Ha valamire a koronavírus alatt is szüksége van a cégednek, az az online marketing. Manapság – mivel a legtöbben otthon vannak – MINDEN online történik, az emberek pedig éheznek az ingerekre. Gondolhatnád, hogy az online marketing nem olcsó, ez azonban nem feltétlenül igaz. Néhány egyszerű lépéssel akár teljesen ingyen is javíthatsz a marketingeden. Kezdd el még ma.

Miért lenne szükséged online marketingre pont a koronavírus idején?
Arról, hogy tényleg minden online történik, már a bevezetőben kitértünk, de a te érdekedben még néhány dologra szeretnénk rávilágítani. Egyrészt, ha most azonnal nem is vásárolnak potenciális ügyfeleid, abban biztos lehetsz, hogy nagyon is nézelődnek. Tegyük fel, hogy egy rendezvényszervező cég tulajdonosa vagy, a rendezvények pedig manapság kétségkívül bajban vannak. Ez viszont nem lesz mindig így. Az emberek igenis tervezik a koronavírus és karantén utáni életüket, nézelődnek, kutatnak olyan szolgáltatások és szolgáltatók után, akikkel a jövőben felvehetik majd a kapcsolatot. Ezekről az érdeklődőkről nem maradhatsz le, igaz?
Másrészt ahhoz, hogy az online marketinged beérjen, időre van szükséged. Nem fognak a megkeresések záporozni, amitn kitettél egy posztot a Facebook oldaladra. A koronavírus végére azonban nagyon erős online jelenlétet építhetsz ki, amivel fel tudod majd venni a harcot a konkurenciával. Mert hidd el, az okosabb konkurenciáid nagyon is foglalkoznak online marketinggel ezekben az időkben is. Lássuk, mi az, amit már most érdemes megtenned!
Készíts/készíttess egy erős online marketing stratégiát
Ez azon lépések egyike, amikor tényleg érdemes szakértői kezekre bízni a feladatot, és nem a szomszéd fiúval íratni egy jegyzetet arról, mi is lenne jó neked. Ha van egy profi, komplex, a célközönségednek megfelelő online marketing stratégiád, ami tökéletesen támogatja a céljaidat, nagyot már nem hibáztatsz. Ehhez érdemes egy online marketing tanácsadóval felvenni a kapcsolatot, és egy elkészíttetni velük a stratégiád. Ha biztosra akarsz menni, kattints IDE a részletekért!
Tedd rendbe a weboldalad
Vagy készíttess egy újat, ha nagyon szükséges. Néhány módosítást talán te magad is elvégezhetsz, rendbe teheted az aloldalakat, újra gondolhatod a menüsor felépítését, és így tovább. Ha eddig nem voltál tisztában a weboldalad admin felületével, itt az idő, hogy elkezdj vele ismerkedni.
Nézd meg, mit csinál a konkurencia
Biztos vagy benne, hogy a múltban elegendő figyelmet fordítottál a konkurencia kommunikációjára? Hogy tisztában vagy vele, mit mondanak róluk a felhasználók a különféle véleményező felületeken (Google Cégem, Facebook, stb.)? Látod, mi az, amiben erősebb, vagy éppen gyengébb az online kommunikációjuk a tiédnél? Nos, ha ezeket a területeket eddig elhanyagoltad, ne halogasd tovább! Nagyon fontos – pláne ezekben az időkben, hogy tudd, mit csinálnak mások, így saját online marketingedet is értékelni tudod.
Maradj szem előtt
Leállni a Facebook vagy Instagram posztok készítésével csak azért, mert egyelőre nem tudod értékesíteni a szolgáltatásaidat vagy termékeidet? Óirási butaság! Így még elkötelezett vásárlóidat is elveszítheted, hiszen megfeledkeznek rólad. Nagyon fontos, hogy továbbra is rendszeresen posztolj akár korábbi képeket, akár újakat. Tartsd fent az érdeklődést és kommunikálj a követőiddel folyamatosan!
Készíts játékokat a közösségi média felületeiden
Mindenki szeret játszani, és mindenki szeret nyerni. A termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban készíts rendszeresen játékokat (akár minimális nyereményért), hogy aktivizáld meglévő követőidet, és újakat gyűjts melléjük. Tegyük fel, hogy egy balatoni üdülőt üzemeltetsz. Kérd meg a követőidet, hogy töltsenek fel a komment szekcióba egy nálad készült képet magukról vagy a nyaralásról, és jelöljék meg valamelyik ismerősüket, akivel szívesen ellátogatnának hozzád, ha véget ér a veszélyhelyzet.
Készülj a bevetésre
Készíts már most egy kampánytervet arra az időre, amikor végre újraindíthatod a boltot. Legyen egy megkapó kampányod vagy akciód, legyenek hozzá jó szövegeid és képeidet, mert hidd el, a konkurenciának lesz! Készülj valami extrával, gondold át a részleteket, sőt! Az aktuális Facebook posztjaidban akár el is hintheted a későbbi kampány lehetőségét, hogy felcsigázd a követőidet.