Máté Balázs online marketing asztali

Közösségépítés YouTube csatornádon

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.
 

Youtube közösség

Előbb vagy utóbb egyre több embert vonzanak majd magukhoz videóid, és ezek az emberek általában hasonló érdeklődési körökbe tartoznak, mint te magad. Videóid hozzászólásai között új beszélgetések, viták és eszmecserék alakulnak majd ki. Ezek a felhasználók adják közösséged alapját – a te feladatod az, hogy minél több ilyen interakciót ösztönözz nézőid között, és ezzel elkezdd felépíteni vlogod közösségét.

 

 

Miért fontos YouTube közösséget építeni?


A kérdés jogos – egyáltalán minek neked „saját” közösség? Ha szeretnél a YouTube-al foglalkozni, akkor bizonyára van néhány vlogger, akit ismersz, esetleg követsz is a platformon. Észrevetted már, hogy milyen sokat foglalkoznak a rajongóikkal?

 

A legsikeresebb YouTuberek mind kiemelt figyelmet fordítanak követőikre, legyen szó a YouTube nézőkről, vagy az egyéb közösségi platformok felhasználóiról. Hogy miért csinálják? A válasz egyszerű: egy nagyobb közösség több nézőt és több népszerűséget is hoz, hiszen minél többen követnek egy csatornát, annál többen terjeszthetik a vlogger által megosztott tartalmakat.

 

A kérdés tehát végezetül mégsem az, hogy miért fontos YouTube közösséget építeni, hanem hogy hogyan tehetsz szert nagyobb közösségre. Az alábbiakban erről lesz szó.

 

 

Válassz nevet közösségednek – légy kreatív!


Ez talán az egyik legszórakoztatóbb része a közösség kiépítésének. Mutasd meg közösségednek, hogy mennyire nagyra tartod őket azzal, hogy egy külön, sajátos nevet találsz ki nekik. Ez a név kapcsolódhat a csatornád nevéhez, de felhasználhatsz valami rendszeresen visszatérő poént vagy motívumot is, amit a hozzászólások között gyakran emelgetnek a nézők. 

hirdetes
 

 

Youtube közösség

Vedd fel és tartsd a kapcsolatot nézőiddel


Ha megemlíted közösségedet (az előző pontban kitalált névvel megszólítva őket) videóid elején, végén, és akár közben is, azzal már megteszed az első lépést a közösséggel való kapcsolatfelvétel irányába, azonban ez még csak a kezdet.

 

Ha igazán azt akarod, hogy nézőid videóid részeseinek érezzék magukat, akkor lehetőséget kell adnod nekik, hogy ők is felvehessék veled a kapcsolatot. Szerencsére ezt a YouTube hozzászólás-szekciója biztosítja számukra – a te feladatod érdekes kérdéseket feltenni nézőidnek, amelyek aztán saját kis beszélgetésekké nőhetik ki magukat a kommentek között.

 

Ezen kívül persze arra is ösztönözheted őket, hogy tegyenek fel az aktuális témával kapcsolatos kérdéseset, amiket aztán a hozzászólások között, vagy egy külön videóban (általában több kérdést és választ összegyűjtve) megválaszolhatsz.

hirdetes

 

Amikor a nézőktől érkező gondolatokat/kérdéseket említed vagy tárgyalod a videóban, akkor minden esetben érdemes kiemelni az adott hozzászólót (akár a hozzászólás képét is megjelenítheted a videón), tovább erősítve ezzel a tudatot nézőidben, hogy valóban érdekelnek a gondolataik, véleményeik és kérdéseik.

 

 

Légy aktív a kommentek között is


Nem csak a videókon keresztül kommunikálhatsz közösségeddel. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek tudják, hogy nem csak egy mosolygós arc vagy a videókon, hanem egy valódi személy, akkor rendszeresen nézegesd videóid hozzászólásait, és időnként lépj be te is egy-egy kialakuló beszélgetésbe, hogy megválaszolj egy kérdést, megköszönj egy kedves hozzászólást vagy reagálj a kritikákra.

 

 

Derítsd ki, hogy mit szeretnének látni nézőid


Nem muszáj minden videóhoz saját ötleteket kitalálnod. Akár van néhány előre kitervelt témád, akár nincs, nézőidet is megkérdezheted arról, hogy mi érdekli őket. Ezzel szintén azt a tudatot erősíted meg bennük, hogy valóban adsz a véleményükre, és hogy fontos számodra, hogy olyan szórakoztató és/vagy hasznos tartalmakat készíts nekik, amilyeneket ők szeretnének látni tőled.

 

 

Használd ki a közösségi média erejét


Habár elsődleges tevékenységed a YouTube-on történik, online jelenléted nem szabad, hogy csak erre az egy platformra összpontosuljon. A Facebook, az Instagram és más népszerű közösségi szolgáltatások mind plusz lehetőségeket biztosítanak neked és közösséged tagjainak, hogy felvegyétek egymással a kapcsolatot. A közösségi oldalakon megosztott tartalmak képesek futótűzként terjedni, így videóid is sokkal több emberhez juthatnak majd el, akik között biztosan lesznek új rajongók is.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 187

Átlagos értékelés: 4.9

Marketing

Szótár

Szeretem a bankom

A Budapest Bank szeretem a bankom kampányának online marketing csődje, avagy amikor nem... Tovább

eredményesség

a tervezett tevékenységek megvalósításának és a tervezett eredmények elérésének mértéke Tovább

Tovább a lexikonra