notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kaizen filozófia

hirdetes

Kaizen filozófia

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Napjainkban, a globalizáció elõre haladtával egyes termékeknél, termékcsoportoknál vagy szolgáltatásoknál felfedezhetõ tény, hogy a vállalatok termékeik árának csökkentésével tudják csak megtartani a versenyképességüket a piacon.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

 

Az energia árak, az életszínvonal növekedés okozta bérfejlesztések mind-mind az árak emelkedését vonzzák maguk után.
 Ilyen versenykörnyezetben született az ún. Kaisen filozófia. Ennek a japán gondolkodásmódnak a jelentése: folyamatos fejlõdés, folyamatos fejlesztés. A lényege az, hogy a termelési folyamatban mindig van egy olyan pont, amin lehet javítani. Ha ezt a pontot, szûkkeresztmetszetet megkeressük, és javítani tudunk rajta, akkor biztosíthatjuk cégünk folyamatos fejlõdését. Sokan hajlamosak összekeverni a Kaizen-t a problémamegoldással. Kaizen-rõl akkor beszélhetünk, ha egy stabilan mûködõ folyamaton változtatunk.  Ilyen versenykörnyezetben született az ún. Kaisen filozófia. Ennek a japán gondolkodásmódnak a jelentése: folyamatos fejlõdés, folyamatos fejlesztés. A lényege az, hogy a termelési folyamatban mindig van egy olyan pont, amin lehet javítani. Ha ezt a pontot, szûkkeresztmetszetet megkeressük, és javítani tudunk rajta, akkor biztosíthatjuk cégünk folyamatos fejlõdését. Sokan hajlamosak összekeverni a Kaizen-t a problémamegoldással. Kaizen-rõl akkor beszélhetünk, ha egy stabilan mûködõ folyamaton változtatunk.

hirdetes
 Egy cég életében a változás, a fejlesztés nélkülözhetetlen a versenyképesség fenntartására. Egy ilyen fejlesztési forma a „beruházás” ahol nagy tõkeráfordítással hirtelen nagyot tudunk emelni a cégünk fejlettségi szintjén. Ilyen lehet például egy gép vásárlása, egy termelés irányítási rendszer bevezetése, a számítógéppark frissítése stb. A Kaisen ennek épp a fordítottja. Kis befektetéssel sok kis apró változásokkal javítani a már meglévõ folyamaton. Ilyen pl.: két gép egymás mellé helyezése, ahol anyagmozgatási veszteségeket küszöbölünk ki.
 A Kaisen filozófia jegyében több japán módszer látott napvilágot. 5S, MUDA, TPM, Just In Time, Jidoka, SMED, PDCA, Pareto, diagonál mátrix és még lehetne tovább sorolni. Ezeket a módszereket a szintén japán Toyota gyár gyûjtötte össze, majd alkotta meg ebbõl a Toyota termelés rendszert (TPS- Toyota Production System). Ezen felül egy utat is kijelölt magának ezek megvalósítására, alkalmazására. Ezt egy házzal szimbolizálják, ami egy stabil alapokon álló ház két pillérrel, amelyet a dolgozók fognak össze. Csak ezekek után kerülhet fel a tetõ, ami a vállalati célokat tartalmazza. Amikor pedig felépült a teljes ház ki lehet tûzni a gyõzedelmi zászlót, ami a vállalt küldetését hirdeti. A Toyotának sikerült felépítenie ezt a házat, majd nagylelkûen osztotta meg az általa választott utat a többi autó gyártó vállalattal egyúttal reklámozva is saját magát. Napjainkban a legtöbb európai autógyár termelési rendszere, jövõképe a TPS-en alapul, természetesen mindenkinek a saját vállalati kultúrájára szabva.
hirdetes
 A Kaizen gondolkodás annyira elterjedt elsõsorban az autógyártó, és az autóipari beszállítói cégeknél, hogy a folyamatos fejlesztés az ISO/TS 16494-es minõsítés megszerzésének egyik pontjává vált. Ezek a módszerek illetve a TPS természetesen nem csak az autóiparban érvényesíthetõ. Minden közép- ill. nagy sorozatgyártásra berendezkedett cég tudja alkalmazni, személyre szabni ezt a rendszert. Mindemellett nagyon sok kaizen elem bár hol, produktív – improduktív helyen, sõt akár saját otthonunkban is használható.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

telemarketing

Reklámüzenetek eljuttatása közvetlenül az emberekhez, telefonon keresztül. In-bound: ha az... Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra