notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Milyen eszközökkel növeljük honlapunk látogatottságát, nyereségét?

Milyen eszközökkel növeljük honlapunk látogatottságát, nyereségét?

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Napjainkban egyre többször találkozunk a fenti, illetve hozzájuk kapcsolódó kifejezésekkel, de mielõtt megpróbáljuk kifejteni, hogy mit is jelentenek pontosan, elõször talán a lényeg, hogy mi a fenti eszközök célja?
Nagyon egyszerû: a honlapunk látogatottsága, ismertsége, és az ezáltali bevétel és nyereség!

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Látogatottság, ismertség, bevétel

A gyakorlatban mindez természetesen korántsem ilyen egyszerû, lássuk, mit takarnak ezek a sokszor már-már mágikusnak tûnõ szavak.

Internet marketing: más néven online marketing, ahogy a nevében is benne van, az internethez köthetõ marketingeszközök és tevékenységek összessége.
Az egyik legfontosabb ilyen eszköz a keresõmarketing, vagy ismertebb nevén keresõoptimalizálás.

Keresõmarketing-keresõoptimalizálás

Az internet marketing egyik legfontosabb része, a leghatékonyabb azon eszközök közül, melyek cégünk weboldalára potenciális vásárlókat tudnak hozni. Naponta milliónyi keresés zajlik le a különféle keresõben, melyek mind valamilyen információra vagy termékre vonatkoznak, így az új vásárlók és érdeklõdõk megnyerésére ezt a csatornát tartja az internet-marketing a leghatékonyabbnak és a legcélirányosabbnak. Az interneten jelen lévõ üzletek világszerte horribilis összegeket költenek a weboldalaik tervezésére, fenntartására és reklámozására. E költségek közül - okosan felhasználva - a keresõ marketingre fordított kiadások - mely részben a tervezés részeként is tekinthetõ - rendkívül jó megtérülést hozhatnak.

Az online hirdetések, marketing kampányok jelentõs összegeket emésztenek fel, ezekhez képest a keresõmotorokon keresztüli forgalomszerzéshez szükséges befektetések jóval kisebbek. A keresõmotorok mindazonáltal milliónyi oldallal dolgoznak, tehát ha hatékonyak kívánunk lenni, megfelelõen kell megközelítenünk a kérdést.

hirdetes
A keresõmotorok mûködésének megértése és a gyakorlatban történõ alkalmazása egy külön tudomány. A keresõmotoroknak a keresésekre adott válaszadási szempontjai alapján megtervezett marketing stratégiákat összefoglaló néven keresõoptimalizálásnak nevezzük. A keresõmotorok nyújtják az üzleti forgalomszerzés leginkább költséghatékony módját. Felmérések bizonyítják, hogy a legtöbb esetben az internet-marketing stratégiák közül a keresõmotor-optimalizálás hozza a legnagyobb fajlagos megtérülést. A befektetett pénzhez viszonyítva több bevételt hoz, mint a hirdetések, az email-marketing, a hírlevelek, a partnerprogramok, a kattintás utáni fizetett hirdetések és a digitális kampányok.

Hogyan kezdjük hozzá?

A keresõoptimalizálás megkezdése elõtt érdemes tisztázni azt az alapvetõ kérdést, hogy mi is ezzel a tevékenységével a célunk. A cél az, hogy több látogatót vonzzunk a honlapra, vagy az, hogy a látogatók közül többen váljanak vásárlóvá, ügyféllé. Az Internet kezdeti felfutásakor mindenki a nagyobb forgalomra esküdött, ám ez mára megváltozni látszik. Egy viszonylag kis forgalmú oldal, ahol a látogatók negyede lesz vásárló, könnyen jobban teljesíthet, mint egy nagy forgalmú oldal, amelyik a látogatóknak csak 1%-át fogja meg.

hirdetes

A kérdés tehát nem az, hogy mennyi a látogató, hanem hogy mennyi a célirányos látogató, illetve visszatérõ vásárló. A honlapra érkezõ érdektelen látogatók javítják a nézettségi statisztikákat, de az üzleti értékük elhanyagolható.
A honlapra érkezõ nagy forgalomnak a hirdetõk szempontjából lehet fontos szerepe, hisz minél többen látogatják az oldalt, annál nagyobb a hirdetést olvasók száma is. De talán még mindig a legfontosabb, hogy a honlap hogyan képes megszerezni az új, és megtartani a régi ügyfeleket.
A két megközelítés közötti döntés a legelsõ lépés kell, hogy legyen az Internet-marketing stratégia felállításában. Egészen másféle optimalizálást kell alkalmazni akkor, ha a cél a forgalom növelése mindenáron, mint amikor a cél a látogatók vásárlóvá alakítása.

Az internet stratégia részeként ezután következhet a keresõoptimalizálás, folyamatosan figyelemmel kísérve a honlapunk pozícióját az adott kulcsszavakra a keresõkben, majd a statisztikáink kiértékelése után, ha szükséges változtassunk a módszereken.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fogalma A keresőoptimalizálás azon... Tovább

szakterületi szakértõ

<audit> személy, aki az auditálandó tárgyra nézve szakismeretét rendelkezésre... Tovább

Tovább a lexikonra