notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen eszközökkel növeljük honlapunk látogatottságát, nyereségét?

Milyen eszközökkel növeljük honlapunk látogatottságát, nyereségét?

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Napjainkban egyre többször találkozunk a fenti, illetve hozzájuk kapcsolódó kifejezésekkel, de mielõtt megpróbáljuk kifejteni, hogy mit is jelentenek pontosan, elõször talán a lényeg, hogy mi a fenti eszközök célja?
Nagyon egyszerû: a honlapunk látogatottsága, ismertsége, és az ezáltali bevétel és nyereség!

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Látogatottság, ismertség, bevétel

A gyakorlatban mindez természetesen korántsem ilyen egyszerû, lássuk, mit takarnak ezek a sokszor már-már mágikusnak tûnõ szavak.

Internet marketing: más néven online marketing, ahogy a nevében is benne van, az internethez köthetõ marketingeszközök és tevékenységek összessége.
Az egyik legfontosabb ilyen eszköz a keresõmarketing, vagy ismertebb nevén keresõoptimalizálás.

Keresõmarketing-keresõoptimalizálás

Az internet marketing egyik legfontosabb része, a leghatékonyabb azon eszközök közül, melyek cégünk weboldalára potenciális vásárlókat tudnak hozni. Naponta milliónyi keresés zajlik le a különféle keresõben, melyek mind valamilyen információra vagy termékre vonatkoznak, így az új vásárlók és érdeklõdõk megnyerésére ezt a csatornát tartja az internet-marketing a leghatékonyabbnak és a legcélirányosabbnak. Az interneten jelen lévõ üzletek világszerte horribilis összegeket költenek a weboldalaik tervezésére, fenntartására és reklámozására. E költségek közül - okosan felhasználva - a keresõ marketingre fordított kiadások - mely részben a tervezés részeként is tekinthetõ - rendkívül jó megtérülést hozhatnak.

Az online hirdetések, marketing kampányok jelentõs összegeket emésztenek fel, ezekhez képest a keresõmotorokon keresztüli forgalomszerzéshez szükséges befektetések jóval kisebbek. A keresõmotorok mindazonáltal milliónyi oldallal dolgoznak, tehát ha hatékonyak kívánunk lenni, megfelelõen kell megközelítenünk a kérdést.

hirdetes
A keresõmotorok mûködésének megértése és a gyakorlatban történõ alkalmazása egy külön tudomány. A keresõmotoroknak a keresésekre adott válaszadási szempontjai alapján megtervezett marketing stratégiákat összefoglaló néven keresõoptimalizálásnak nevezzük. A keresõmotorok nyújtják az üzleti forgalomszerzés leginkább költséghatékony módját. Felmérések bizonyítják, hogy a legtöbb esetben az internet-marketing stratégiák közül a keresõmotor-optimalizálás hozza a legnagyobb fajlagos megtérülést. A befektetett pénzhez viszonyítva több bevételt hoz, mint a hirdetések, az email-marketing, a hírlevelek, a partnerprogramok, a kattintás utáni fizetett hirdetések és a digitális kampányok.

Hogyan kezdjük hozzá?

A keresõoptimalizálás megkezdése elõtt érdemes tisztázni azt az alapvetõ kérdést, hogy mi is ezzel a tevékenységével a célunk. A cél az, hogy több látogatót vonzzunk a honlapra, vagy az, hogy a látogatók közül többen váljanak vásárlóvá, ügyféllé. Az Internet kezdeti felfutásakor mindenki a nagyobb forgalomra esküdött, ám ez mára megváltozni látszik. Egy viszonylag kis forgalmú oldal, ahol a látogatók negyede lesz vásárló, könnyen jobban teljesíthet, mint egy nagy forgalmú oldal, amelyik a látogatóknak csak 1%-át fogja meg.

hirdetes

A kérdés tehát nem az, hogy mennyi a látogató, hanem hogy mennyi a célirányos látogató, illetve visszatérõ vásárló. A honlapra érkezõ érdektelen látogatók javítják a nézettségi statisztikákat, de az üzleti értékük elhanyagolható.
A honlapra érkezõ nagy forgalomnak a hirdetõk szempontjából lehet fontos szerepe, hisz minél többen látogatják az oldalt, annál nagyobb a hirdetést olvasók száma is. De talán még mindig a legfontosabb, hogy a honlap hogyan képes megszerezni az új, és megtartani a régi ügyfeleket.
A két megközelítés közötti döntés a legelsõ lépés kell, hogy legyen az Internet-marketing stratégia felállításában. Egészen másféle optimalizálást kell alkalmazni akkor, ha a cél a forgalom növelése mindenáron, mint amikor a cél a látogatók vásárlóvá alakítása.

Az internet stratégia részeként ezután következhet a keresõoptimalizálás, folyamatosan figyelemmel kísérve a honlapunk pozícióját az adott kulcsszavakra a keresõkben, majd a statisztikáink kiértékelése után, ha szükséges változtassunk a módszereken.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

az audit következtetése

az auditnak az auditcsoport által az audit céljainak és az audit valamennyi... Tovább

direct marketing

A reklámozás egy speciális területe. Lényege a kétirányú kommunikáció, a célzott... Tovább

Tovább a lexikonra