Bízunk a közösségi oldalakban

Bízunk a közösségi oldalakban

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az internetezõk 90 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat, és többségük személyes adatait is közzéteszi adatlapján. Az NRC Piackutató felmérése szerint a felhasználók egyharmada még telefonszámát is megadja. Az NRC Piackutató 1000 fõs mintán végzett online kutatása szerint a legalább hetente internetezõ felnõttek 92 százaléka regisztrált tagja legalább egy internetes közösségi oldalnak.

 

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!



Többségük aktív felhasználó, így elmondható, hogy tíz internetezõbõl kilenc rendszeresen látogat közösségi szájtokat. A legnépszerûbb hazai közösségi oldal az iWiW, amelyen a netezõk 86 százaléka regisztrált. A tizenévesek körében leginkább látogatott MyVipnek a felnõtt internetezõk 59, a HotDognak pedig 23 százaléka tagja. A tagság természetesen nem feltétlenül jelent aktív használatot: bár az iWiW esetében a tagok 98 százaléka egyben látogató is, a MyVipnél már csak 70, a HotDognál pedig csupán 52 százalék az aktív tagok aránya – a többi hazai közösségi oldal esetén pedig a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.

Bátran megadják adataikat



Az NRC kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a közösségi oldalak esetén nem figyelhetõ meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezõk körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható. A közösségi oldalakat használók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.

Így a regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él. Korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresõk 73 százaléka nevezi meg. A többség elérhetõségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg az internetes társadalommal e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.

hirdetes

A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor más információt is kommunikál: bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását. Galériáját 8 százalék frissíti rendszeresen, a képpel rendelkezõk egynegyede viszont soha nem aktualizálja fotóit.

Vannak, akik így keresnek társat



A közösségi oldalakat látogatók 60 százaléka szinte minden internetezése alkalmával felkeresi az általa használt közösségi szájtot. A látogatók elsõsorban régi ismerõsök felkutatására (87 százalék) és kapcsolattartásra (75 százalék) használják a szolgáltatást. Információt közzétenni, hirdetést feladni 15 százalék szokott, 13 százalék pedig már új ismeretséget is kötött ilyen jellegû oldalakon. Kifejezetten társkeresésre csak egy szûk kisebbség, a látogatók 6 százaléka használja a közösségi oldalakat.



Az ismerkedõk közeledésére azonban kevesen nyitottak: a tagok 84 százaléka jellemzõen csak a tényleges ismerõsök bejelöléseit igazolja vissza. Szervezetek, klubok felé ugyanakkor nyitottak a felhasználók: csupán 19 százalék ragaszkodik ahhoz, hogy ismerõsei közé csak magánszemélyeket vesz fel.

hirdetes

Munkaadók és hirdetõk



A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegû találkozók elõtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat. Talán meglepõ, de a regisztráltak többsége nem lát ebben kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás elõtt a felek információt gyûjtenek egymásról egy közösségi szájt segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú elõtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezõknek.

A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, ám még így is 36 százalék azok aránya, akik szerint elfogadható, ha a közösségi oldalra lépõk célzott reklámokkal találják szembe magukat.

A felmérést az NRC Piackutató végezte 2007 októberében 1000 fõ online megkérdezésével. A mintát a TNS-NRC InterBus kutatás adatival súlyozták, így az a fõbb demográfiai és internethasználati jellemzõk mentén reprezentatív a legalább hetente internetezõ 18-69 évesekre.

NRC Piackutatás, 2007 (online kutatás)

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Url

A webcím, más néven URL (mely a Uniform Resource Locator [egységes erőforrás-azonosító]... Tovább

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium feladat és hatásköre: Az önkormányzati... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.