
7. Swim With the Sharks Without Being Eaten Alive
Írta: Harvey B. Mackay
Harvey Mackay #1 New York Times bestsellerében ad gyakorlati tanácsokat arra, hogy hogyan körözzük le versenytársainkat alkalmazottaink motiválásával. Habár egy viszonylag rövid alkotás, telis-tele van hasznos gondolatokkal, úgymint „Ha nincs célod, sosem fogod elérni”, vagy „Ha a szíveddel hozol döntéseket, az szívbetegséghez vezet”.
8. Influence: The Psychology of Persuasion
Írta: Robert B. Cialdini, Ph.D.
Robert Cialdini egész karrierét a befolyás tudományának kutatására tette fel, kemény munkájával pedig nemzetközi hírnévre és tekintélyre tett szert a meggyőzés, a megegyezés és az alkudozás szakterületein.
Az ’Influence: The Psychology of Persuasion’ című könyvében a befolyás és meggyőzés elveiről beszél, és hat egyszerűen érthető és hasznosítható kategóriára osztja azokat. A könyv nem csak arra tanít meg, hogy hogyan győzz meg másokat, hanem arra is, hogy hogyan védekezz a megtévesztő manipuláció ellen.
9. Leadership and Self-Deception: Getting Out of the Box
Írta: The Arbinger Institute
Ez a könyv egy nehéz olvasmány. No nem a nyelvezete, vagy az összetett koncepciók miatt, hanem mert arra szólítja fel az olvasót, hogy vállalja a felelősséget saját hibáiért. Az emberek előszeretettel okolnak másokat saját problémáik miatt, pedig ha szeretnénk megoldást találni ezekre, akkor magunkba kell tekintenünk, és fel kell ismernünk saját szerepünket a problémákban.
10. Multipliers: How the Best Leaders Make Everyone Smarter
Írta: Liz Wiseman
A Wall Street Journale ezen viszonylag rövid bestsellere két vezetői stílust tárgyal ki. Liz Wiseman szerzeményéből kiderül, hogy a „szorzó” személyek („multipliers”) hogyan fejthetik ki pozitív hatásukat a szervezetekre.
A szorzók olyan emberek, a kik kevesebb erőforrásból többet képesek kihozni, tehetséget vonzanak maguk köré és továbbfejlesztik azt, illetve elősegítik az innovációt is. Az ilyen emberek ellentétjei a „csökkentők” („diminishers”), akik nem engedik érvényesülni csapatuk kreativitását és innovációit.