Bár még a koronavírus járvány javában tart, már a korlátozó intézkedéseket, ugyan szép lassan, de elkezdték feloldani. Sokan elgondolkoztak, hogy a home office üzemmódból visszaváltsanak az irodai, munkahelyi munkavégzésre. Te is fontolgatod, hogy ideje lenne visszatérni? Akkor adunk 4 tippet, hogy hogyan indítsd be az irodai munkát a koronavírus járvány idején!

#1: Információ!
Nagyon gyorsan változik a helyzet, mondanám, hogy napról napra, de sokkal inkább óráról órára. Emlékszem mikor még a veszélyhelyzetet kihirdették, és csak legyintettem, de azóta nem voltam bent az irodában, szóval abban a perceben valójában az egész világ fenekestül felfordul számomra. A vírushelyzet változásával együtt pedig a jogszabályi környezet is napról napra változik, ezért nagyon fontos informálódni a naprakész információkkal! A munkáltatóknak kötelessége a folyamatos tájékozódás és a munkavállalók informálása az őket érintő változásokról, de emellett a dolgozóknak is haladéktalanul jeleznie kell minden olyan körülményt, ami a munkavégzését befolyásolhatja. Érdemes lehet ebben a krízishelyzetben esetleg erre egy külön online platformot létesíteni, és folyamatosan frissíteni naprakész információkkal mindkét részről.
#2: Előírások!
A koronavírus járvány nem szűnt meg a korlátozások enyhítésével, továbbra is jelen van, ezért fontos az elővigyázatosság, előírások bevezetése és betartatása. Figyelj oda a megfelelő higiéniai körülmények biztosítására, a megfelelő fertőtlenítésre, fertőtlenítők kihelyezésére, szükséges eszközök (maszk, kesztyű) biztosítására, tájékoztató üzenetek kihelyezésére! Az irodai munka során a legnagyobb veszélyt a közösségi terek, valamint a tömegközlekedés jelentik. Ha lehet a közösségi terek használatát korlátozzátok le, és valamilyen módon ösztönözzétek a biciklik, autók használatát, például az üzemanyagpótlék megemelésével, nagyobb parkolóhellyel, vagy őrzött biciklitárolók kihelyezésével!