
ISO 9001, ISO 14001 rendszerkiépítéshez kérje ajánlatunkat itt!
4.2.4. A feljegyzések kezelése Feljegyzéseket kell készíteni, és ezeket meg kell õrizni, hogy bizonyítékul szolgáljanak arra, hogy a minõségirányítási rendszer megfelel a követelményeknek és eredményesen mûködik. A feljegyzések maradjanak olvashatók, legyenek könnyen azonosíthatók és kikereshetõk. Dokumentált eljárást kell bevezetni a feljegyzések azonosításának, tárolásának, védelmének, kikeresésének, megõrzési idejének és selejtezésének szabályozására. |
A feljegyzések kezelésével kapcsolatban jó, ha figyelünk arra, hogy manapság egyre több az elektronikusan vezetett feljegyzés. Ezek megõrzésére, elõkereshetõségére szintén vonatkoznak az ISO 9001 követelményei. Sokszor elhangzik hogy azért nem kell foglalkozni az elektronikusan tárolt dokumentumok, feljegyzések kezelésével, mert minden rendelkezésre áll papíron is. Nos, ez általában tényleg így van, de ha egy CAD rendszert használó tervezõ cég számítógépeit ellpoják, és nincs biztonsági mentés, akkor akár csõdbe is mehet a cég, ahogy ezt sajnos a gyakorlatban is tapasztalhattuk. Ugyanez vonatkozik az e.mail-ben közlekedõ ajánlatokra, megrendelésekre. Kellemetlen, ha a vevõnk e-mail-ben jelezte módosítási igényét, de azt a címzett véletlenül kitörli, és nem kerül az eredeti megrendelés mellé... Megoldás lehet ha a minõségirányítási rendszer követelményei kiterjednek a elektronikus levelek kezelésére is.
AZ ISO 9001 szabvány következõ fejezetével, az 5.1 ponttal, és annak értelmezésével 2004.12.14.-én jelentkezünk!
Minõségirányítási (ISO 9001) illetve környezetirányítási (ISO 14001) rendszer kiépítésére kérje ajánlatunkat lent!
ISO 9001, ISO 14001 rendszerkiépítéshez kérje ajánlatunkat itt!Forrás: