
1. Tartalmak az Instagramra – Az első lépések
A fentiek alapján az új követők megkaparintásához tartalmakra lesz szükséged, hiszen egy üres profilt senki nem követ majd szívesen. E mellett egy időben el kell kezdened gondolkodni azon is, hogy a későbbiekben hogyan oldod majd meg hosszú távon a tartalmak rendszeres feltöltését a platformra.
Érdemes egy olyan, márkádhoz/cégedhez/személyes vállalkozásodhoz/stb. kapcsolódó témát választani, amiről biztosan tudod, hogy rendszeres folyamatossággal tudsz majd utánpótlást szolgáltatni belőle képes tartalmak formájában. Eleinte lehetőleg napi egy képpel indíts, hogy profilod hamar megteljen képekkel.
Az Instagram első sorban egy vizuális platform, ahol a látványos termékekkel vagy tevékenységekkel, szolgáltatásokkal foglalkozó márkák nagy előnyben vannak. Egy mutatós tál étel, egy csodálatos helyszín, vagy néhány trendi ruha biztosan jól teljesít majd, hiszen ezeket az emberek szívesen látják hírfolyamuk görgetése közben.
De mi a helyzet azokkal a márkákkal, amelyek nem éppen látványos, vagy egyáltalán fizikai jellegű dolgokkal foglalkoznak? Mit mutathat például egy ügyvédi iroda Instagram fiókján? Habár a kevésbé vizuális ágazatok valóban némi hátránnyal indulnak a platformon, ez még nem jelenti azt, hogy nem érdemes foglalkozniuk vele.
Megoszthatók például olyan „színfalak mögötti” képek, amelyek betekintést nyújtanak a cég működésének hétköznapjaiba, az átlagos napoktól kezdve a céges rendezvényekig. Az Instagram remek felületet biztosít arra, hogy képeken keresztül kommunikáld vállalatod személyiségét az emberek felé.
Minden esetben ügyelj a képek minőségére. Az okostelefonok kijelzőinek felbontása fokozatosan nő, így a kis felbontású, rossz minőségű képek hiányosságait már nem rejtheted egy hasonlóan gyenge képernyő mögé, mint régebben. Éles, nagy felbontású képek – ne adj ezek alá!
A képek különös hatalma, hogy szó szerint egyetlen szempillantás alatt képesek különböző érzelmeket kiváltani az emberekből, gyakran szavak nélkül is. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes szövegeket is mellékelni a képek mellé (vagy akár rájuk írni). A lényeg, hogy törekedj inspiráló, lenyűgöző, motivációs és vicces tartalmak megosztására, ugyanis ezek a legnépszerűbbek (értsd: a legtöbbet kedveltek, kommenteltek és megosztottak) a platformon.
Próbálj kialakítani és fenntartani egy egységes stílust. Az igazán sikeres Instagram profilok nem csak a képek egyéni minőségére és tartalmára figyelnek oda, hanem arra is, hogy ezek egy profilnézetben milyen egységes hatást keltenek a böngésző felhasználók számára. Egy egységes színséma, vagy egy jellegzetes stíluselem segít összeszedettebbé tenni az egymástól egyébként különböző képeket is.
Mivel az emberek a profilodon kattintanak rá a követés gombra, így nem kérdés, hogy a profil minden eleme azt kell sugározza magából, hogy „Minket igen is jó ötlet követni”. Ebben segíthet, ha márkád személyisége, stílusa összefogja képeidet. Persze nem muszáj kizárólag egyetlen stílusra összpontosítani, ha márkád jellege ezt nem engedi meg – ez esetben éppen jól működhet a változatosság is, ha ez releváns márkád számára.