Az online marketinggel manapság sokkal többet el lehet érni, mint a hagyományos csatornákkal, ráadásul lényegesen alacsonyabb árért cserébe. A rengeteg lehetőség azonban gyakran az egyébként is minimális marketing-költségvetés helytelen, veszteséges elosztását eredményezi.

Sokakat a szűk költségvetés tart vissza attól, hogy belevessék magukat online jelenlétük megalapozásába, pedig némi alapvető tudással és logikával elkerülhetők a nagyobb pénzügyi bakik – például jó tudni, hogy melyik közösségi platform lehet az ideális márkád számára.
Az alábbi tippekkel szeretnénk segíteni azoknak a kisvállalkozásoknak és feltörekvő cégeknek, amelyek szeretnék okosan, de hatékonyan elosztani marketing-költségvetésüket, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki minden egyes forintjukból!
Dicsekedj megérdemelt értékeléseiddel
Manapság ezerszer könnyebb véleményeket keresni egy termékről, szolgáltatásról, vagy akár egy egész márkáról, és az emberek előszeretettel is nézegetik ezeket, mielőtt megkeresett pénzüket elköltenék valamire.
Éppen ezért ezek az értékelések aranyat érhetnek céged számára, de csak akkor, ha az érdeklődő, leendő ügyfelek számára egyszerűen fellelhetővé teszed őket. Tedd lehetővé webhelyed látogatói számára, hogy elolvashassák Google, TripAdvisor, Facebook és egyéb értékeléseidet is, lehetőleg közvetlenül a kezdőlapon, vagy hirdetéseid landing oldalain. Ez rendkívül fontos az első benyomáshoz, és gyakran döntő tényező lehet a vásárlás kérdésében.
Tedd lehetővé, hogy az érdeklődők felvegyék veled a kapcsolatot
Különösen a szolgáltató cégek ügyfeleire jellemző, hogy azonnali megoldást keresnek problémáikra. Ez azt jelenti, hogy több csatornán is elérhetővé kell tenned ügyfélszolgálatodat számukra, különben rengeteg lehetőségtől esel majd el.
Ezt többféleképpen is biztosítanod kell. Kezdésnek mindenképpen ajánlatos feltüntetni céged alapvető elérhetőségeit (cím, telefon, email) webhelyed összes oldalán. Mindenképpen szükséged lesz továbbá egy külön „Kapcsolat” vagy „Elérhetőségek” aloldalra is, ahol minden további szükséges információt is megtalálnak az ügyfelek, például egy beágyazott Google térképet, és az ügyfélfogadási órákat is.
Általában a telefonszám és az email a két leggyakoribb kapcsolati pont, amelyeken keresztül az ügyfelek szívesen elérik a cégeket, de ezek is csak akkor működnek, ha valaki folyamatosan figyeli őket. Azokat a telefonokat fel kell venni, az emailekre pedig nem napokkal később kell válaszolni.