Az idei Genfi Autószalonon mutatták be a Pininfarina autómárka bivalyerős 1900 lőerős modelljét, amely a nem versenyautó kategóriában pályázhat a leggyorsabb sportautó címére. És hab a tortán, hogy a Battista teljesen elektromos meghajtású.

A sportautót a Pininfarina dízájnstúdió alapítója, Battista Farina után nevezték el, aki később egy 1961-es elnöki rendelet alapján, beceneve (Pinin, kicsi) után vette fel a Pininfarina nevet. Halála után fia és unokája vette át a cég vezetését.
A Battista technikai adatai imponálók: 1900 lóerővel és 2300 Nm nyomatékkal a legerősebb olasz sportautó, megelőzve a Ferrarit és a Lamborghinit. Az elektromost meghajtást horvát Rimac szállítja.
Kevesebb, mint két másodperc alatt gyorsul százra, és a háromszázat is eléri tizenkét másodperc alatt. Végsebessége 350 km/óra. A 120 kilowattórás akkumulátor teljesítménye, amely 20 kilowattórával meghaladja a Tesla S modelljét, 450 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Paolo Pininfarina, az autógyártó elnöke úgy nyilatkozott, hogy szerinte ezt nehéz lesz megközelíteni.
A Pininfarina tíz évvel ezelőtt már próbálkozott az elektromos luxusautó kifejlesztésével, de a pénzügyi válság miatt lefújták a projektek. Az elektromos autógyártásban bekövetkezett fejlődést jól mutatja, hogy tíz éve még 136 km/óra végsebességgel és 200 kilométeres hatótávolsággal számoltak.
Az autó dízánjáról Paolo Pininfarina, a cég alapítójának unokája őszintén vallott: „Tervezők vagyunk, olaszok vagyunk. Nem tudtunk kompromisszumot kötni az autó szépségében.”