notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

"Long Tail" vagy "Short Tail" kulcsszavak?

hirdetes

"Long Tail" vagy "Short Tail" kulcsszavak?

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A kulcsszavakat két főcsoportra oszthatjuk: short tail (rövid) vagy long tail (hosszú) kulcsszavak azaz széles kulcsszavak és keskeny kulcsszavak. A "long tail" kifejezést Chris Anderson találta ki és az a lényege, hogy kevésbé versenyképes piacokat célzunk meg vele, nem úgy, mint a nagyon is versenyképes széles kulcsszavakkal.

 

Long Tail Short Tail kulcsszavak

Long Tail és Short Tail kulcsszavak

A long tail kulcsszó valami ilyesmi: "Small Business Web Design", míg a short tail kulcsszó ilyen: "Web Design".

Ha összehasonlítjuk a kettőt: a "Web Design" kulcsszónak kb. 30-szor annyi versenytársa van, mint a "Small Web Design"-nak, de a "Web Design" kulcsszóra többen is keresnek rá havonta. A széles kulcsszavakra, mint pl. "Web Design" és "Marketing" nagy arányban keresnek rá, de meg kell jegyezni, hogy a sokkal specifikusabb kulcsszavak, mint pl. "Small Business Web Design" hasonlóan nagy arányú rákeresést eredményezhetnek. Ez a keresési arány jól látszik az alábbi grafikonon:

 

Példa a valós életből

Sokat említegetik a www.NarutoWallpaper.biz weboldalt és ebben a cikkben is megjelenik. A NarutoWallpaper-t naponta több ezren látogatják minden keresőből kb. 200 egyedi kulcsszót használva, a legjobb keresőszavak a látogatók majdnem 50%-át hozzák, az alábbiakban a top 12 kulcsszót láthatjuk. Az első kulcsszó 45%-ot hoz, a második 20%-ot, a maradék 198 kulcsszó 35%-ot.

Ez az arány nagyon hasonlít a grafikonhoz, amit a cikk elején láthattunk, a néhány legfontosabb kulcsszó sok forgalmat hoz, de ezek mellett sok másik is van, amelyek sokkal specifikáltabbak és összességében ezek is sok forgalmat hoznak.

hirdetes

Kulcsszavak grafikonon:

Láthatjuk, hogy a top kettő kulcsszó nagyon sok forgalmat hoz, a maradék kulcsszavak pedig apró forgalmakat generálnak, amelyek összessége a végén szintén jelentős forgalom.

Long Tail előnyei

Gondolkodásra adhat okot, hogy minek vesződjünk több száz vagy ezer olyan kulcsszóval, amelyek csak kicsi forgalmat hoznak. A válasz egyszerű. A long tail kulcsszavak esetében a verseny kicsi, ezért nagyobb eséllyel érünk el jó helyezést a Google-ben, sokkal könnyebben, mint a short tail kulcsszavakra. Valóban nem hoznak annyi forgalmat külön-külön, de ha kellően sok long tail kulcsszót gyűjtünk össze, azok összessége már komoly mennyiségű forgalmat generál. Nem mindenkinek van lehetősége jó helyezésre nagy verseny mutatójú kulcsszavakkal, de bárki(!) elérhet jó helyezést long tail kulcsszavakkal.

Másik előnye a long tail kulcsszavaknak, hogy a látogatókat nagyon könnyen vásárlásra és klikkelésre lehet bírni. Azok a látogatók, akik long tail kulcsszavakra keresnek, pontosan tudják, hogy mit akarnak, legyen az "Small Business Web Design" vagy "Half Price Armani Suits" és nagyobb eséllyel tudjuk kiszolgálni őket.

Számokra kivetítve: egy website keres 5 dollárt/1000 érdeklődő de a long tail látogatókból kereshet 100 dollárt/1000 érdeklődő. Ez 20-szor több, ha a forgalom ugyanannyi. Hozzá kell tenni, hogy a valóságban a legjobb kulcsszavak hozzák a legtöbb látogatót, de a long tail kulcsszavak összessége is szép forgalmat hoz, ami nem elhanyagolható.

hirdetes

Ezeken a weboldalakon az ingyenes üzleti forrásokról van szó: Free Business Card Templates és Sample Marketing Plan and Marketing Plan Template.

Mind a kettő long tail kulcsszavakkal dolgozik, mint pl. "DJ Business Cards" és "Massage Business Cards". Mind a két oldal sok bevételt hoz /1000 érdeklődő, de jelenleg alacsony a forgalmuk. A kulcsszavak nagyon specifikusak és a látogatók azt kapják, amit keresnek, tehát elégedettek és vásárolnak.

Konklúzió

Ha sikerül elérned jó helyezést a versenyképes kulcsszavaiddal, ha nem, a long tail kulcsszavak nagyon hasznosak lehetnek számodra. Ha van egy oldalad, ami "Armani Suits"-okat (Armani öltöny) árul, de nem sikerül forgalmat generálnod olyan szavakra, mint pl. "Armani" vagy "Armani Suits", akkor próbálj meg specifikáltabb kulcsszavakat használni, pl. "Armani Mens Suits". Remélhetően növekedni fog a forgalmad és a bevételed.

Forrás: www.marketinghub.info

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

javítás

tevékenység egy nem megfelelõ terméken, hogy azt a szándék szerinti használatra... Tovább

telemarketing

Reklámüzenetek eljuttatása közvetlenül az emberekhez, telefonon keresztül. In-bound: ha az... Tovább

Tovább a lexikonra