lehetõleg rövid bevezetõkkel, és nem csak címekkel), minõségjavításnak nevezhetõ, ugyanis itt nem rejtettük el azt a tényt, hogy az információ nem tõlünk származik. Ezen linkek segítéségével, még akár azt is elérhetjük, hogy az általunk linkelt oldal tulajdonosa feltegyen minket a saját linkjei közé... Ami egy promóciós honlapnál nem hátrány.

Érdekes kérdés lehet még a reklám tartalmához kapcsolódó játék kifejlesztése, ugyanis sok felmérés szerint az idõsebb korosztály is szívesen játszik on-line játékokat (kártya, táblás, logikai, kvíz...). Ennek az eredménye a látogatottság növekedésben lenne látható, de itt nem csak a fiatalabb korosztályra kell számítani (de természetesen az internetezõk nagy részét így is õk teszik ki manapság, ezzel számolni kell). A játékoknál érdemes egy "toplista hírlevél" kifejlesztése is, melynek segítségével, elég nagy eséllyel vissza térítjük a látogatót: mutassa meg, hogy ki az elsõ a listán...

3. Portál készítés


Egy témára illetve közösségre élezett honlap. Funkcionalitását tekintve nagyon gazdag szokott lenni (játékok, fórum, chat, cikkek, hírek, linktár, keresõ, stb...). Fenntartásához több ember is szükséges, és az interneten való megjelenés után (vagy már nem sokkal elõtte) muszály valahogy reklámozni (másik site-okon, újság, szórólap, további médiák). Ha nem reklámozunk be kellõ képpen egy portált, akkor nagy valószínûséggel belebukunk, ugyanis a fenntartása az ilyen honlapoknak (általában) sok pénzbe kerül.
hirdetes

A design-t tekintve, nem szabad túlzásokba esni, ugyanis egy (jó) portált sok ezer ember látogat naponta.

4. Vállalati portál készítés


Belsõ használatra szánt oldalak. Funkcionalitásukat és design-jukat tekintve is a portálokra hasonlítanak, ám címüket (értehetõ okokból) nem szokás megadni. Ilyenek lehetnek: online vállalat irányítási rendszer, dokumentum kezelõ, raktárkezelõ, stb.

Végszó


Az interneten található honlapok legtöbbjének értéke egyenlõ a nullával, és sajnos az idõ haladtával, ez a "kínálat" egyre csak bõvülni fog. A legtöbb ilyen honlap a személyes kategóriába tartozik, de található köztük promóciós, és néhány portál is.

Amikor neki látunk honlapunk megtervezésének, akkor már tudjuk, ki a cél közönségünk. Ne tervezzünk felesleges funkciókat (amiket valószínûleg az összes látógató 0.5%-a fog használni), és ne tömködjük tele olyan információkkal amiket csak egy másik site-ról másoltunk. Inkább tegyünk csak egy egyszerû bevezetõ szöveget, és egy linket, ami a megtalált információhoz vezet (de ezt úgy, hogy az, egy új ablakban nyíljon meg, mert nem szeretnénk, hogy a látogatónk eltûnjön).

A design-t pedig úgy alakítsuk ki, hogy az, ne legyen zavaró, és lehetõleg ne kelljen rá sokat várni. Talán az utóbbi a legfontosabb. Sok ember, csak azért nem néz meg egy oldalt, mert nincs kedve megvárni, míg az teljesen betöltõdik.

Ha lehet, ne használjunk JavaScript-et promóciós honlap esetén, (fõleg ne Visual Basic Script-et!), ugyanis lehetséges, hogy a kliens oldalon ez tiltva van (és esetleg ez miatt nem tudnak tõlünk ajánlatot kérni). A fontos funkciókat mindig JS nélkül lehessen elérni!

Mindig valid legyen az oldal, mert lehet, hogy a legfontosabb látogató nem tudja megnézni az oldalt...

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõsítési folyamat

az elõírt követelmények teljesítési képességét bizonyító folyamat 1. MEGJEGYZÉS:... Tovább

folyamatos fejlesztés

ismétlõdõ tevékenység a követelmények teljesítési képességének növelésére ... Tovább

Tovább a lexikonra