A közösségi média manager szükségessége

Tényleg szükséged van közösségi média managerre?

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Twitter cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

Social media

A válasz sok mindentől függ, de fontos tudni, hogy a közösségi média nem csupán néhány rendszeres bejegyzésről szól, amik csak azért kerülnek nyilvánosságra, hogy a követőinket emlékeztessük arról, hogy még mindig él az oldalunk. A sikeres közösségi média marketing tervezést, üzleti stratégiai érzéket és kommunikációs képességet igényel.

 

Az alábbi pontok segítenek eldönteni, hogy szükséged van-e kinevezett közösségi média managerre a csapatodban.

 

 

Van közösségi média marketingterved?


Talán minden cég rendelkezik valamilyen online cégprofillal, amelyekkel önmagukat népszerűsíthetik, de a nagy kérdés, hogy hogyan is érdemes kivitelezni ezt. Túl sok cég véti el azt a hibát, hogy csak időnként oszt meg bejegyzéseket valamilyen újításról vagy leárazásról, de minden mást hanyagol. Ez főleg olyan vállalkozások esetén gyakori, ahol a tulajdonos (akinek erre nem túl sok ideje adódik) foglalkozik az oldallal.

 

Azonban egy ritkán frissített közösségi cégoldal sokkal rosszabb, mint egy nem létező közösségi cégoldal. Észben kell tartanunk, hogy több millió másik, hasonló céggel próbálunk versenyezni a világ legnagyobb hirdetési- és reklámfelületén, az interneten. Egy elhanyagolt cégprofil hamar feledésbe merülhet. Éppen ezért érdemes lehet közösségi média managert fogadni, aki elláthatja ezt a feladatot. A Forbes szerint a Twitteren napi 1-5 alkalommal, míg a Facebookon kevesebbszer is posztolhatunk.

 

 

Egy sikeres közösségi média marketing egy tervvel kezdődik. A közösségi média managernek elő kell állnia egy stratégiával és témával, amelyek köré a bejegyzéseket építeni felépíti majd. Ezek lehetnek komoly, üzleti tartalmú bejegyzések és lazább, figyelemfelkeltő marketingfogásokat alkalmazó üzenetek is. Mindig vitassuk meg a lehetséges managerrel, hogy milyen stratégia működne a legjobban cégünk esetén.

 

 

 

Szövegek, képek vagy videók


A közösségi média marketing lényege, hogy bejegyzéseink minél több emberhez jusson el. Ehhez pedig figyelemfelkeltésre lesz szükség, amit első sorban releváns képekkel és videóanyaggal érhetünk el. Ezek sokkal jobban megragadják ugyanis az emberek figyelmét, mint az egyszerű szöveges bejegyzések.

 

 

Habár hasznos lehet, nem muszáj olyan közösségi média managert keresni, aki egyben grafikus is. A videóknak sem kell fényűző animációkat tartalmazniuk, az emberek ugyanis jobban kedvelik az őszinte, „színfalak mögötti” videókat, amelyek egy adott cég hétköznapi működését mutatják be.

 

 

A branding rendkívül fontos a közösségi marketingben, és a vizuális média terjeszkedésével csak egyre relevánsabbá válik majd. Egy közösségi média manager felismeri ennek a fontosságát.

 

 

A megfelelő csatorna kiválasztása


A legtöbb cég rendelkezik saját Facebook vagy éppen Twitter fiókkal, de mi a helyzet a Snapchattel, Pinteresttel, LinkedInnel, és a számos másik közösségi oldallal? Egy közösségi média manager feladata, hogy kiderítse, melyik oldalakat érdemes használni az online marketing során. Mivel minden oldalon más és más demográfiai csoport célozható meg, bizonyos specializálódott cégek számára talán kevésbé ismert, mégis hatékonyabb weboldalak felelnek majd meg.

 

 

 A legideálisabb oldalak felkutatásában elengedhetetlen a statisztikák rendszeres elemzése, amely szintén a közösségi média managerek egyik főbb feladata. A lájkok és megosztások nem feltétlenül adnak pontos visszajelzést egy-egy bejegyzés népszerűségéről. A managereknek különböző eszközök segítségével részletesen informálódhatnak arról, hogy egy adott közösségi cégprofil mennyire hatékony a jelenlegi stratégiával.

 

 

Egy fontos feladat


Láthattuk, hogy egy közösségi oldal vezetése nem bízható rá bárkire, aki valaha életében használt már Twittert vagy Facebookot. Egy közösségi média managernek jó kommunikációs képességre van szüksége, és ismernie kell a különböző közösségi oldalak előnyeit és hátrányait is – illetve a statisztikáik kielemzése is az ő feladata.

 

 

A fent említett pontok mind arra utalnak, hogy a sikeres (és manapság elengedhetetlen) közösségi marketinghez szükség lesz egy közösségi média managerre, aki e feladatokat profi módon elláthatja, hogy cég többi tagja a saját dolgával foglalkozhasson!
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
Marketing

Szótár

metrológiai feladatkör

a mérés szabályozási rendszerének meghatározásával és bevezetésével kapcsolatos... Tovább

minõségpolitika

egy szervezetnek a minõségre vonatkozóan a felsõ vezetõség által hivatalosan... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.