Az 1980-as években, Angliában több, IT-val foglalkozó cég közösen létrehozott egy olyan gyûjteményt, amiben a gyakorlatban alkalmazott, jól bevált és gyártótól független üzemeltetési ajánlásokat gyûjtöttek össze. Ezek neve IT Infrastructure Library (ITIL) lett. A módszertant a CCTA (Central Comuting and Telecommunications Agency – Központi Számítástechnikai és Telekommunikációs Ügynökség) munkatársai fejlesztették ki költséghatékony, jó minõségû IT szolgáltatások támogatása céljából, minden IT szolgáltatással kapcsolatos ajánlást egy keretbe foglalt.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
ITIL (BS 15000:2000)
Néhány átfogó jellemzõ:
- a megoldandó feladatokra (akár több szervezeti egységet is érintve) folyamatokat állít fel, a be- és kimeneti dokumentumokat jól definiálva. Segítséget nyújt az elvégzendõ feladatok meghatározásában, a jól végzettek, szükségtelen, koordináció nélküli, duplikált, esetleg folyamattal le nem fedettek azonosításában;
- az It szervezetet a vállalat egészébe illesztve megváltoztatja annak hozzáállását a szervezet többi részéhez;
- a Deming-ciklust használja;
- ügyfélközpontú, segít megismerni az üzlet igényeit, illetve az IT saját képességeit. Segíti a szolgáltatások továbbfejlesztését és annak megfelelõ áron történõ rendelkezésre állását;
- az egyes feladatok elvégzésérõl magas szintû leírásokkal rendelkezik, konkrétumok meghatározása nélkül, biztosítva ezzel a rugalmasságot az egyes szervezetekre való alkalmazáshoz.
Az ITIL ma már nem egy egyszerû szabvány, hanem egy teljes körû filozófia az IT területén, amely megfelelõ irányvonalat nyújt az informatikai szolgáltatások magas minõségû szolgáltatásához.
Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Forrás: