notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A budapesti ingatlanpiac

hirdetes

Budapesti ingatlanpiac

Rákóczi Zita portál menedzser
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A budapesti ingatlanpiac töretlenül dübörög az 1990-es rendszerváltás óta. Gombamód szaporodnak az új házak, lakóparkok és egyéb lakóingatlanok Budapest szinte mind a 23 kerületében. A fellendülést nem csak a helyi, de a külföldi vásárlók is elősegítik, akik előszeretettel fektetik be tőkéjüket a különlegesen szép főváros ingatlanpiacán.

A befektetési céllal vásárolók közül a magyar kisbefektetők megfogyatkoztak, helyettük külföldiek léptek a piacra. Befektetők főként az Egyesült Királyságból, Spanyolországból és Írországból érkeznek.

A belvárosi ingatlanok amúgy is nagyon keresettek Európa nagyvárosaiban, így Budapesten is. A belváros hívószó, ott drágulnak a leginkább a lakások. Ez a városfejlődési folyamatokkal magyarázható. Nyugat-Európában már megfordult a szuburbanizációs folyamat, és Magyarországon is egyre népszerűbben a belvárosi luxusingatlanok a fiatalok körében.

A budai oldal

A budai oldalon általában magasabbak a négyzetméterenkénti ingatlanárak, mint a pesti oldalon, és a lakások, házak átlagos alapterülete is valamennyivel nagyobb.
A budapesti ingatlanárak a 90-es évek eleje óta stabilan emelkednek. Általánosságban elmondható, hogy a budai oldalon magasabbak a négyzetméterenkénti árak. A legolcsóbb ingatlantípus a panellakás, melyet azonban sokan nem kedvelnek, a magas fenntartási költség és az alacsony színvonal, illetve a sokszor kedvezőtlen fekvés miatt is.

A most épülő belvárosi luxuslakások nagy részét már a tervezésnél elkapkodják. A fejlesztők szerint a jól kereső fővárosi fiatalok mellett sok külföldi is vásárol - elsősorban befektetési céllal. Egy éve még az írek és a britek vettek a legnagyobb számban lakásokat Budapesten, most spanyolok és franciák érdeklődnek egyre nagyobb számban.

hirdetes

Az íkrek

Az írek az otthon tapasztaltakból indultak ki, vagyis arra számítottak, hogy az uniós csatlakozás után nagy lesz a mozgás a lakáspiacon. Ez azonban nem következett be, mert a magyar ingatlanárak már a csatlakozás előtt elértek egy olyan szintet, ahonnan általában már csak kisebb ütemben lehetett tovább emelni az árakat. A külföldiek által keresett pesti belvárosban is elértek az árak egy olyan szintet, amiért befektetésnek már nem feltétlenül éri meg itt vásárolni. Vagyis az írek vásárlási hulláma már kezd lecsengeni.

Helyüket a spanyolok, olaszok és a franciák veszik át. Ebben a három országban az elmúlt években rendre 15-20 százalék közötti áremelkedés volt tapasztalható, a nagyobb városokban és a tengerparton pedig még ennél is magasabb, ezért keresnek olyan országokat, ahol olcsóbbak még a lakások.

Ingatlanvásárlási tippek:

Legyen informált vevő: Ismerje meg az eladási árakat a kívánt területen. Tudja meg azt is, hogy mit engedhet meg magának, anélkül hogy túllépné saját kereteit, és mekkora összeggel tudnak hitelezői hozzájárulni a vételhez.

hirdetes

Nézze meg a legutóbbi eladási árakat összehasonlítható lakásokra: A kínálati ár nem mindig a legjobb ajánlati ár. Egy jobb megközelítés az „összehasonlító” adás-vételi ár, vagyis a legutóbbi végső eladási árak hasonló lakásokra közel a megcélzotthoz.
Vegye szemügyre az eladókat: Tudja meg, hogy mennyire motiváltak és hogy akarnak-e másik lakást vásárolni.

Az ajánlatot tevő vevők számának hatása: Minél több ajánlatot tesznek, annál magasabbra kúszik fel a végső ár.

Legyen ajánlata világos és egyértelmű amennyire, csak lehet: Próbáljon meg minden tényezőt eltávolítani, amik elriaszthatják az eladót. Írja bele a legmagasabb jelzálogot és az azonnal letehető összeget, amit meg tud fizetni, és amennyit csak tud a hátralévő készpénzfizetésből.

Döntse el, hogy mennyire akarja az ingatlant: Ez egy kritikus kérdés egy többszereplős árveréses szituációban. Ha nagyon kell a lakás, akkor a legjobb ajánlatot kell tennie, mert lehet, hogy később nem tud további ajánlattal élni.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

direct response

Válaszra ösztönző Direct Marketing vagy egyéb marketing tevékenység. Eszközei lehetnek:... Tovább

minõségtervezés

a minõségirányításnak az a része, amely a minõségcélok kitûzésére, valamint a... Tovább

Tovább a lexikonra