notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 tipp hatékony munkavégzéshez: 9 munkahelyi szokás a hatékonyabb teljesítmény érdekében

hirdetes

9 munkahelyi szokás a hatékonyabb teljesítmény érdekében

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mindenkinek megvannak a maga munkahelyi szokásai – ezek azok a viselkedési, etikai vagy épp gyakorlati berögződések, amelyek segítnek a legtöbbek kihozni magunkból, amikor dolgozunk. A jó munkahelyi szokások a hatékony munkavégzés alapjai, hiszen ezekre épül a teljesítmény, a bizalom, a kommunikáció, az ésszerű időbeosztás, a pontosság és még sok más is. Sosem árt persze az sem, ha az ember nem csak saját teljesítményén próbál javítani, hanem másoknak is segít ebben – ez szintén egy értékes, pozitív munkahelyi szokásnak számat. Ez azonban csupán a jéghegy csúcsa. Az igazán sikeres emberek szigorú és nagyon határozott munkahelyi szokásokat vettek fel, hogy kiemelkedhessenek a tömegből és minél feljebb törhessenek karrierjükben. A következőkben ezekről lesz szó!
 

9 tipp hogy hatékonyabb legyél  munkádban

1. Állíts fel egy fontossági listát

A fontossági lista, vagy prioritási lista a feladatlista fejlettebb változata. Erre azért van szükség, mert egyes feladataid bizonyára sokkal fontosabbak, sürgősebbek, mint mások, és ezeket általában érdemes minél előbbre helyezni a teendők sorában. A kérdés persze az, hogy hogyan állítsd össze ezt a listát.

Amennyiben munkád valamennyire kötetlen, tölts minden munkanap elején néhány percet azzal, hogy kiválasztasz 1-3 első prioritású feladatot, amikkel mindenképpen végezned kell az adott nap során. Ez után sokkal könnyebb lesz azokra a dolgokra koncentrálnod, amelyek a legtöbb figyelmedet és lelki jelenlétedet igénylik.

Mindemellett nem árt arra is odafigyelni persze, hogy ezeket a rövidtávú célokat a lehető leghatékonyabb módszerekkel igyekezz elérni.

hirdetes

2. Szállj le a közösségi médiáról

A hasznos munkavégzésről számos kevésbé fontos apróság vonhatja el az ember figyelmét – elég csak az emailekre és a közösségi médiás értesítésekre gondolni. Az egyik legjobb munkahelyi szokás korlátozni ezek használatát.

hirdetes

Lehetőség szerint igyekezz minél kevesebbet foglalkozni ezekkel (beleértve az üzenetküldő alkalmazásokat is) munka közben, hogy a legfontosabb feladataidra koncentrálhass. Kapcsold ki az értesítéseket (több alkalmazásban be lehet állítani, hogy 8 óra elteltével újra bekapcsoljanak), és csak ebédszünetben nézd meg őket. A lényeg, hogy ne hagyd, hogy elvonják a figyelmedet a munkáról.

3. Figyelj a visszajelzésekre

A visszajelzések segíthetnek még hatékonyabbá válni a munkavégzés során. Amikor pozitív vagy negatív visszajelzéseket kapsz egy felettesedtől, ne feltétlenül vedd őket magadra. A visszajelzések célja általában az, hogy hatékonyabbá válj abban, amit csinálsz. Persze az, hogy ezek milyen stílusban érkeznek, már egészen más kérdés.

Szánj időt arra, hogy megértsd, mire is van szüksége egy-egy ügyfelednek, és tedd fel nekik azokat a kérdéseket, amelyekre válaszolva még hatékonyabban végezheted munkádat. Amikor az ügyfél átdolgozást kér, akkor koncentrálj az elhangzottakra és minél előbb add meg neki azt, amit igényel tőled.

Lapozz a következő oldalra a további szuper tippekért!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

skontó

Engedmény a készpénzzel, vagy a fizetési határidő előtt fizető vevőnek. Tovább

fedezetszámítás

A fix és változó költségekkel, valamint a termelési mennyiséggel operálva, a becsült... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Hírek