notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Legújabb fizetési technológia: Kínában mosollyal fizetnek az emberek

Gondoltad volna? Kínában már fizethetsz akár egyetlen mosollyal

VN
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Néhány éve még elképzelhetetlen volt, hogy egyetlen műanyagkártyával mindent megvásárolhatunk, mára mégis természetes lett. Nincs benne semmi meghökkentő, hogy egy forintnyi készpénz nélkül lebonyolítjuk a nagybevásárlást. Talán még az sem lep meg, hogy néhányan embernek már kártyára sincs szüksége, a telefonjukat használják fizetésre. De az gondoltad volna, hogy Kínában egyetlen mosollyal lehet fizetni?

Modern fizetési mód Kínában

De mégis hogyan fizethetnek egy mosollyal?

Kína már jó ideje az élen jár az okostelefonos fizetés versenyében. Az új fizetési módszert kamerákkal ellátott POS terminálok teszik lehetővé a felhasználók számára, miután azok hozzáadták arcukat egy digitális fizetési rendszerhez, vagy bankszámlájukhoz.
De az arcalapú fizetést működtető szoftvert másra is alkalmas, nem csak fizetésre, például a polgárok megfigyelésére. Persze a hatóságokat sokan kritizálták azért, amiért így próbálják megcsípni a törvényszegőket. A magánélettel és adatbiztonsággal kapcsolatos kockázat ellenére a legtöbb hétköznapi fogyasztót látszólag nem zavarják az arcfelismerő terminálok.

 

Milyen cégek állnak mögötte?

Az Alibaba pénzügyi ágazataként működő Alipay a technológia elterjesztésének egyik legnagyobb játékosa, a cég már 100 kínai városban üzemeltet ilyen jellegű eszközöket. A szervezet hatalmas növekedésre számít a szektorban, és nemrégiben az új „Smile-to-Pay” rendszert is bemutatták, amely egy iPad méretű eszközön működik. Ez a technológia lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy tranzakciójukat egy mosollyal bonyolíthassák le az arcfelismerő készülékek előtt. 

hirdetes
A 600 millió felhasználóval bíró WeChat alkalmazást működtető Tencent is bemutatta új arcalapú fizetést támogató eszközét Frog Pro néven, és persze számos induló vállalkozás is igyekszik minél előbb lecsapni a javarészt kiaknázatlan iparág lehetőségeire.

 

Hogyan működik a gyakorlatban?

A tiencsini IFuree önkiszolgáló szupermarket egy 3D-s kamerával elemzi a betérő vásárlók arcát, feljegyezve az arcok magasságát, szélességét és mélységét, majd egy másik gyors elemzést is futtat a fizetéskor.

hirdetes

„Kényelmes, mert nagyon gyorsan tudsz vásárolni vele” állítja a nyugdíjas Zhang Liming, miután már ő is fizetett ezzel a technológiával. „Más, mint egy hagyományos szupermarketben fizetni, ahol várni kell a pénztár előtt, és olyan sok bajjal jár” tette hozzá.
Bo Hu szerint 300 pékségében működik arcalapú fizetőterminál, és további 400-ba szeretné telepíteni azokat. Szerinte ez sokkal hatékonyabbá teszi a fizetési folyamatot, de megjegyezte azt is, hogy még mindig nem használják túl sokan.

 

Biztonsági kérdések

A technológia pártfogói nem zavartatják magukat az adatbiztonsági kockázatokkal. „Az arcfelismerő technológia segít megőrizni a magánéletünket” állítja Li Dongliang, az IFuree egyik mérnöke. „Hagyományos módon beütni a jelszavadat nagyon veszélyes, ha valaki ott áll melletted. Most már az arcunkkal is fizethetünk, ami segít biztosítani a bankszámlánkat.”
Sok fogyasztót inkább a hiúság tart vissza az új fizetési forma átvételétől, mint az adatbiztonsági aggályok. A Sina Technology néven futó hírportál egy szavazásából kiderült, hogy a válaszadók 60%-a szerint arcuk beszkennelésétől „csúnyának” érezték magukat. Az Alipay erre válaszul megígérte, hogy szépítő filterekkel szereli majd fel az összes Alipay kamerát.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 84

Átlagos értékelés: 4.8

Érdekességek Hírek

Szótár

Barter

Egy médiatulajdonos reklámidőt vagy hirdetési felületet biztosít más szolgáltatásért,... Tovább

nemzetközi marketing

A külföldi piacokon végzett marketingtevékenység, ahol a vállalat differenciált vagy... Tovább

Tovább a lexikonra