
7. Hagyj időt magadnak a feltöltődésre
A hatékony munkavégzéshez éppen annyira fontos energiád beosztása, mint az idődé. Hiába teszel magadnak elegendő időt félre a munkára, ha nincs erőd elvégezni azt. Amellett tehát, hogy okosan bánsz a rendelkezésedre álló idővel, legalább ennyi figyelmet fordíts saját épségedre is.
Az igazán sikeres emberek egyik legfontosabb munkahelyi szokása, hogy mindig tudnak időt találni maguknak a feltöltődésre. Mindehhez persze a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás is hozzátartozik.
Ha úgy érzed, hogy nehezen tudsz koncentrálni az előtted álló munkára, akkor próbálj változtatni szokásaidon, és több alvást beiktatni napi rutinodba. Napi legalább 8 órára van szükséged ahhoz, hogy megfontolt döntéseket hozz, és hatékonyabban végezhesd munkádat az ébrenlét során.
8. Tartsd szem előtt hosszútávú prioritásaidat az Eisenhower mátrix segítségével
Sokan rövidtávon igyekeznek produktívak maradni. Azonban nehéz úgy produktívnak lenni, ha az ember a kevésbé hasznos feladatokra fordítja minden erejét és figyelmét.
Ennek elkerülése érdekében ismerkedj meg az Eisenhower mátrixszal, amelyet Dwilight Eisenhower alkotott meg, hogy tájékozott döntéseket hozhasson tábornoki szolgálata során. A koncepciót Stephen Covey ’ The 7 Habits of Highly Effective People’ című könyve tette népszerűvé.
Az Eisenhower mátrix segítéségével fontos/nem fontos, illetve sürgős/nem sürgős kategóriákra oszthatod feladataidat, amelyeket aztán prioritásuk alapján kell elvégezned, automatizálnod, átadnod másoknak, vagy elvetned.
9. Alkalmazd a 80/20-as elvet
Mint azt már a cikkben többször is olvashattad, a legfontosabb feladataidra kell összpontosítanod. Ebben segíthet a népszerű 80/20-as elv, amellyel Vilfredo Pareto olasz közgazdász állt elő (és Pareto-elvként is emlegetik).
A 80/20-as elv szerint eredményeid 80%-a erőfeszítéseid 20%-ából származik. E szerint tehát, hogy jobb munkahelyi szokásokat fedezhess fel, azonosítanod kell tevékenységeid legjövedelmezőbb 20%-át. Ez után ki kell találnod, hogy hogyan csökkentheted a maradék 80%-ra fordított időt. Így többet foglalkozhatsz majd azokkal a feladatokkal, amik eredményeket hoznak céged/márkád számára.