notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Koronavírus és kisvállalkozások: Így védekezhetsz kisvállalkozásként a Covid-19 gazdasági hatásai ellen

hirdetes

Milyen hatással van a Covid-19 a kisvállalkozásokra?

CZs
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az Egészségügyi Világszervezet szerint a COVID-19 néven is futó új koronavírus most már hivatalosan is világjárványnak minősül. Mindez persze sok-sok kérdést vet fel, és jelenleg nincs senki a világon, aki képes lenne biztos válaszokat adni mindegyikre. Ennek ellenére szeretnénk némi iránymutatást adni a kis- és középvállalkozások számára, hiszen a vírus közvetlenül és közvetetten is kihat a működésükre.
 

Koronavírus hatása a KKV-kra

Covid-19, ami így vagy úgy, de mindent és mindenkit érint

Bizony, a koronavírus nem csupán az emberek egészségét veszélyezteti – a világgazdaság is kezdi megérezni a helyzet súlyát. A Google szerint például „február eleje óta 260%-kal nőtt a koronavírus iránti érdeklődés”. Na persze az ilyen esetekben mindig hirtelen trendváltozásokra lehet számítani a keresési érdeklődéseket illetően, jelentősen változott a vírushelyzethez kapcsolódó termékek és témák forgalma is. EZ az izgalmas cikk éppen a Covid-19 hatására megváltozott keresési szokásokról ír.

A dolgok egészségügyi oldalához nem szólhatunk hozzá, azonban a bizonytalanság ködében szeretnénk néhány tanácsod adni a kis- és középvállalkozásoknak, hogy hogyan reagálhatnak a koronavírus okozta helyzetre. Hiszen egy dolog biztos, aki most vágja el az online marketing tanácsadója munkáját, és nem költ marketingre, az biztosan lemarad, hiszen ma, amikor a legtöbben otthon töltik az idejüket, gyakorlatilag MINDEN online történik. Ha ezt te is belátod, és szeretnél egy bombabiztos online marketing stratégiát, kattints IDE!

A Facebook és a Google intézkedései a koronavírus fényében

A Google igyekszik egyszerűbbé tenni az emberek számára, hogy hasznos, fontos információkhoz juthassanak a koronavírust illetően. A cégóriás emellett törli a YouTube-ról az olyan tartalmakat, amelyek azt állítják, hogy segítenek megelőzni a koronavírus terjedését az orvosi ellátás helyett. Tiltásra kerülnek továbbá az olyan hirdetések is, amelyek a koronavírusból próbálnak hasznot húzni.

hirdetes

Ugyanígy tesz a Facebook is: a platform blokkolja azokat a reklámokat, amelyek megpróbálják kihasználni a vírushelyzetet. A jogos kérdés persze az, hogy lesz-e mindennek bármi hatása a te kis- vagy középvállalkozásodra. A válasz az, hogy nem lesz, hacsak nem állítod hirdetéseidben, hogy gyógymódot, vagy megelőzést kínálsz a célközönség számára.

Persze szép is lenne, ha csak erről lenne szó. Sajnos a helyzet ennél azért súlyosabb, és habár a két platformóriás intézkedései valószínűleg nem érintik majd cégedet, a vírus piacra gyakorolt hatását már biztosan megérzed majd. Íme néhány jó tanács, ahhoz, hogy hogyan készülhetsz fel a változásokra.

Ellenőrizd fiókjaidat

hirdetes

Érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy a piac változásai miként hatnak ki hirdetési és közösségi fiókjaid változásaira, például a kattintások számát és költségeit illetően. A fizetett keresések a piac helyzetét tükrözik. Jelen helyzetben teljesen érthető például, ha az emberek jobban érdeklődnek a maszkok és a kézfertőtlenítők, mint a fűnyírók vagy az otthoni medencék iránt. Ellenőrizd tehát gyakran a forgalom, a kattintások és a megjelenítések változásait a Google Analytics és Google Ads felületén – ezek egyértelműen megmutatják majd, hogy milyen mértékben érinti a helyzet márkádat.

Több figyelmet kell fordítani a közösségi fiókokra is, különösen a hozzászólások ellenőrzését tekintve. Erre azért van szükség, mert jelenleg a félrevezető információk gyorsabban terjednek, mint maga a vírus, és ezek nem csak veszélyesek és feleslegesen pánikkeltők lehetnek ügyfeleid számára, hanem el is ijeszthetik a lehetséges ügyfeleket márkádtól.

Kínálj naprakész adatokat

Az ügyfélkapcsolatok megőrzése érdekében elengedhetetlen a hatékony és hatásos kommunikáció. Fontos, hogy minden cég aktívan igyekezzen kiépíteni és megerősíteni a köztük és az ügyfelek közötti bizalmat. Ehhez a cégeknek saját kezükbe kell venniük a kezdeményezést, és emaileken és/vagy a webhelyükre kihelyezett információkkal tájékoztatni ügyfeleiket a jelenlegi helyzetről.

Rengeteg rendezvényt kényszerülnek lemondani a szervezők, és egyre több üzlet is zárja be ajtóit a vásárlók előtt. Ilyenkor a cégeknek első sorban az ügyfeleikkel kialakított hosszútávú kapcsolatokat kell szem előtt tartaniuk: a visszatérített jegyárak például komoly segítséget jelentenek azok számára, akikre szintén nehéz idők várnak.

A Google is azt javasolja, hogy az üzletek, cégek frissítsék nyitva tartási idejüket, ha a vírushelyzet rájuk is kihat. Erősen ajánlott a céghez tartozó leírást is módosítani ezekre az időkre, hogy az emberek tudják, mi a helyzet, és hogy miért tart esetleg zárva az üzlet/cég a megszokott időkben is. Erősen ajánlott továbbá frissíteni az éppen futó hirdetések szöveges tartalmait, illetve bővítményeit (ha a Google Adset is használod), hiszen ezek is tartalmazhatják a cég nyitva tartási idejeit.

Még több tippért lapozz a következő oldalra!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

beszállító

szervezet , vagy személy, amely vagy aki rendelkezésre bocsát egy terméket PÉLDÁK: Gyártó,... Tovább

mérési folyamat

mûveletek összessége egy mennyiség értékének meghatározáshoz Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Európa Gazdaság Hírek