
Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!
Egy potenciális ügyfél megszerzésének számos módja van, és ezekrõl már korábban szóltunk, ám a megtartásukról még nem. Egy kis vegyeskereskedésben, garázsboltban a vevõk megtartása, visszacsábítása nagyrészt az eladó kedvességén, elõzékenységén múlik. Ez egy nagyobb, szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozásnál is alapfeltétel, azonban ez nem elég. Ha ez az adott vállalkozás megengedheti magának, hogy sorozatos tévéreklámokkal újabb és újabb vásárlókat toborozzon magának, akkor ez rendben is van, de a többség nem ilyen. Számukra nagyon fontos a vevõkkel való aktív kapcsolattartás. Ez történhet telefonon, faxon, vagy hírlevélben. Amennyiben a partnerünk rendelkezik internet hozzáféréssel – ez elég valószínû, hiszen ez a legolcsóbb informálódási lehetõség -, akkor mindenképp ajánljuk hírlevelünket, amelyben tájékoztatjuk az õt érintõ hírekrõl, lehetõségekrõl, akciókról stb. Ja, hogy nincs is hírlevelünk: Hát készítsünk!
Hírlevél
Fontos, hogy egy hírlevelet rendszeres idõközönként küldjünk ki, mert így számíthatnak rá, várhatják azt. Az is nagyon lényeges, hogy kellõ tartalommal töltsük meg azt, hiszen ha nincs mondanivalónk, akkor ezt ne kürtöljük világgá. Még jobb, ha speciálisan, célközönségre lebontva is tudunk híreket közölni partnereinkkel, ehhez egy adatbázist kell létrehoznunk az adott cégek, vagy magánszemélyek érdeklõdési körérõl. A tartalom mellett a forma is lényeges tulajdonság. Ha valaki megkapja, és megnyitja hírlevelünket, az ránézésre is tudja, hogy kitõl kapta, anélkül, hogy elolvasta volna a feladót. Ezt a cégarculatnak megfelelõ betûméreten, betûtípuson, szövegelrendezésen, háttéren, logón stb. keresztül érhetjük el.
Azokról sem szabad elfeledkeznünk, akinek nincs internet hozzáférése, nekik a fent leírtakat elküldhetjük faxon, vagy elmondhatjuk telefonon, természetesen hasonló formában.
Vevõtalálkozó
Nagyobb, rendszeres vevõkörünk részére rendezhetünk vevõtalálkozót, amelyen vállaltunk vezetõsége, illetve a szakterületek egy-egy képviselõje elõadást tarthat jövõbeni lehetõségekrõl, trendekrõl, esetleges változásokról, a meghívottak pedig feltehetik ezekkel kapcsolatos kérdéseiket. Ezáltal még szorosabbra tudjuk fûzni a kapcsolatainkat, sikeresebbé tehetjük az együttmûködést.
Reklámajándék
Nem csak hírek, információk küldése fontos, nem szabad elfeledkeznünk a különbözõ reklámajándékokról, üdvözlõlapokról sem. A reklámajándék lehetõség szerint legyen személyre (cégtevékenységre) szóló, és mindenképp tartalmazzon reklámüzenetet. Ezt nem muszáj saját magunknak kitalálni, elkészíteni, érdemes igénybe vennünk szakember segítségét.
Az itt leírtak sokak számára felesleges pénzkidobásnak tûnik, de higgyék el korántsem az. Csak gondoljanak a saját üzletmenetükre, információforrásaikra, vagy például arra az egérpadon szereplõ üzenetre, amin nap, mint nap dolgoznak.
Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!
Forrás: