notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése

hirdetes

A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az  üzleti élet vezetõit gyakorta vádolják azzal, hogy rövidlátóak és többnyire csak a rövid távra összpontosítanak. Ennek a szindrómának egyik megnyilvánulása a "tûzoltásra",  valamint az azonnali eredmények elérésére fordított kitûntetõ figyelem. Az ebbõl a körbõl való kitörésnek és a hosszabbtávú perspektíva kiépítésének egyik kulcsa az, hogy erõsítsük a háttérben lejátszódó üzleti folyamatokat, ahelyett hogy minden konkrét termékkel, megrendeléssel és minden eltéréssel külön-külön foglalkoznánk. Ílymódon tehát a folyamatjavítás képviseli a TQM második kulcsfontosságú alapelvét.
Hogy definiáljuk a munkafolyamatot?

A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Valamennyi terméket és szolgáltatást munka-, vagy üzleti folyamatok útján hoznak létre vagy szállítanak le. Tekintsük át, hogy miként definiálhatjuk a munkafolyamatokat és azok résztvevõit:

A munkafolyamat az embereknek, anyagoknak, módszereknek és gépeknek idõbeni egymásutániságot feltételezõ integrációja egy adott környezetben, annak érdekében, hogy értéktöbbletet tartalmazó termékeket állítsunk elõ a vevõk számára. A folyamat mérhetõ bemeneteket (input-okat) változtat szervezetten egymásra épülõ lépcsõk segítségével mérhetõ termékekké (outputokká).

A folyamatok mûködtetéséhez és javításához az emberek négy csoportja szükséges:

1 Vevõk: Az az ember (vagy emberek), akiknek a terméket vagy szolgáltatást elõállítják. A vevõk azok az emberek, akik a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül felhasználják avagy azt input-képpen saját munkafolyamatukba beillesztik.
2 Munkacsoport: Az az ember (vagy emberek), akik a folyamatban dolgoznak, hogy megtermeljék vagy leszállítsák a kívánt terméket.
3 Szállítók: Az az ember (vagy emberek), akik az input-ot szolgáltatják a munkafolyamathoz. A folyamatban szereplõ emberek tulajdonképpen a szállító vevõi.

hirdetes
4 Gazda: Az a személy (vagy személyek), aki felelõs a folyamat mûködéséért és annak javításáért.
A folyamatok általában sok lépésbõl (rész folyamatokból) épülnek fel:

Amint azt az elõzõekben ismertettük, a vevõk határozzák meg a folyamattól megkívánt terméket. Mindezt az információ két szélesen értelmezett kategóriáján át teszik, melyek a vevõktõl a folyamat vagy folyamat-elem megvalósító csoport felé áramlanak. Az elsõ kategória igényeket tartalmaz: annak leírását, amit a vevõk akarnak, elvárnak, és amire szükségük van. Az igények szabják meg, hogy mit kell a folyamatnak létrehoznia. A kommunikáció második kategóriája a visszacsatolás: annak elmagyarázása, hogy a vevõ elvárásaihoz képest a terméket milyen jól (vagy milyen rosszul) szállították le. Ez a visszacsatolás létfontosságú a folyamat javításához.

Az információ, valamint a termékek áramlása a szállítóhoz tükörképe azoknak a folyamatoknak, amelyek a munkát végzõ csoportot vevõihez kapcsolják.

A folyamatmenedzselés hat összetevõje

Gabriel Pall Minõségi folyamatmenedzselés címû könyvében hat olyan összetevõt azonosít, amelyek feltétlenül szükségesek a folyamatmenedzseléshez.

1 A gazda kijelölése: nevezzük ki azt a személyt vagy csoportot, aki felelõs a folyamat megtervezéséért, mûködtetéséért és javításáért.

hirdetes

2 Tervezés: olyan strukturált és fegyelmezett megközelítésmód kialakítása, amely segít megérteni, definiálni és dokumentálni a folyamat valamennyi alkotóelemét és azok egymásra gyakorolt kölcsönhatásait.

3 Ellenõrzés: biztosítsuk a hatékonyságot annak érdekében, hogy valamennyi termék kiszámítható módon, a vevõk elvárásaink megfelelõen kerüljön elõállításra.

4 Mérés:  vázoljuk fel a vevõi igényeket kielégítõ teljesítmény-tulajdonságokat és állítsunk fel  a mérési és ellenõrzési adatok beszerzésére, pontosságára és gyakoriságára vonatkozó kritériumokat.

5 Javítás: növeljük a folyamat hatékonyságát azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat.

6 Optimalizálás: növeljük a hatékonyságot és a termelékenységet azzal, hogy véglegesen beépítjük az azonosított javításokat.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõségjellemzõ

terméknek, folyamatnak, vagy rendszernek egy követelménnyel kapcsolatos saját... Tovább

geocentrikus marketingstratégia

A vállalat minden piacon azonos marketingtevékenységet valósít meg. Tovább

Tovább a lexikonra