notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bízunk a közösségi oldalakban

Bízunk a közösségi oldalakban

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az internetezõk 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, és többségük személyes adatait is közzéteszi adatlapján. Az NRC Piackutató felmérése szerint a felhasználók egyharmada még telefonszámát is megadja. Az NRC Piackutató 1000 fõs mintán végzett online kutatása szerint a legalább hetente internetezõ felnõttek 92 százaléka regisztrált tagja legalább egy internetes közösségi oldalnak.

 

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!



Többségük aktív felhasználó, így elmondható, hogy tíz internetezõbõl kilenc rendszeresen látogat közösségi szájtokat. A legnépszerûbb hazai közösségi oldal az iWiW, amelyen a netezõk 86 százaléka regisztrált. A tizenévesek körében leginkább látogatott MyVipnek a felnõtt internetezõk 59, a HotDognak pedig 23 százaléka tagja. A tagság természetesen nem feltétlenül jelent aktív használatot: bár az iWiW esetében a tagok 98 százaléka egyben látogató is, a MyVipnél már csak 70, a HotDognál pedig csupán 52 százalék az aktív tagok aránya – a többi hazai közösségi oldal esetén pedig a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.

Bátran megadják adataikat



Az NRC kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a közösségi oldalak esetén nem figyelhetõ meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezõk körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható. A közösségi oldalakat használók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.

Így a regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él. Korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresõk 73 százaléka nevezi meg. A többség elérhetõségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg az internetes társadalommal e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.

hirdetes

A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor más információt is kommunikál: bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását. Galériáját 8 százalék frissíti rendszeresen, a képpel rendelkezõk egynegyede viszont soha nem aktualizálja fotóit.

Vannak, akik így keresnek társat



A közösségi oldalakat látogatók 60 százaléka szinte minden internetezése alkalmával felkeresi az általa használt közösségi szájtot. A látogatók elsõsorban régi ismerõsök felkutatására (87 százalék) és kapcsolattartásra (75 százalék) használják a szolgáltatást. Információt közzétenni, hirdetést feladni 15 százalék szokott, 13 százalék pedig már új ismeretséget is kötött ilyen jellegû oldalakon. Kifejezetten társkeresésre csak egy szûk kisebbség, a látogatók 6 százaléka használja a közösségi oldalakat.



Az ismerkedõk közeledésére azonban kevesen nyitottak: a tagok 84 százaléka jellemzõen csak a tényleges ismerõsök bejelöléseit igazolja vissza. Szervezetek, klubok felé ugyanakkor nyitottak a felhasználók: csupán 19 százalék ragaszkodik ahhoz, hogy ismerõsei közé csak magánszemélyeket vesz fel.

hirdetes

Munkaadók és hirdetõk



A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegû találkozók elõtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat. Talán meglepõ, de a regisztráltak többsége nem lát ebben kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás elõtt a felek információt gyûjtenek egymásról egy közösségi szájt segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú elõtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezõknek.

A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, ám még így is 36 százalék azok aránya, akik szerint elfogadható, ha a közösségi oldalra lépõk célzott reklámokkal találják szembe magukat.

A felmérést az NRC Piackutató végezte 2007 októberében 1000 fõ online megkérdezésével. A mintát a TNS-NRC InterBus kutatás adatival súlyozták, így az a fõbb demográfiai és internethasználati jellemzõk mentén reprezentatív a legalább hetente internetezõ 18-69 évesekre.

NRC Piackutatás, 2007 (online kutatás)

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 172

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

piac

A marketing szempontjából a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési... Tovább

környezeti politika

környezeti politika Egy szervezet környezeti teljesítményére vonatkozó általános... Tovább

Tovább a lexikonra