notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Linkedin lehet a GDPR megoldása

hirdetes

A LinkedIn lenne a fény a GDPR alagútja végén?

SzSz
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az Általános adatvédelmi rendelet, vagyis rövidebb nevén a GDPR már hónapok óta érvényben van. A rendelet célja első sorban bővített jogokkal felruházni az EU polgárait, hogy megszabhassák ki, milyen adatokat tárol róluk, és hogy hogyan kezelik azokat.
 

Linkedin a GDPR megoldása

A rendeletnek köszönhetően a felhasználói adatokat is kezelő cégek, szervezetek, és vállalatok mind újra kellett, hogy gondolják, hogy miként is közelítik meg online marketingjüket, hiszen nem egy módszer alapszik ezeken az érzékeny felhasználói adatokon.

Az email marketing az egyik csatorna, ami kifejezetten megérezte a változások horderejét, például a felhasználók számára is kényelmetlen dupla feliratkozások formájában, vagy hogy a cégeknek tiszta tájékoztatást kell biztosítaniuk arról, hogy a feliratkozással mibe is egyezik bele a felhasználó.

Ez különösen kellemetlenül érintette azokat a vállalatokat, amelyek már évek óta sikeresen folytatták email kampányaikat a feliratkozók irányába. Habár az email marketing továbbra is egy versenyképes opció, egyre többen igyekeznek más alternatívák felé terjeszkedni, hogy pótolni tudják az így elveszett eléréseiket.

A megoldás talán épp a LinkedIn lehet erre a problémára.

A LinkedIn és a GDPR viszonya


Mivel a LinkedIn egy adatkezelő cégként működteti közösségi szolgáltatásait, így az ott tárolt információkért első sorban ők a felelősek. Fontos persze megjegyezni, hogy amint más helyeken szeretnéd felhasználni ezeket az adatokat, a GDPR már rád hárítja a felelősséget.

hirdetes

Ez azt jelenti, hogy akik eddig is a LinkedInen intézték kapcsolatépítésük oroszlánrészét, azok továbbra is biztonságban vannak a platformon, akik pedig emailekkel igyekeztek felvenni a kapcsolatot új lehetséges partnerekkel, azok számára egy legális alternatívát kínál majd a LinkedIn hálózata.


 

Linkedin a GDPR megoldása

Hogyan használható a LinkedIn a GDPR világában?


A következő villámtippek segítenek a GDPR szabályai szerint játszani a LinkedInen.

1. Kezdd el bővíteni kapcsolataidat
A LinkedInen bátran kiküldhetsz napi több tucat üzenetet is, amelyekben személyre szabottan elmagyarázod, hogy miért szeretnéd felvenni a kapcsolatot az adott címzettel.

2. Válaszolj azokra, akik pozitívan reagálnak a felkeresésre
Egy gyöngyöző üzleti kapcsolathoz nem elég egy egyszerű emailváltás. Miután valaki pozitívan jelzett vissza, adj hozzá valami releváns értéket is kezdődő beszélgetésetekhez, például egy hasznos cikk formájában.

3. Használd a LinkedIn csoportjait
A LinkedIn csoportok meglehetősen népesek lehetnek – jóval nagyobbak (és értékesebbek), mint bármelyik email lista.

hirdetes

4. Küldj személyes üzeneteket
A személyes üzenetekre mind meglévő, mind lehetséges ügyfeleid szívesebben válaszolnak majd.

5. Tartsd magad néhány etikai szabályhoz
Ne gyűjtsd be a felhasználók email címeit, hogy aztán egy külső címből telespameld őket marketingüzenetekkel. Mindig nézz utána, hogy kikkel érdemes egyáltalán felvenni a kapcsolatot a platformon, és kommunikálj velük „személyesen”, privát üzenetek formájában.

Ne erőltess semmit – ha valaki nem válaszol, akkor ne próbáld többször felvenni vele a kapcsolatot.

6. Próbáld ki a LinkedIn Sales Navigatort
A LinkedIn alapvetően egy ingyenes szolgáltatás, de a fizetős Sales Navigator bővített funkciókat is kínál, például javasolt leadeket.

7. Valóban érdeklődj kapcsolataid iránt
Nézz utána, hogy milyen problémákkal áll szemben az adott kapcsolatod, és gyűjts be róla minden általános információt, ami segíthet a kommunikációban és a problémamegoldásban is.

8. Fókuszálj az inbound marketingre
Igyekezd minél kívánatosabbá tenni márkádat a releváns kapcsolatok számára – például ossz meg érdekes információkat ágazatodról.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

public relations

A PR azon programok összessége, amelyeket azért alakítottak ki, hogy támogassák vagy... Tovább

metrológiai megerõsítés

olyan mûveletek összessége, amelyek annak biztosításához szükségesek, hogy egy... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek