Számos vállalat volt kénytelen visszavenni tevékenységeiből, vagy átmenetileg (esetleg véglegesen) teljesen leállni a koronavírus következtében. Azonban amíg sokak már a teljes csődre készülnek, mások arra használják ezt a rendhagyó időszakot, hogy újratervezzék cégük felépítését, politikáját és működését. A következőkben nyolc pontban foglaljuk össze, hogy miket kell tenned már most azért, hogy a koronavírus után kellő lendülettel indíthasd újra cégedet a sikerek irányába!

1. Stabilizáld a helyzetet
Először is mérd fel a pénzügyi helyzetet. Használd arra megtakarításaidat, hogy fenntartsd a legalapvetőbb folyamataidat, és kezdj el befektetni olyan megoldásokba, amikkel felkészítheted cégedet a jövőre.
2. Mérd fel a helyzetet
Hozz tényalapú döntéseket az összes rendelkezésedre álló lehetőséggel kapcsolatban. Tartsd folyamatosan a kapcsolatot mind cégen belüli, mind külső forrásaiddal, hogy egyetlen lehetőségről se maradj le. Kezdj el gondolkodni rajta, hogy milyen irányban szeretnéd továbbvinni cégedet.
3. Figyelj a hozzáállásodra
Cégvezetőként most nagyon fontos, hogy magadba tekints, és elgondolkozz azon, hogy hogy érzed magad. Mennyire vagy lelkes reggelente a munkába menet? Ha csak kínnak érzed ezt a feladatot, akkor ideje változtatnod a hozzáállásodon, mert ez az egész cégre kihat majd.
Céged irányát az határozza meg, hogy milyen célt tűztél ki magad elé. Ne feledd, hogy míg a gazdasági válsághelyzet átmeneti, addig fő célod mindig végleges marad. Ez az, amiért belekezdtél ebbe az egészbe, és jársz be minden nap az irodába. Céged értékei a te értékeidtől függenek. Valahányszor alkalmazottaiddal beszélsz, fontos, hogy emlékeztesd őket a cég céljára, küldetésére és értékeire.
4. Csökkentsd a veszteségeket
Ez az időszak remek alkalmat kínál arra, hogy újratervezd cégen belüli folyamataidat. Szabadulj meg azoktól a dolgoktól, amelyek nem képviselnek semmilyen értéket, és azoktól a folyamatoktól, amelyek sem neked, sem ügyfeleidnek nem segítenek semmiben.
Továbbá, ha vannak olyan dolgok, amikről mindig is azt gondoltad, hogy ki kellene próbálni őket, de sosem volt rájuk időd, akkor ezeken is érdemes elgondolkodnod céged jövőjével kapcsolatban.