Magyar termékeket exportálnának a Kínai piacra

Magyar termékek a Kínai piacon

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A magyar exportáruknak Kínában egyre több jelentősége lehet, hiszen a kínai középosztály évről évre gyarapszik, amely szektor Magyarország számára fontos vásárló lehet. –  közölte az agrárminiszter csütörtökön a Kossuth Rádió Jó Reggelt, Magyarország! című műsorában.

Export

Nagy István elmondta, hogy Kína gazdaságilag az elmúlt években folyamatosan fejlődik, ezáltal a prémiumkategóriás termékekért magasabb árat is hajlandóak fizetni. A kínaiak adnak a presztízsre, így náluk a magyar termékek kelendők. – mondta el a miniszter. 

A Kínai Nemzetközi Import Expón olyan magyar termékek iránt volt a legnagyobb érdeklődés, mint a tokaji bor, a libatoll, sajtkészítmények, száraz vörösborok és az ásványvizek. 

 

Mivel Magyarország nem nagy ország, és munkaerőhiány is fennáll, így nem képes nagy mennyiségű, olcsó árut előállítani. Ezáltal hazánk lehetősége a prémiumkategóriás termékekben rejlik. Emellett ezeknek a termékeknek a fogyasztása persze presztízskérdés is egyaránt. – nyilatkozta Nagy István. 

„Kínában szokás, hogy ajándékba élelmiszert visznek, ezért fontos, hogy milyen a termékek megjelenése, csomagolása. Szemben az európai trendekkel, ahol az olcsó és környezetbarát megoldások a jellemzőek, Kínában a színesebb, mívesebb csomagolással lehet sikeresen terméket eladni” – mondta.

 

 

Mivel manapság egyre nagyobb az igény az online vásárlásokra, az agrárminiszter kínai látogatásán a Cityshop vezetőjével, illetve a világ egyik legnagyobb online kereskedelmi áruházának, az Alibaba egyik igazgatójával is egyeztetett a magyar termékek online áruházakban történő megjelenítéséről. A megnövekedett online kereskedelem miatt ezt a lehetőséget muszáj megragadni, hiszen így nagyobb eséllyel robbanhatnak be a magyar termékek a kínai piacra. A miniszter emellett még a Bright Food és a Greenland képviselőivel is egyeztetett a magyar termékek online értékesítéséről. 

 

Nagy István arról is beszélt, hogy a korábbi madárinfluenza és a sertéspestis miatti vétót is szeretnék visszavonatni, hogy még több terméket tudjon hazánk exportálni. Ezek a vírosok már több éve nincsenek Magyarországon, amit már a kínai szakemberek is megerősítettek. Így a kínai előírásoknak megfelelően, hamarosan befejeződhetnek az egyes magyar exportcégeket auditáljása. 

 

A kínai piacon is szeretnének olyan termékegyütteseket megismertetni, mint például a libamáj és a tokai bor, amelyek esetén egyik termék húzza a másikat. Ezeket szeretnék a külföldi fogyasztókkal is megismertetni, hiszen a magyar piacon is jól működik. 

 

Nagy István Orbán Viktor miniszterelnök kíséretében utazott Kínába, hogy részt vegyen az első Kínai Nemzetközi Import Expón. A sanghaji expóra látogató magyar kormányzati delegáció tagja volt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is.

Forrás: MTI

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
Belföld Érdekességek Magyar

Szótár

marketing

Szűkebb értelemben: olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek... Tovább

érdekelt fél

érdekelt fél Olyan személy vagy csoport, akit vagy amelyet egy szervezet környezeti... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.