notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Keresõmarketing szempontból problémás technológiák

Keresõmarketing szempontból problémás technológiák

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A jelenlegi honlapokban is vannak olyan techonlógiák, olyan fejlesztések melyek megakadályozhatják, gátolhatják azt hogy a honlap egy részét, vagy egészét elrejtse a keresõk elõl. Általánosságban elmondható az, hogy nem létezik, nincs jelen az a tartalom a honlapunkon, amit a szabadszavas keresõk, és a szöveges böngészõk nem látnak. A Google fejleszõinek az álláspontja az, hogy azaz oldal jön elõrébb amely akadálymentesítettebb, azaz nem kell JavaScript-et fordítania a szervenek, nem kell flashbõl kiolvastatni az információkat.
Az, hogy melyek ezek a technológiák, amelyek kerülendõek,most részletezem.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Flash

A Google az swf formátumokat, 2004 óta jeleníti meg a találati rangsorban, mivel vektoros formátumú, igy a linkek és szövegek kinyerése lehetséges ezen fájlokból. Szép és látványos oldalakat készithetünk flash-ben, viszont hátránya több van keresõoptimalizálás szempontjából, mint elõnye.
Elsõsorban az, hogy nem akadálymentesíthetõ, többfajta verziója kering az interneten, ami kompatibilitási problémkhoz vezethet, és mindezek mellett még nem válik el a forma és a tartalom egymástól.
Többféleképpen is alkalmazhatjuk a flash-t a honlapunkhoz. Rábizhatunk bevezetõket, intro-kat és a menüpontokat is, de ez a legrosszabb amit tehetünk, ezzel a lépéssel megakadályozhatjuk egy egész oldal beindexelését a keresõkbe. A bannerek és egyéb dekorációs elemek nem befolyásolják a találati listában a helyünket, mint a fentebb említett technológiák. Ha mindenféleképpen ragaszkodunk a flash megjelenéshez, biztosítsunk alternativ html hozzáférési módot is.

Frame

Elõször is kezdjük ott, hogy ez egy eléggé elvalult technológia, amit manapság nem használunk, helyette már több és praktikusabb megoldás létezik. A probléma abban rejtõzik, hogy az oldalaknak a keretét mentjük el a könyvjelzõbe, vagy küldjük el ismerõseinknek, mivel azt látjuk a böngésõben, és nem azt ami igazán fontos, az oldali tartalmi részét.  Emiatt az indexelés a keresõkben is hibás, félrevezetõ lehet.
Gyakori hiba volt még a frame oldalakkal kapcsolatban, hogy nem biztosítottak alternatívát azokhoz a böngészõkhöz amelyek nem támogatták ezt a technológiát, pedig nem olyan nagy munka még betenni a NOFRAMES tag-et.

hirdetes
Ha mindeképpen frame hatást szeretnénk elérni, akkor megtehetjük többek között pl CSS-el is, igaz az Internet Exlporer nem veszi figyelembe, ha szabvány szerint írjuk ezt meg.
Létezik még a framen belül az IFRAME technológia, de ezzel ugyanaz a helyzet mint a frame-el, a content rész nem képezi szerves részét, így az indexelése a keresõkben ugyanúgy problémás, mint a frame-ek esetében.
A Google támogatja ugyan a FRAME technológiát, de javasolja a NOFRAMES alkalmazását is, az akadálymentesítés miatt. A Yahoo keresõ csak a HREF linkelést veszi figyelembe, a FRAME-nél pedig "SRC"  linkelés van, így a Yahooban nem kerülnek indexelésre a frame-es oldalaink.

Java

A Java alkalmazásokat, a weboldalakon általában bonyolultabb alkalmazásokhoz használják, így nincs értelme belinkelni, indexelni a keresõkben, ha ilyet használunk akkor arra kell vigyázni, hogy az alkalmazásunk ne blokkolja az oldalunk többi részének az indexelését.

JavaScript

Manapság a Javasciptet már arra használjuk, hogy oldalunkon való böngészés közben ne legyen újra betöltve az adott oldal, csak a tartalmi rész, ezeket a keresõk úgyanúgy HTML-nek fogja látni és a statikus szövegekben tudni fog keresni, minden gond nélkül.
Másra is használták régebben a JavaScriptet, pl menükhöz, de ezek nagy része ma már megoldható CSS-el is, a forrásban teljes egészében benne van minden információ, de a CSS-el megtudjuk oldani azt hogy ne jelenítse meg mindet, csak azt amire kíváncsiak is vagyunk.

Képek

Ha oldalunkon használunk képeket, akár a dekoráció érdekében, akár a navigáció vagy a tartalom miatt, minden esetben megadhatjuk a képekhez tartozó ALT tulajdonsággal, ami az Alternative Text rövidítése. Ezt használhatjuk arra hogy információt közöljünk a képrõl amit beillesztettünk honlapunkra. Ez nem csak a keresõoptimalizálási szempontból hasznos, hanem akadálymentesítés miatt is érdemes használnunk.

hirdetes

Táblázatos megjelenítés

Igazából itt nem is a keresõk miatt irom le ezeket hanem mert a tartalmi elhelyezéssel lehet trükközni.
Ha például táblázatos megjelenést alkalmazzuk, akkor a bal oszlopban van a navigáció, a jobb oldalon a tartalmi rész, ez a foráskódban is úgy néz ki hogy elõrébb vannak pl az olyan szavak mint: Fõmenü, Elérhetõségek stb, tehát ezeket elõbb indexelik be a keresõk.
Ha nem ragaszkodunk a táblázatokhoz, hanem úgynevezett dobozokat, blokkokat és CSS-t használunk a megjelenítésre, akkor megoldható ugyanaz a felépítés, azaz bal oldalon a navigáció, jobb oldalon a tartalmi rész, de forráskódban és indexelésben is elõrébb tesszük tartalmilag fontos részt, amire tényleg rákereshetnek, és csak azután jönnek a szokásos navigációs menüpontok.

Ezzel a cikkel remélem egy kicsit sikerült érthetõbbé tenni azt, hogy mit mikor használjunk, és mikor ne. A legfontosabb itt is az akadálymentesítés, mivel a Google és egyéb keresõoldalak is elõrébb hozzák azokat az oldalakat, amelyeket a felépítésbõl úgy itélnek meg, hogy könnyen használható a látogató által.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

Barter

Egy médiatulajdonos reklámidőt vagy hirdetési felületet biztosít más szolgáltatásért,... Tovább

felsõ vezetõség

személy vagy személyek olyan csoportja, aki vagy amely a szervezetet a legfelsõ szinten... Tovább

Tovább a lexikonra