Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!
Többségük aktív felhasználó, így elmondható, hogy tíz internetezõbõl kilenc rendszeresen látogat közösségi szájtokat. A legnépszerûbb hazai közösségi oldal az iWiW, amelyen a netezõk 86 százaléka regisztrált. A tizenévesek körében leginkább látogatott MyVipnek a felnõtt internetezõk 59, a HotDognak pedig 23 százaléka tagja. A tagság természetesen nem feltétlenül jelent aktív használatot: bár az iWiW esetében a tagok 98 százaléka egyben látogató is, a MyVipnél már csak 70, a HotDognál pedig csupán 52 százalék az aktív tagok aránya – a többi hazai közösségi oldal esetén pedig a regisztráltak többsége nem használja az oldalt.
Bátran megadják adataikat
Az NRC kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a közösségi oldalak esetén nem figyelhetõ meg az a bizalmatlanság, ami a magyar internetezõk körében bizonyos online szolgáltatásokkal – például az internetes vásárlással – kapcsolatban tapasztalható. A közösségi oldalakat használók mindössze egyharmada tart attól, hogy publikussá tett személyes adataival mások visszaélhetnek.
Így a regisztráltak 92-93 százaléka feltünteti adatlapján életkorát és a települést, ahol él. Korábbi és jelenlegi iskoláit 84 százalék közli, munkahelyét pedig az aktív keresõk 73 százaléka nevezi meg. A többség elérhetõségét is szívesen tárja a nyilvánosság elé: a regisztráltak több mint háromnegyede osztja meg az internetes társadalommal e-mail címét, egyharmaduk pedig a telefonszámát is közzéteszi.
A felhasználók 87 százaléka töltött fel képet adatlapjára. A fotós bemutatkozás célja többnyire a könnyebb azonosíthatóság, 27 százalék ugyanakkor más információt is kommunikál: bemutatja családját, hobbiját vagy legutóbbi nyaralását. Galériáját 8 százalék frissíti rendszeresen, a képpel rendelkezõk egynegyede viszont soha nem aktualizálja fotóit.
Vannak, akik így keresnek társat
A közösségi oldalakat látogatók 60 százaléka szinte minden internetezése alkalmával felkeresi az általa használt közösségi szájtot. A látogatók elsõsorban régi ismerõsök felkutatására (87 százalék) és kapcsolattartásra (75 százalék) használják a szolgáltatást. Információt közzétenni, hirdetést feladni 15 százalék szokott, 13 százalék pedig már új ismeretséget is kötött ilyen jellegû oldalakon. Kifejezetten társkeresésre csak egy szûk kisebbség, a látogatók 6 százaléka használja a közösségi oldalakat.

Az ismerkedõk közeledésére azonban kevesen nyitottak: a tagok 84 százaléka jellemzõen csak a tényleges ismerõsök bejelöléseit igazolja vissza. Szervezetek, klubok felé ugyanakkor nyitottak a felhasználók: csupán 19 százalék ragaszkodik ahhoz, hogy ismerõsei közé csak magánszemélyeket vesz fel.
Munkaadók és hirdetõk
A felhasználók 12 százaléka egyébként üzleti vagy magánjellegû találkozók elõtti tájékozódásra is használja a közösségi oldalakat. Talán meglepõ, de a regisztráltak többsége nem lát ebben kivetnivalót: 62 százalékuk elfogadhatónak tartja, ha üzleti tárgyalás elõtt a felek információt gyûjtenek egymásról egy közösségi szájt segítségével, 59 százalékuk pedig nem érzi problémásnak, ha állásinterjú elõtt a munkaadó ezeken az oldalakon is utánanéz a jelentkezõknek.
A hirdetéseknek ugyanakkor már kevesebben örülnek, ám még így is 36 százalék azok aránya, akik szerint elfogadható, ha a közösségi oldalra lépõk célzott reklámokkal találják szembe magukat.
A felmérést az NRC Piackutató végezte 2007 októberében 1000 fõ online megkérdezésével. A mintát a TNS-NRC InterBus kutatás adatival súlyozták, így az a fõbb demográfiai és internethasználati jellemzõk mentén reprezentatív a legalább hetente internetezõ 18-69 évesekre.
NRC Piackutatás, 2007 (online kutatás)
Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!
Forrás: