notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

hirdetes

Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Az online reklámok piaca nõ a leggyorsabb ütemben az összes média költések arányában.
Ezt eddig is tudtuk, de mi a motorja, mozgatórugója ennek a dinamikus fejlõdésnek. Az Egyesült Államokban már az internetes marketingpiac közel felét teszi ki a keresõmarketing útján történõ hirdetés. Hazánkban is egyértelmûen megfigyelhetõ ez a tendencia, igaz ez az arány jóval kisebb, még akkor is, ha 2006-ban minden eddiginél nagyobb mértékben nõtt a piac mérete.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!



2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melybõl a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Itt 70% költöttek többet reklámra 2006-ban a megelõzõ évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínûleg kulcstényezõt jelentett a tavalyi németországi foci VB mellett az országgyûlési választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok.

Magyarországon az online reklám, és így a keresõmarketing is még gyerekcipõben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel ebben a marketing eszközben rejlõ hatalmas lehetõségeket. A piac felépítése itthon eleve kettõs. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresõk felületein megjelenõ hirdetéseket veszik bele a keresõhirdetés fogalmába. A keresõmarketing két nagy ágával, a keresõoptimalizálással és a keresõhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

hirdetes

Magyarországon a legnagyobb keresõhirdetési rendszerek az ETARGET és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után, listaáron hozzávetõlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhetõ a tavalyi évben - véli Kálmán Tamás az ETARGET magyarországi vezetõje.

A hagyományos marketing eszközök mellett méltó sebességgel fejlõdnek az egyéb online eszközök, mint a keresõmarketing. A reklámpiac elaprózódásával több kisebb márka is versenybe tud szállni egy esetleges alacsonyabb marketing büdzsével. A keresõmarketing lehetõséget nyújt ezeknek a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdetõ. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt az igen hatékony és könnyen nyomon követhetõ módszert. Itthon még igen ágazat specifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz. Például a pénzügyi szektor, vagy az autóipar folyamatos növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbõvülés szilárd alapjait.
hirdetes

A 2007-es esztendõ mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bõvülést hoz. Elsõsorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektõl eshetnek el, például a televíziók. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós fõmûsoridõben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezõk, tehát akkor töltik böngészéssel az idejüket, amikor a legnagyobb érdeklõdésre számot tartó mûsorok kerülnek adásba, mellõzve a tévézést. Ugyan Magyarországon lassíthatja az idei növekedés ütemét a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések, melyek hatására a vállalkozások költséget csökkentenek - s ez alól minden bizonnyal a marketing-kommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

mérõeszköz

mérõmûszer, szoftver, etalon, anyagminta, segédberendezés, vagy ezek kombinációja,... Tovább

audit

auditbizonyítékok nyerésére és ezek objektív kiértékelésére irányuló... Tovább

Tovább a lexikonra