notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Százmillió eurós veszteséget jelentett

hirdetes

Százmillió eurós veszteséget jelentett a Lufthansa Csoport

ich.hu
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Budapest, 2019. július 30., kedd (MTI) - A magasabb költségszint miatt százmillió eurós veszteséget jelentett a június 30-ával zárult első pénzügyi fél évben a Lufthansa Csoport - derül ki a légitársaság honlapján kedden közölt eredmény-kimutatásból.

 Veszteséget jelentett a Lufthansa Csoport

Az eredmények szerint a csoport az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal 18,5 milliárd euróra növelte teljes árbevételét, a költségszint ugyanakkor ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal emelkedett és 18,2 milliárd eurót tett ki. A kiigazított üzemi eredmény a tavalyi első fél évi eredményhez képest 60 százalékot csökkent és 418 millió eurót tett ki. A csoport a 2019-es pénzügyi év első felét 116 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 713 milliós nyereség után.

hirdetes


A taglégitársaságok közül a Lufthansa 403 milliós (-43 százalék) üzemi eredményt mutatott fel, a Swiss 215 millió eurót (-23 százalék) termelt, az Austrian Airlines pedig 55 milliós veszteséggel üzemelt az egy évvel korábbi szolid, 9 milliós nyereség után.


A diszkont forgalmat bonyolító Eurowings, illetve az ide sorolt Brussels Airlines tovább növelte veszteségét a tavalyi évhez képest, a 2018 első félévi 270 millió eurós veszteség idén az első fél évben 274 millió euróra növekedett.

hirdetes


Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója elsősorban a kiéleződő versenyt és a 450 millió euróval megugró kerozinköltségeket okolta és jelezte, hogy több intézkedést is hoztak már, amelyek javítják majd a cég nyereségességét. Ezek között szerepel az Eurowings átalakítása, a légitársaság átadja minden hosszútávú járatát a Lufthansának és csak az Európán belüli, közvetlen, úgynevezett point-to-point forgalomért lesz felelős. 


 

Forrás: MTI

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

vevőorientáció

Olyan gondolkodási mód és gazdálkodási gyakorlat, amely a vállalat minden döntését a vevő... Tovább

marketing adatbázis

Az egyéni fogyasztókra, lehetőségekre és elképzelésekre vonatkozó releváns, hozzáférhető... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Külföld