Míg 2006 elsõ és második féléve között alig egy százalékpontot nõtt az internet-penetráció, addig az elmúlt hat hónapban 5 százalékpontos növekedést figyelhettünk meg. 2007 elsõ félévében a 15-69 éves hazai lakosság 39 százaléka számított rendszeres internetezõnek.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!
2,9 milliónyian használják legalább havi rendszerességgel az internetet, közülük 2,6 millióan legalább hetente egyszer körülnéznek a világhálón. Az internetet ennél többen próbálták ki, ugyanakkor még mindig a lakosság nagyobb részére igaz, hogy nem rendelkezik semmilyen személyes tapasztalattal az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Bár az utóbbi években – néhány kisebb megtorpanástól eltekintve – dinamikus növekedést figyelhettünk meg az internetet használók számában, a jelenlegi 39 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható és nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedõen magas penetrációs szintjéhez képest, hanem az EU 50 százalék feletti átlagához, és jónéhány szomszédos ország adatához viszonyítva is.
Bár a penetráció növekedésével fokozatosan csökken az egyes társadalmi csoportok közötti különbség az internet használatát illetõen, azért az internetezõk aránya még mindig magasabb a férfiak, mint a nõk körében: elõbbiek 44, utóbbiak 34 százaléka internetezik rendszeresen.
Még jelentõsebb a különbség az egyes életkori csoportok között. Az internet még mindig fiatalos médiumnak számít, amit jelez, hogy míg a 15-24 évesek 71 százaléka internetezik, addig a 25-34 éveseknek már csak 49 százaléka – az 50 felettiek körében pedig az átlagosnál lényegesen alacsonyabb a penetráció.

Budapesten az internetezõk aránya még mindig jelentõsen meghaladja az országos szintet – a fõvárosban mért 54 százalékos penetrációs szinttõl ugyanakkor 2007-ben már csak egy százalékponttal marad el a nagyobb városok adata. A községekben élõknek csak 25 százaléka használja az internetet – ráadásul az elmúlt fél évben éppen a kistelepüléseken nõtt legkisebb mértékben (csupán 2 százalékponttal) a penetráció, így a különbség a nagyobb és a kisebb települések között ismét nõtt.

A 15-69 éves internetezõk 60 százaléka szokott otthonában internetezni – ez azt jelenti, hogy a teljes populáció 23 százaléka használja otthonról az internetet. Ennél valamivel többen – 26 százaléknyian – rendelkeznek otthoni internet hozzáféréssel, de nem mindenki él a lehetõséggel. Azt, hogy az otthoni hozzáférés megléte még nem jelent automatikusan internet használatot, jól mutatja, hogy az otthonukban hozzáféréssel rendelkezõk egytizede egyáltalán nem használja az internetet.
Nem csak az internetezõk, hanem az otthonukban internetezõk aránya is jelentõsen nõtt az elmúlt fél évben – 2006 második félévében még csak a lakosság 19 százaléka használta otthonából a világhálót. A hozzáférések számának növekedésével párhuzamosan az otthoni számítógéppel való ellátottság is növekedett: 40-rõl 43 százalékra.

A közelmúltban dinamikusan nõtt a szélessávú otthoni internet hozzáférések aránya az összes hozzáférésen belül – 2007 elsõ félévében az otthoni internettel rendelkezõk 87 százaléka valamilyen szélessávú hozzáférést használ. ADSL-lel az otthon internetezõk 43 százaléka rendelkezik, kábeles kapcsolattal 37 százalék internetezik.
Az elmúlt félévben folytatódott a dial-up használók arányának csökkenése – nem csak az új szélessávú hozzáférések vásárlása, hanem a keskenysávú elérések egy részének lecserélése következtében is. Az elmúlt félév egyértelmûen a kábeles kapcsolat térnyerését hozta: az ilyen hozzáféréssel rendelkezõk száma több mint másfélszeresére nõtt.

A jelenleg nem internetezõk 1 százaléka biztos abban, hogy néhány hónapon belül elkezdi használni az internetet, további 4 százalékuk pedig valószínûnek tartja ezt. Ez – és az eddigi trendek – alapján a közeljövõben 2-3 százalékpontos növekedés várható az internetezõk arányában.
Az otthoni internet kapcsolattal nem rendelkezõk 10 százaléka tervezi, hogy vásárol valamilyen hozzáférést – nagy többségük valamilyen szélessávú kapcsolat bevezetését tervezi. Mindez azt mutatja, hogy a jövõben tovább folytatódik a tendencia, és 2007 végére újabb 4-5 százalékponttal nõhet az otthoni hozzáféréssel rendelkezõk aránya.
Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!
Forrás: www.standard-team.hu