notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen témák fordultak elő leggyakrabban az évben a Facebook-on az oldal 500 millió felhasználójának publikus státuszüzeneteiben?

hirdetes

A leggyakoribb témák a Facebook-on 2010-ben

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Facebook kiadta a 2010-es trendtoplistáját, ami azt mutatja meg, hogy az oldal 500 millió felhasználójának publikus státuszüzeneteiben milyen témák fordultak elő leggyakrabban az évben.

A listán  keverednek a konkrét szavak és kifejezések a témakörökkel, ráadásul számokat is csak elvétve közölnek hozzájuk az oldal statisztikusai, de összességében jól mutatja, mi számított érdekes témának a közösségi oldalon idén.

Ahogyan tavaly, idén is egy szlengkifejezés rövidítése vezeti a listát: míg 2009 legnépszerűbbje a FML (fuck my life, nagyjából azt jelenti, hogy szar az életem) volt, idén a HMU (hit me up, kb. csörögj rám) vezet. A kifejezés nyáron hódította meg az amerikai szlenget, akkor stabilan napi 80 ezer felett volt a megjelenéseinek száma a státuszüzenetekben.

Második legnépszerűbb témának a focivébé jött be, ami jól mutatja, mennyire túlnőtt már a Facebook Amerikán, ahol az európai foci nem tartozik a legnépszerűbb sportágak közé. A nyitómeccs és a döntő napja alatt a Facebookon megjelenő új státuszüzeneteknek több mint a fele a focival foglalkozott.

hirdetes

A harmadik helyre a filmek futottak be, ezen belül a legtöbbször a Toy Story 3-ról, Twilightról, az Eredetről, az Alíz Csodaországbanról és a Vasember 2-ről írtak a felhasználók. A statisztikán megfigyelhető a nagyobb filmek éjféli premierjekor, hogy közvetlenül a film vége után megugrik a mobilról küldött üzenetek száma, és nagyjából fél órával később a számítógépről küldötteké - előbbiek rögtön a film után, még a moziból írják fel a Facebookra, hogy milyen volt a film, utóbbiak csak azután, hogy hazaértek.

A toplistán szerepel még az iPhone és az iPad (egy bejegyzésként, összesítve a két kütyüvel kapcsolatos említéseket), a Haitin pusztító földrengés, a föld alatt ragadt chilei bányászok sztorija, Justin Bieber, a facebookos játékok (leggyakrabban a Farmville és a Frontierville), és az airplanes kifejezés, ami repülőgépeket jelent, de legtöbbször a B.o.B slágerére  utal.
hirdetes

A top10-es lista utolsó helyén pedig a 2011-es évszám szerepel, amivel úgy foglalkozunk egyre többet, ahogy közeledik a 2010-es év vége. A toplistán feltűnő témák nagy része egyébként már a tavalyi statisztikában is előkelő helyen szerepelt, a 2009-es slágertémák [4] közül viszont idénre kikopott a sertésinfluenza, Lady Gaga, és a hírességek halálával kapcsolatos témák.

Forrás: Index

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

társadalomközpontú marketing

A szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és... Tovább

követelmény

kinyilvánított igény vagy elvárás, amely általában magától értetõdõ vagy... Tovább

Tovább a lexikonra