Hogy definiáljuk a munkafolyamatot?

A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése
Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Valamennyi terméket és szolgáltatást munka-, vagy üzleti folyamatok útján hoznak létre vagy szállítanak le. Tekintsük át, hogy miként definiálhatjuk a munkafolyamatokat és azok résztvevõit:
A munkafolyamat az embereknek, anyagoknak, módszereknek és gépeknek idõbeni egymásutániságot feltételezõ integrációja egy adott környezetben, annak érdekében, hogy értéktöbbletet tartalmazó termékeket állítsunk elõ a vevõk számára. A folyamat mérhetõ bemeneteket (input-okat) változtat szervezetten egymásra épülõ lépcsõk segítségével mérhetõ termékekké (outputokká).
A folyamatok mûködtetéséhez és javításához az emberek négy csoportja szükséges:
1 Vevõk: Az az ember (vagy emberek), akiknek a terméket vagy szolgáltatást elõállítják. A vevõk azok az emberek, akik a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül felhasználják avagy azt input-képpen saját munkafolyamatukba beillesztik.
2 Munkacsoport: Az az ember (vagy emberek), akik a folyamatban dolgoznak, hogy megtermeljék vagy leszállítsák a kívánt terméket.
3 Szállítók: Az az ember (vagy emberek), akik az input-ot szolgáltatják a munkafolyamathoz. A folyamatban szereplõ emberek tulajdonképpen a szállító vevõi.
A folyamatok általában sok lépésbõl (rész folyamatokból) épülnek fel:
Amint azt az elõzõekben ismertettük, a vevõk határozzák meg a folyamattól megkívánt terméket. Mindezt az információ két szélesen értelmezett kategóriáján át teszik, melyek a vevõktõl a folyamat vagy folyamat-elem megvalósító csoport felé áramlanak. Az elsõ kategória igényeket tartalmaz: annak leírását, amit a vevõk akarnak, elvárnak, és amire szükségük van. Az igények szabják meg, hogy mit kell a folyamatnak létrehoznia. A kommunikáció második kategóriája a visszacsatolás: annak elmagyarázása, hogy a vevõ elvárásaihoz képest a terméket milyen jól (vagy milyen rosszul) szállították le. Ez a visszacsatolás létfontosságú a folyamat javításához.
Az információ, valamint a termékek áramlása a szállítóhoz tükörképe azoknak a folyamatoknak, amelyek a munkát végzõ csoportot vevõihez kapcsolják.
A folyamatmenedzselés hat összetevõje
Gabriel Pall Minõségi folyamatmenedzselés címû könyvében hat olyan összetevõt azonosít, amelyek feltétlenül szükségesek a folyamatmenedzseléshez.
1 A gazda kijelölése: nevezzük ki azt a személyt vagy csoportot, aki felelõs a folyamat megtervezéséért, mûködtetéséért és javításáért.
2 Tervezés: olyan strukturált és fegyelmezett megközelítésmód kialakítása, amely segít megérteni, definiálni és dokumentálni a folyamat valamennyi alkotóelemét és azok egymásra gyakorolt kölcsönhatásait.
3 Ellenõrzés: biztosítsuk a hatékonyságot annak érdekében, hogy valamennyi termék kiszámítható módon, a vevõk elvárásaink megfelelõen kerüljön elõállításra.
4 Mérés: vázoljuk fel a vevõi igényeket kielégítõ teljesítmény-tulajdonságokat és állítsunk fel a mérési és ellenõrzési adatok beszerzésére, pontosságára és gyakoriságára vonatkozó kritériumokat.
5 Javítás: növeljük a folyamat hatékonyságát azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat.
6 Optimalizálás: növeljük a hatékonyságot és a termelékenységet azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat.
Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Forrás: