notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Instagram fiók felfuttatás

Semmiből ezrek – Egy érintetlen Instagram fiók felfuttatása

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

10-ből 9 online „Instagram útmutató” ugyan azokat az unalmas, általános tippeket hasznosítja újra és újra: felhasználói tartalmak megosztása, nyereményjátékok megrendezése, CTA-k elhelyezése, stb. Ezekkel a tanácsokkal valójában semmi baj nincs, hiszen bevált taktikáknak számítanak… ha az embernek már több ezer követője van.
 

Instagram fiók felfuttatása

De mi a helyzet azokkal az Instagram fiókokkal, amelyek teljesen újak, és csak egy fél tucatnyi követővel rendelkeznek? Hiába kéred meg követőidet, hogy jelöljék meg ismerőseiket a hozzászólásokban, ha egyszerűen nincs kiket megkérni erre.

 

 

Tovább nehezítheti a helyzetet, ha nem áll Instagram stratégiád mögött egy közel kifogyhatatlan marketing költségvetés, mint a nagy nemzetközi világmárkáknál – marad tehát az ingyenes, vagyis organikus megközelítés.

 

 

Ha tehát egy érintetlen, ma született fiókkal indulsz, akkor sokkal nehezebb dolgod lesz – a nehéz azonban nem egyenlő a lehetetlennel. Mutatjuk is, hogy mire lesz szükséged.

 

 

Hogyan lehet követőket szerezni az Instagramon?

Az Instagramon végtelenül egyszerű a bekövetések menete: egy felhasználó látja a tartalmaidat, rábök a profilodra, és ha az is tetszik neki, amit ott lát, akkor jó eséllyel rányom a követésre.

 

Meglehet, hogy valamelyik követőd megosztja valamelyik tartalmadat, amit aztán egy követője, vagy ismerőse lát, és ezen keresztül bukkan rá profilodra. Vannak olyan eseteik is, amikor egy felhasználó egy bizonyos hashtaggel megjelölt tartalmakat nézeget, és ott talál rá képedre vagy videódra (és ez által profilodra). Végezetül te magad is bekövethetsz más felhasználókat és kedvelheted tartalmaikat, hogy értesüljenek létezésedről és felkeressék profilodat.

hirdetes

 

Az első (megosztáson keresztüli értesülés) a legideálisabb, hiszen ha egy felhasználó megosztja valamelyik tartalmadat, az összes követője és ismerőse is láthatja majd azt. A probléma az, hogy ehhez saját követőkre is szükséged van, így eleinte ez nem számít hatékony technikának. Marad tehát a második két opció – a hashtagelés és mások követése, kedvelgetése.

 

 

A hashtagek szerepe az Instagramon

A hashtagek működése nagyon egyszerű, és alapvetően biztosan te magad is tisztában vagy szerepükkel a különböző közösségi platformokon. A hashtagek olyan interaktív címkék, amelyek segítenek kategorizálni a különböző bejegyzéseket, illetve segítségükkel a felhasználók könnyedén szűrhetnek olyan tartalmakra a platformról, amelyek egy bizonyos témakörhöz (egy címkéhez) tartoznak.

 

Amikor az Instagramon egy bejegyzést egy bizonyos hashtaggel (például #utazás) jelölsz meg, akkor tartalmad megjelenik majd azon felhasználók számára, akik erre a hashtagre kerestek rá a platformon. Így egyenlő esélyekkel indulsz a nagyobb játékosok mellett.

hirdetes

 

Azonban nem mindegy, hogy a bejegyzésedre kattintva milyen profil jelenik meg az érdeklődő felhasználók előtt. Ha történetesen van 4 követőd, és 3 bejegyzésed, akkor ne számíts rá, hogy sokan ráböknek majd a követés gombra. Miért is tennék, ha egy másik profilra bökve 300 képet találnak, 60 ezer követővel?

 

Az Instagram tehát ugyan mindenkinek megadja a lehetőséget a láthatóságra, a felhasználók más tényezőket is figyelembe vesznek majd, amikor követni való profilok után kutatnak (vagy csak megtetszik nekik egy téma).

 

Nem elegendő tehát csak láthatóvá válni a hashtagszűrésekben, okot is kell adj az embereknek, hogy a követőiddé váljanak. Ehhez pedig rendszeresen jó minőségű tartalmakat kell feltöltened, és aktívan tenni azért, hogy releváns, érdeklődő célközönség elé juttasd el őket (a hashtagek segítségével).

 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-01-19

"Kiürülhet" a Google az új EU-s jogszabály miatt

A Google egy újabb eszközt húzott elő a tarsolyából, hogy megmutassa, milyen hatása lehet az Európai Unió új szerzői jogi irányelvének, ha jelenlegi formájában törvény lesz belőle.

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2019-01-14

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már egy jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik. De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt.

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

2019-01-02

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2018-12-13

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Az interneten temérdek tippet és forrást találhatsz a kezdő blogolók számára, a probléma csupán az, hogy mindegyik más és más oldalról közelíti meg a témát. A rengeteg információ egy kezdő elé azt a téves képet festheti, hogy a blogolás egy nehéz, komplikált feladat. Nem muszáj azonban mindig mindent túlbonyolítani.

További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 247

Átlagos értékelés: 4.7

Érdekességek Marketing

Szótár

hiba

egy szándék szerinti, vagy elõírt használattal kapcsolatos követelmény nem... Tovább

etnocentrikus marketingstratégia

A belföldi piac felsőbbrendűségét feltételező, s az ott folytatott marketingtevékenységet... Tovább

Tovább a lexikonra