notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Ne dőlj be az ingyenes próbahónapoknak: a megoldás, hogy a próbahónap ingyenes maradjon

Ne dőlj be az ingyenes próbahónapoknak!

VN
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Te is jártál már úgy, hogy ingyenes próbaidőszakra regisztráltál a bankkártyáddal, aztán elfelejtetted lemondani? Hónapokig vonták le a pénzt a kártyádról, úgy, hogy te nem is használtad a szolgáltatást? Lehet, hogy épp most is ez történik? Gyorsan gondold át hova is regisztráltál próbahónapra, vagy olvasd el cikkünket egy korszerű megoldásról!

Ne dőlj be az ingyenes próbahónapoknak

Innovatív megoldás

Az Egyesült Királyságban debütált egy új alkalmazás, amely automatikusan leiratkozik különféle szolgáltatásokról, amint azok próbaverziója lejár. Az applikációt Josh Browder készítette, aki még tizenéves korában készítette el a „Do Not Pay” (vagyis „Ne fizess”) algoritmust, amely azóta is sikeresen menti meg felhasználóit a parkolási bírságoktól.

 

Az új alkalmazás, a „Free Trial Surfing” („Ingyenes próbaszörfözés”) nem kapcsolódik a felhasználó bankfiókjához vagy bankkártyájához, azonban a fejlesztő szerint partnerkapcsolatban áll egy nagyobb bankkal. Azt, hogy melyik bank támogatja a vállalkozást viszont már nem hozta nyilvánosságra.

Honnan jött az ötlet?

„Akkor jutott eszembe ez a termékötlet, amikor rájöttem, hogy 21,99 dollárt fizettem egy éve aktív konditermi tagságért, amit sosem használtam” mondta a fejlesztő. „Ami azt illeti, teljesen meg is feledkeztem róla, hogy egyáltalán beiratkoztam egy ingyenes próbaidőszakra. Folyamatosan nyomon követni, hogy mikor jár le egy „ingyenes próbaidőszak” frusztráló és időigényes dolog.”

 

Elmondása szerint 10 ezren iratkoztak fel, hogy kipróbálják a Free Trial Surfing alkalmazást, ami néhány héttel ezelőtt jelent meg az Egyesült Államokban, ahol Browder jelenleg lakik. A fejlesztő elmondta, hogy a két leggyakoribb előfizetés, aminek megszakítására az alkalmazást használták első sorban pornó platformok, amiket második helyen a Netflix követ.

hirdetes

 

Hogy működik?

Az alkalmazás jelenleg csak az Apple App Store-jában elérhető, de egy webes verzió is készülőben van már.

 

Minden felhasználó egy virtuális bankkártya-számot és egy álnevet kap, amivel regisztrálhatnak egy próbaidős szolgáltatásra. A kártya valójában Browder cégéhez, a Do not Pay-hez tartozik. Az alkalmazás továbbá képes átirányítani az emaileket a szolgáltató és a virtuális kártya között, így az ügyfél saját email címe biztonságos és titkos marad. Browder szerint a kártyával semmilyen más vásárlást nem lehet lebonyolítani.

 

A fejlesztő elmondta továbbá, hogy néhány platform igyekszik kitalálni, hogy mely kártyák származhatnak a Do Not Pay-től:

 

„A bankunk olyan nagy, hogy nagyon sok ügyféllel kellene kitolniuk, hogy leállíthassák a terméket. Meg kellene szüntetniük az egész ingyenes próbaidőszak szolgáltatásukat.”

 

Ironikus mód Browder azt is elárulta, hogy jelenleg ingyenes alkalmazása egyszer előfizetésessé válhat majd.

 

„Nagyjából hat hónapba tellett kidolgozni” mondta. „Jelenleg még teszteljük – talán egy nap egy olcsó előfizetésért lehet majd használni, mondjuk úgy 2 dollárért havonta.”

 

„Azért tartott ilyen sokáig mert biztosak akartunk lenni benne, hogy visszautasítsák, ha valódi vásárlásra szeretnék használni. Nem fogjuk felelősségre vonni az embereket – ez nekünk ártana.”

hirdetes

 

Az előfizetéses csapda

Felicity Hannah, egy személyes pénzügyi újságíró meleg fogadtatásban részesítette a kezdeményezést.

 

„Remek ötletnek hangzik, mert a fogyasztók rendszeresen az ilyen előfizetéses csapdák áldozatául esnek” mondta. „Én egész hozzáértőnek tartom magam, de velem is megesett már kétszer az elmúlt évben.”

 

„De vannak azért aggályaim, és mint fogyasztó, szeretném látni, hogy mások biztonságban használják, mielőtt én is feliratkoznék rá.” Hannah továbbá hozzátette, hogy a szolgáltatás rövid életű lehet, ha komoly problémát okoz majd a kereskedőknek és a szolgáltatóknak.

 

„A fogyasztóknak nem igazán kell törődniük az etikai kérdésekkel, de ez már az „ingyenes próbaidőszak” fogalmának határait feszegeti. Újra regisztrálnod kellene, ha szeretnél tovább használni egy szolgáltatást, így hát egyértelműen feltételezett, hogy nem áll szándékodban” mondta.

 

„Ha ez beindul, akkor véleményem szerint nem kell majd sokáig várni, hogy a cégek megtanulják kicselezni. Az ötlet viszont kétségtelenül érdekes.”

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.7

Érdekességek Hírek Technológia

Szótár

MMSZ

Magyar Marketing Szövetség. -Szervezi és összefogja a marketing területén... Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra