Alapvetően minden link jónak számít, ami segít forgalmat és látogatókat szerezni weboldaladnak, de vajon mik is számítanak jó és minőségi linknek a Google szemében? Először azzal kell tisztában lenned, hogy melyek azok a linkek, amelyek oldalad SERP-jét (Search engine results page – keresőoldali találat) befolyásolja. Ez sok tényezőtől függ, többek közt attól, hogy megbízható, releváns oldalon helyezted-e el linkjeidet, indexelte-e a Google az oldalt, hány link is mutat arra a bizonyos oldalra, rákattint-e valaki ezekre a linkekre.

Linkmarketing és keresőoptimalizálás
Mielőtt linkelni kezdenél oldaladra, először rakd azt rendbe, hogy indulásra kész állapotban legyen. Legyenek rendben a tartalmak, a dizájn, a menük és az OnSite SEO is legyen kész, hogy ha már látogatód érkezik, az ott is maradjon, és vissza is térjen. Az aloldalakon elhelyezett linkeknél vedd figyelembe a tényt, hogy a Google általában csak az első linket vizsgálja, ezért azt érdemes jól megválasztani. Ha elkezded a linkelgetést, mindig a legfontosabb aloldalaidat linkelgesd, hogy ezek SERP-je növekedjen, majd ezek után jöhetnek a kevésbé fontos tartalmak linkjei.
Próbálj meg linkeket elhelyezni a sokak által látogatott híroldalakon és hasonló, megbízható oldalakon, blogokon. Ezek az oldalak a Google szemében megbízhatóak, így nagyobb értéket kapnak az ott elhelyezett linkek, tehát fontosak keresőoptimalizálás szempontból!
Gondolkodhatsz a sajátodhoz hasonló témakörű oldalakban is, hiszen az ott található tartalmak relevánsak, így a linkek értéke itt is magas lesz.
Jó megoldás egy kapcsolódó blogon történő vendégpost írása. Kérd meg a blog tulajdonosát, biztosan szívesen együtt működik veled, ha te is hasonlóan jó kompenzációt tudsz biztosítani számára.
A közösségi média marketing szerepe
Már a közösségi oldalak is nagyban befolyásolják egy oldal SEO-ját, így ne felejtsd el közösségi oldalaidat eszerint optimalizálni. Ezek a linkek lehet, hogy kevesebbet érnek, azonban organikus elérésedet hosszútávon növelik. A közösségi média marketing fontossá vált a keresőoptimalizálásban!
Használj linkgyűjteményeket. Ilyenek a Startlaphoz hasonló linkgyűjtő oldalak, amelyek gyakran keveset érnek, ritkán azonban minőségi linkeket tartalmaznak, de mint tudjuk, sok kicsi sokra megy.
Linkek blog kommentekben.
Sitewide linkek – Ezek olyan linkek, amelyek nem segítik az oldalon történő navigációt, mégis minden egyes oldalon megjelennek. Például ilyen, ha egy cikked linkjét minden oldalon elhelyezed (vagy elrejted – ez még rosszabb).
Link-láncok – Olyan linkek, amik egyikről a másikra vezetnek igazi tartalom nélkül.
Fórumos aláírás – Fórumtól és oldaltól függ, nem túl minőségi linkek, és akár büntetést is vonhatnak maguk után.
A nem ajánlott módszerekkel is lehet fejleszteni a keresőkben elért helyezést, igaz lassan, és sok esetben büntetés is jár értük. Fontos szabály: minél egyszerűbb megszerezni, elhelyezni egy linket, annál kevesebbet ér, hiszen annál többen tehetik meg. Amiért küzdeni kell, nos, az már többet ér.
Forrás: http://www.matebalazs.hu