notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az Interneten nem elég megjelenni, látogatókat is kell biztosítani!

hirdetes

Az Interneten nem elég megjelenni, látogatókat is kell biztosítani!

Asztalos Karolina portál menedzser
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Smith és Chaffey (2001) szerint az Internet segítségével a vásárlóra fókuszált marketing tevékenységet végezhetünk, miközben más üzleti tevékenységekhez kapcsolódva nyereségességet érhetünk el

Ezt a következő módokon hajthatjuk végre:

Azonosítás - az Internet hasznosítása piackutatási célokra, hogy felfedjük a vásárlók igényeit és akaratát,
Előrelátás - az Internet egy új információforrás és vásárlási csatorna. A csatornában jelentkező kereslet megértése kulcsfontosságú az online marketingbe fektetett erőforrások meghatározásánál.

Példa erre az easyJet fapados légitársaság (http://www.easyjet.com), amely eladásainak több mint 90%-át online hajtja végre, mivel az Interneten a szabvány termékek (mint pl. a repülőjegyek) iránti kereslet magas.

A vásárlói igények kielégítése - az online marketing sikerének szempontjából megkülönböztetett fontossága van a vásárlók igényeinek kielégítésének az elektronikus csatornán keresztül, mely olyan kérdéseket vet fel, mint a weboldal használhatósága, vagy annak teljesítménye, a kapcsolódó közönségszolgálat színvonala, és a fizikai termékek postázása.

hirdetes

Marketing stratégia

Az online beszélgetések által létrejövő ember-ember kapcsolat fenti koncepciójának ellenzői szerint a vállalatok óvakodni fognak a marketing ilyen alkalmazásától, talán soha nem fognak teljes mértékben nyílt és őszinte beszélgetéseket folytatni a fogyasztókkal, mivel üzleti érdekeik nem egyeznek meg a vásárlók érdekeivel.

hirdetes

A már említett kiáltvány (The cluetrain manifesto) ezt a gondolkodást is megengedi:

azzal érvel, hogy azok a vállalatok, melyek ilyen módon hajtanak végre marketing tevékenységet nem csak a (rövid távú) pénzkeresésre koncentrálhatnak.

Ha ugyanis ezek az üzletek csak a pénzkeresésre fókuszálnak, ez a szoros online beszélgetésekből kiderül majd előbb-utóbb, és a piac ennek megfelelően fog reagálni, mivel a piacok az Internet jelenlétével olyan belső (vásárlók közötti) kommunikációs eszközhöz jutottak, mely hasonló az eladó és a potenciális vásárló közöttihez.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõségbiztosítás

a minõségirányításnak az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére... Tovább

Vízipisztoly egy örök nyári szórakozás

A vízipisztoly egy örök klasszikus, ami mindig meg fogja találni a maga közönségét, legyen... Tovább

Tovább a lexikonra