notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Reklámozás a koronavírus idején: Így reagál a világ legnagyobb reklámcége, a WPP a koronavírus járvány miatt kialakult helyzetre

hirdetes

Így reagál a világ legnagyobb reklámcége, a WPP a koronavírus járványra

VN
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A koronavírus járvány a világ minden területén kifejti a hatását, a legnagyobb cégek sincsenek biztonságban. Így a világ legnagyobb reklámcége is bizony megérzi a hatását annak, hogy az emberek egy kisidőre felfüggesztették a költekezést, valamint hatalmas gyárak függesztették fel egy kis időre a termelést, egy szóval egy kicsit fejetetejére állt az egész világ, és legkevésbé sem akar senki semmit reklámozni. Nézzük, hogyan reagált a koronavírus miatt kialakult helyzetre a WPP a világ vezető reklámgyártója.

Reklámipar rekaciója a koronavírus járványra

Az erősebb pénzügyi pozícióban lévők jobb helyzetben vannak

Megállt majdnem az egész világ, megállt a reklámozás is. Mark Read, a cég vezérigazgatója szerint bár egyértelműen a pénzügyileg erősebb pozícióban lévő vállalatok vannak jobb helyzetben, azért nekik is megszorító lépéseket kellett hozniuk a kialakult helyzetre való tekintettel. Bejelentette, a cég nem fog osztalékot fizetni a 2019. évi eredményei után, valamint törli a részvényvisszavásárlási programját, és a 2020-ra vonatkozó előrejelzéseit is törli, hiszen a koronavírus miatt minden teljesen átalakul. 

Rengeteg ügyfelük törölte a megrendeléseit, így előreláthatólag számottevő bevételtől estek el. A cég egy olyan költségcsökkentő programot jelentett be, amivel 800 millió fontot takaríthat meg az év során. Ebbe beletartozik a munkaerőtoborzás azonnali leállítása, és a szabadúszó kollégák szigorúbb felügyelete, valamint a fizetésemelések elhalasztása. De nem csak a dolgozókat érintik a változások, a világ legnagyobb reklámcégénél bizony a társaság igazgatóságának bérét is 20 százalékkal csökkentették.

hirdetes

Ki költ ilyenkor reklámokra?

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ebben a válságos időben mivel foglalkozik a cég, hiszen mégis ki költene ilyenkor reklámokra? Ágazatok omoltak össze, nyilván nem fog nagyon senki reklámokra költeni. A csapból is az folyik, hogy ne menjünk sehova, se kirándulni, se shoppingolni, vannak helyek, ahol az élelmiszer boltokon, és gyógyszertárakon nincs is nyitva semmi. Nekik készítenének akkor reklámokat? Természetesen nem. Bár a reklámozás nem állt meg, de valóban a legtöbb cég visszafogta az olyan kiadásait egy kis időre, mint a reklámtevékenységek, hiszen ők is elestek a bevételeikől. A cég jelenleg egészségügyi kampányokat készít ügyfelei részére, például Nagy-Britannia részére is. De nagyobb ügyfeleknek részére dolgoznak márkaimázs reklámokon is.

hirdetes

Mit lehet tenni ebben a helyzetben?

A WPP is megpróbálja menten a menthetőt, ahogy a többi versenytárai is. Tehát te sem tehetsz más nagyon, a helyzet most ezt hozta, de reméljük mihamarabb vége lesz, és jól keveredünk ki belőle, de ahhoz bizonyos dolgokat ebben a válságos helyzetben is tehetünk, ITT össze is szedtünk pár dolgot, hogy miket. Ha igazi nyertesként akarsz kikeveredni, akkor azt javasoljuk, hogy feküdj rá vállalatod online marketingjére, ebben a cikkben azt is elmondjuk miért, és hogyan!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

hozzárendelhető költség

Az a költség, amelynek felmerülése elkerülhető lehetne, ha a termék, funkció, vagy folyamat... Tovább

audit

auditbizonyítékok nyerésére és ezek objektív kiértékelésére irányuló... Tovább

Tovább a lexikonra
Belföld Érdekességek Marketing