
4. Miniatűr linkfarmokról szerzett linkek
A fenti megoldások keverékét több hazai webes ügynökség is alkalmazza. Ebben az esetben az ügynökség több száz vagy ezer weboldalt üzemeltet. Minden weboldalon elhelyeznek egy alig megtalálható aloldalt, ahonnan 20-30 másik általuk üzemeltetett honlapra mutató linket helyeznek el egy rövid leírással. A weboldalak tulajdonosai ezért cserébe linkeket kapnak másik 20-30 weboldalról.
A módszer egyszerre működőképes és kockázatos. Rengeteg weboldalt ezek a linkek tartanak az élmezőnyben. Itt is zárt hálózatokról van szó, csak ezek nem tulajdonosi szinten, hanem az üzemeltető szintjén kapcsolódnak egymáshoz. Ha a Google felfedi őket, azonnali algoritmikus vagy manuális büntetésre számíthatnak, komoly anyagi kárt okozva ezzel a hálózat összes tagjának.
5. Linkcsere
Viszonylag ártalmatlan, ugyanakkor a Google irányelveivel ellentétes tevékenység. Te adsz egy linket nekem, én adok egy linket neked, vagyis kölcsönösen leadunk egymásra egy szavazatot.
A Google szemében ez egy természetellenes linképítési technika. Ekkor ugyanis nem azért jön létre a link, mert jó minőségű tartalom jött létre, hanem csak a viszonzásként adott linkért cserébe. Márpedig a Google olyan linkeket akar látni, amelyeket az olvasókat kiszolgáló tartalom teremtett, és csak a szöveg önértéke miatt jöttek létre.
6. PR cikkek íratása
PR cikkek esetén fizetünk valakinek, hogy a saját honlapján helyezzen el egy cikket. A cikk a szakterületünkről, cégünkről szól, és tartalmaz egy linket, amely az oldalunkra mutat. Magyarországon és a világon mindenhol külön iparág épült a PR cikkek készítésére és elhelyezésére.
A Google irányelveivel teljesen ellentétes az ilyen tartalmak és linkek létrehozása. A Google szerint ugyanis a minőségi weboldalak védjegye, hogy azért linkelik őket, mert jók, nem pedig azért, mert fizetünk értük. Ezzel lehet egyetérteni vagy butaságnak gondolni, a Google hivatalos véleménye ez.
Tényleg büntet-e a Google?
A Google büntet, de ritkán. Érdemes ezzel kapcsolatban néhány dolgot tisztába tenni.
De Google elsősorban nem büntetésre törekszik.
Célja nem a büntetések kiosztása, hanem a piaci szereplők félelemben tartása. Elképesztő programozói kapacitást foglal le a PBN-ek felkutatása és megbüntetése vagy például a miniatűr linkfarmok megtalálása. Költségkímélőbb ráijeszteni a szereplőkre, hogy tartsák be a szabályokat.
Ennek okos technikája maga a szóhasználat: büntetés (angolul penalty). Mintha a linkfarmozók vagy a cikkeket generáló vállalkozók erkölcsi szabályokat áthágó bűnözők lennének. Pedig nem csinálnak mást, mint a számukra legjobbnak tűnő módon fektetik be az idejüket és a pénzüket a versenyben. Igazában a Google algoritmusai tehetnek róla, hogy feketekalapos technikákkal is komoly eredményeket lehet elérni.
Mert lehet: ezzel kapcsolatban ne legyenek illúzióid. A linkfarmok és PBN-ek napja még legalább néhány évig Magyarországon is ragyogni fog.