notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

ISO 9001 (minõségirányítási rendszer) lépésrõl lépésre! Az ISO 9001 és az ISO 9004 8.2.3

hirdetes

ISO 9001 (minõségirányítási rendszer) lépésrõl lépésre! Az ISO 9001 és az ISO 9004 8.2.3

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Minõségügyi iskolánk huszonegyedik fejezete az MSZ EN ISO 9004:2001  8.2.3 pontját elemzi, azaz az ISO 9001 és az ISO 9004  a folyamatok figyelemmel kísérése és mérése témakörrel kapcsolatos  követelményeit. A cikksorozattal célunk, hogy az ISO 9001 (minõségirányítási rendszer)  tanúsítvány megszerzésében segítséget nyújtsunk a Minõségirányítási vezetõk, a belsõ auditorok és a minõségügyi szakemberek számára.

MSZ EN ISO 9001:2001 8.2.3 pont

 ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

ISO 9001, ISO 14001 belsõ auditori, minõségirányítási vezetõ, valamint minõségügyi szakember tanfolyamok részletesen itt!

 A 8.2.3 ponttal kapcsolatban az ISO 9001 a következõ követelményeket támasztja:

hirdetes

ISO 9001:2000, Minõségirányítási rendszerek

Követelmények
8.2.3. A folyamatok figyelemmel kísérése és mérése
A szervezet alkalmazzon megfelelõ módszereket a minõségirányítási rendszer folyamatainak figyelemmel kísérésére és ahol lehet, ezek mérésére. Ezeknek a módszereknek bizonyítaniuk kell a folyamatok képességét a tervezett eredmények elérésére. Ha a tervezett eredményeket nem érték el, helyesbítést, illetve megelõzõ intézkedéseket kell tenni, hogy biztosítsák a termék megfelelõségét.

Az ISO 9004 ehhez ad egy kis segítséget:

8.2.2 A folyamatok mérése és figyelemmel kísérése

A szervezet állapítsa meg a mérési módszereket és hajtson végre méréseket a folyamatok mûködésének értékelésére. A szervezet ezeket a méréseket építse be a folyamatokba és alkalmazza a méréseket a folyamatirányításban.
A méréseket használják a napi mûveletek irányításához, az olyan folyamatok kiértékeléséhez, amelyek alkalmasak a kis lépésenkénti, vagy szakadatlan folyamatos fejlesztésre, valamint áttöréses projektekhez, a szervezet jövõképének és stratégiai céljainak megfelelõen.

A folyamatok mûködésével

 kapcsolatos mérések kiegyensúlyozott módon fedjék le az érdekelt felek igényeit és elvárásait. Példák:

  • képesség,
  • reagálási idõ,
  • ciklusidõ, vagy áthaladási idõ,
  • a megbízhatóság mérhetõ jellemzõi,
  • hirdetes
  • kihozatal,
  • a szervezet munkatársainak eredményessége és hatékonysága,
  • technikák alkalmazása,
  • hulladékcsökkentés, valamint
  • költség-hozzárendelés és -csökkentés.

A folyamatok mérése

 azt a célt szolgálja, hogy igazolható legyen, a folyamatok képesek elérni a tervezett eredményeket. A folyamatok mérése nem csak a termék mérése segítségével valósítható meg. A fenti példák mutatják, hogy vannak a folyamatoknak olyan jellemzõi, amelyek függetlenek a terméktõl, ugyanakkor a folyamat fontos paraméterei lehetnek, és a tervezett eredmények elérést szolgálhatják.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

ISO 9001, ISO 14001 belsõ auditori, minõségirányítási vezetõ, valamint minõségügyi szakember tanfolyamok részletesen itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

konvenciós ráta

A konvenciós ráta azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka vásárol/regisztrál az... Tovább

a mérés szabályozási rendszere

a metrológiai megerõsítéshez és a mérési folyamatok folyamatos szabályozásának... Tovább

Tovább a lexikonra