notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

hirdetes

Keresõmarketing, a fejlõdés motorja

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az online reklámok piaca nõ a leggyorsabb ütemben az összes média költések arányában.
Ezt eddig is tudtuk, de mi a motorja, mozgatórugója ennek a dinamikus fejlõdésnek. Az Egyesült Államokban már az internetes marketingpiac közel felét teszi ki a keresõmarketing útján történõ hirdetés. Hazánkban is egyértelmûen megfigyelhetõ ez a tendencia, igaz ez az arány jóval kisebb, még akkor is, ha 2006-ban minden eddiginél nagyobb mértékben nõtt a piac mérete.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!



2006-ban listaáras adatok szerint 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, melybõl a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint az online reklámpiac 5,1 milliárd forintos volt. Itt 70% költöttek többet reklámra 2006-ban a megelõzõ évi ráfordításoknál. A rendkívül magas növekedésben valószínûleg kulcstényezõt jelentett a tavalyi németországi foci VB mellett az országgyûlési választásokhoz kapcsolódó politikai kampányok.

Magyarországon az online reklám, és így a keresõmarketing is még gyerekcipõben jár az Egyesült Államokhoz képest, azonban egyre többen fedezik fel ebben a marketing eszközben rejlõ hatalmas lehetõségeket. A piac felépítése itthon eleve kettõs. A hazai piacon - tévesen - gyakran csak a keresõk felületein megjelenõ hirdetéseket veszik bele a keresõhirdetés fogalmába. A keresõmarketing két nagy ágával, a keresõoptimalizálással és a keresõhirdetéssel foglalkozó vállalatok elkülönülnek egymástól.

hirdetes

Magyarországon a legnagyobb keresõhirdetési rendszerek az ETARGET és a Google, majd az OK, a Kurzor és a CT Network következik. Az említett cégek éves összes árbevétele a magyarországi ügyfelek után, listaáron hozzávetõlegesen nettó 410-490 millió forintra becsülhetõ a tavalyi évben - véli Kálmán Tamás az ETARGET magyarországi vezetõje.

A hagyományos marketing eszközök mellett méltó sebességgel fejlõdnek az egyéb online eszközök, mint a keresõmarketing. A reklámpiac elaprózódásával több kisebb márka is versenybe tud szállni egy esetleges alacsonyabb marketing büdzsével. A keresõmarketing lehetõséget nyújt ezeknek a kisebb vállalkozásoknak is, hiszen a PPC (Pay Per Click) rendszerrel, a valós eredmény, a kattintások után fizet a hirdetõ. Az Egyesült Államokban a kis- és középvállalatok mellett a nagy, multinacionális vállalatok is alkalmazzák ezt az igen hatékony és könnyen nyomon követhetõ módszert. Itthon még igen ágazat specifikus, hogy mely cég stratégiájában szerepel az eszköz. Például a pénzügyi szektor, vagy az autóipar folyamatos növelik online költéseiket, megteremtve ezzel a piacbõvülés szilárd alapjait.
hirdetes

A 2007-es esztendõ mind nemzetközi, mind hazai szinten folyamatos bõvülést hoz. Elsõsorban a hagyományos médiumoknak kell felkészülniük erre a változásra, mivel az online reklám térhódításával nagy pénzektõl eshetnek el, például a televíziók. Kutatások szerint hazánkban este, a televíziós fõmûsoridõben (19 és 21 óra között) a legaktívabbak a netezõk, tehát akkor töltik böngészéssel az idejüket, amikor a legnagyobb érdeklõdésre számot tartó mûsorok kerülnek adásba, mellõzve a tévézést. Ugyan Magyarországon lassíthatja az idei növekedés ütemét a 2006-ban meghozott megszorító kormányzati intézkedések, melyek hatására a vállalkozások költséget csökkentenek - s ez alól minden bizonnyal a marketing-kommunikációs kiadások sem lesznek kivételek.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

eladási kvóta

Egy termékvonal, egy vállalati divízió vagy egy kereskedelmi képviselő számára... Tovább

franchise

Termelők, nagykereskedők és más szolgáltató szervezetek mint rendszergazdák és független... Tovább

Tovább a lexikonra