
5. Tedd fel a legfontosabb kérdéseket
Tégy fel magadnak néhány fontos kérdést cégeddel kapcsolatban, úgymint:
• „Ugyan az a cég leszünk, amikor visszatérünk?”
• „Milyen jövő áll a cégünk előtt?”
• „Vajon most lenne érdemes újítanunk a cégen?”
Sok cég teljesen az elejéről kell, hogy újrakezdje működését, miután a helyzet végre lecsillapodik. Mely pozíciók lesznek azok, amiket érdemes visszahozni? Hogy fog kinézni a cég szervezete? Tekints erre az időszakra úgy, mint egy pozitív újrakezdési lehetőségre.
6. Készíts egy új tervet
Céged jellegétől függően néhány specifikus kérdésen is el kell gondolkodnod az újrakezdés kapcsán. Ha például céged egy szűk, zárt térben fogad egyszerre több ügyfelet is (pl. egy kisebb kávéház vagy edzőterem), akkor hogyan biztosítod majd számukra a biztonságos személyes távolságot? Hogyan gondoskodsz majd azoknak az alkalmazottaknak a biztonságáról, akik közel kell kerüljenek az ügyfelekhez (recepciósok, felszolgálók, edzők, stb.)?
Ha szeretnél olyan újításokat kivitelezni, amikre eddig még nem jutott időd, akkor valószínűleg érdemes lenne céged legkiválóbb alkalmazottait ezek élére állítani. Lehet, hogy jobban is kihasználhatnátok a rendelkezésetekre álló technológiákat, vagy éppen az ügyfélkezelésen lehetne fejleszteni valamit.
Vedd számításba mindezeket, és készíts egy új marketingtervet céged számára.
7. Tedd hitelesebbé magadat ügyfeleid szemében
Próbáld meg valahogy elkülöníteni magadat versenytársaidtól, hogy előnyt szerezz a mezőnyben. Tervezd meg marketingüzenetedet, és azt, hogy hogyan kommunikálsz majd ügyfeleiddel. Sok cég még a leállás alatt sem hagyott fel ezzel a kommunikációval.
8. Végszó
A sikeres vállalatokat az különbözteti meg a visszaesőktől, hogy hogyan szerzik meg, dolgozzák fel, osztják szét és használják ki egyedi tudásukat. Fontos, hogy ráerősíts erre a tudáskezelő rendszerre, vagy, ha nincs még ilyened, kialakíts egyet.
Először lehet, hogy két vagy négy hétre kell majd előretervezned, aztán a következő négy hétre, negyedévre vagy félévre. Tudd, hogy melyek azok a fordulópontok, amelyeknél vissza kell venned, vagy még jobban rá kell kapcsolnod. Tartsd észben, hogy a különböző iparágak számára más és más időpontokban nyílik majd újra a piac, de fontos, hogy ekkorra már pontosan tudd, hogy ügyfeleidnek mire lesz szüksége tőled.