Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Magyarországon a környezet- és természetvédelmi szakterület 1988. áprilisa óta áll minisztériumi szintű irányítás alatt, ekkor jött létre az Országos Vízügyi Hivatal és az Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal egyesítésével a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
1990 nyarán a vízügyi igazgatást különválasztották a környezetvédelemtől, és a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumhoz került. Néhány hónapig Környezetvédelmi Minisztérium néven működött a tárca, majd 1990 őszén Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztériumként az építésüggyel, területfejlesztéssel és műemlékvédelemmel bővült az addigi környezet- és természetvédelmi feladat- és hatásköre.
Az 1998-as kormányváltáskor az építésügyi és területfejlesztési feladatok a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumhoz, a műemlékvédelmi feladatok a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumához kerültek át, ekkor jött létre a Környezetvédelmi Minisztérium.
A minisztérium 2002-ben újra átalakult: a vízügyekkel kapcsolatos feladatkör a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumtól a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz került.
A minisztérium a környezet- és természetvédelem, valamint a vízügy központi közigazgatási szerve. A minisztérium a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízgazdálkodási és meteorológiai szakterületek ágazati, szakmai irányítási - szabályozási teendőit látja el.
A szakterületi politikák kialakítása, a kormányzati munkához kapcsolódó tennivalók és az egyre szerteágazóbb nemzetközi együttműködés folytatása szintén a tárca feladata.
A minisztérium területi szervezetei – a környezetvédelmi felügyelőségek és vízügyi felügyelőségek, nemzeti park igazgatóságok– elsőfokú hatósági feladatokat látnak el. A másodfokú környezetvédelmi és természetvédelmi hatóság szerepét az Országos Környezet- és Vízügyi Főfelügyelőség tölti be.
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium a környezettudatosságra épülő, a fenntartható fejlődésre alapozó, liberális program megvalósítását tűzte ki céljául.
A zöldtárca, élén a miniszterrel, a Kormány – és egyben az ország – zöld lelkiismerete kíván lenni. Az itt felhalmozott tudás, szakmai tapasztalat, a környezet ügye iránti érzékenység és felelősség arra kötelezi a zöldtárcát, hogy az ország jövője, a fenntartható fejlődés érdekében tudatosan konfliktusokat is vállaljon.
A cél az, hogy olyan tárca legyünk, amelynek munkája, következetes kiállása révén a zöld gondolat beépül az összes politikai-gazdasági döntéshozó, és a Magyar Köztársaság valamennyi polgárának tudatába, tetteibe. A zöldtárca nemcsak az ország ma itt élő polgárainak, hanem a jövő nemzedékeknek a minisztériuma kell hogy legyen.
Ma már tapasztalati tény, hogy a növekedés lehetőségei nem korlátlanok, sem az egész földgolyón, még kevésbé ebben az érzékeny, sérülékeny kis országban.
A minisztérium a felelősségi körébe tartozó három nagy szakterületről – környezetvédelem, természetvédelem, vízügy – egységesen, környezetügyként gondolkodva az ökológiailag fenntartható fejlődést és a környezeti nevelés segítségével erősödő környezettudatosságot kívánja az ország jövőképének pillérévé tenni.
Azt tekinti feladatának, hogy a ma meghozott intézkedések révén gyermekeinknek, unokáinknak a mainál egészségesebb környezetet, élhetőbb Magyarországot és biztos jövőt ígérhessünk.
A társadalom életminőségének javulása, egészséges környezethez való jogának érvényesülése, az alapvető környezeti biztonság megléte, a globális klímaváltozás folyamatának mérséklése hosszú távon csak akkor biztosítható, ha a társadalmi és gazdasági fejlődés természeti örökségünk megőrzésével, természeti erőforrásaink védelmével és fenntartható, ésszerű használatával egységben valósul meg.
Cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50.
Levélcím: 1394 Budapest, Pf: 351
457-3300
457-3354
info@mail.kvvm.hu
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 216
Átlagos értékelés: 4.9
Nincs értelme hazudni vagy figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a webhely ma már elengedhetetlen eszköz a foglalások és a láthatóság biztosításához szállodák, panziók...
Az ősz nem csak a hűvösebb időjárás és a színes levelek időszaka, hanem az éttermek számára is remek lehetőségeket tartogat az új marketing stratégiák kialakítására. Az...
A digitális korban, amikor az emberek egyre inkább az online térben élnek, a tartalommarketing elengedhetetlen eszközévé vált a vállalkozásoknak és márkáknak. Azonban az online...
Az üzleti kapcsolatokban az első benyomás meghatározó szerepet játszik. Az első találkozás során szerzett benyomás gyakran befolyásolja a további üzleti együttműködést és...
Ha munkáról van szó, környezetünk nagyobb hatással lehet teljesítményünkre, mint az sokan gondolnánk. Ezért a vállalatok számára egyáltalán nem mindegy, hogy milyen...
Ahogy Bill Gates mondta, a “tartalom a király”, de mi van a SEO-val, az is valóban annyira elengehetelenül fontos? A digitális korban a hotelipar számára...
Termék vagy esemény népszerűsítése érdekében a sajtótájékoztatók rendkívül hatékony eszközök lehetnek. Azonban fontos, hogy jól szervezettek és hatékonyak legyenek, hogy...
A digitális marketing nem „beállít és ennyi volt” stratégia. Az új marketingtrendek ó, a technológia, valamint a változó fogyasztói és piaci igények állandó...
A szépségpiacon heves versengések zajlanak a SEO terén. A megfelelő SEO-tervvel magasabb rangsorolhatod webhelyedet a riválisaidnál. Az alábbiakban felsorolt, a szépségiparra...
Manapság az emberek a betegségeket böngésznek, időpontokat foglalnak, és véleményeket olvasnak, mielőtt orvoshoz mennének. Így az orvosok, kórházak és klinikák digitális...
Manapság a Googlézás világkorát éljük. Bármi is érdekli az embereket, szeretnének megtudni valamit, szeretnének eljutni valahová, venni valamit, szolgáltatást igénybe venni,...
Szerelem a levegőben, és a Valentin-nap pedig már a sarkon! Szeresd vagy utáld, ez egy fontos dátum a márkák számára. Minden harmadik magyar online vásárol Valentin-napi...