notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Nõtt az online vásárlás

Nõtt az online vásárlás

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A magyar internet-használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón. Legtöbben könyvet vettek, majd a számítógépes hardver következik, a ruházati cikk, továbbá a szórakoztató elektronikai eszköz. A Nielsen piackutató vállalat 48 ország internetezõi körében végzett kutatása megállapítja: A magyarok vásárlási hajlandósága a neten megfelel 86 százalékos nemzetközi átlagnak.

 

 

 

 

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

 

 

 

 

Európai online vásárlás


A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülõjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelõzõ három hónap során repülõjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka. Ennél csak a csehek aránya kisebb.
Szembetûnik a különbség a hanghordozóknál is. A kontinensen a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" a neten, az utóbbi három hónap során, Magyarországon csak 8 százalék.

A magyar online vásárlók


A magyar online vásárlók a nemzetközi trendektõl eltérõen tájékozódnak. Nálunk legtöbben, tíz emberbõl négyen valamelyik keresõvel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Második leggyakoribb beszerzési forrásuk a megszokott oldaluk. Harmadik legelterjedtebb információs forrás az ismerõsök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.

hirdetes

Ezzel szemben világszerte az internetezõk többsége az általa ismert honlapokat részesíti elõnyben. Második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a szörfölgetés a világhálón, és csak harmadik valamelyik keresõ program. Negyedik pedig egy valahol látott kedvezõ ajánlat.

Az internet, mint vásárlási eszköz többé már nem csupán piaci részekre korlátozódó technológia, hanem tömegkommunikációs eszköz, és egyben teljes mértékben modern életünk részévé vált - állapítja meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója.

PayPal online fizetési rendszer


A modern élet másik fontos velejárója az újfajta pénzforgalom, amely szintén fellendíti a weben lebonyolódó kereskedelmi forgalmat. A fizetési módok közül az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti elõnyben, majd csaknem fele-fele a PayPal online fizetési rendszert, továbbá az átutalást bankon keresztül. Ezzel szemben Magyarországon legkedveltebb a pénz utalvánnyal való elküldése megelõzi az utánvétet, valamint a vevõ általi készpénzes fizetést, és csak ezután következik a banki átutalás.

hirdetes

Amikor azonban a piackutatók konkrétan rákérdeztek, hogy a legutóbbi három hónapban lebonyolított online vásárlásnál ki, hogyan fizetett, a következõ sorrend született: Legtöbben utánvéttel egyenlítették ki az árat (38 százalék),utalvánnyal küldték el a pénzt (36 százalék), személyesen készpénzben egyenlítették ki a vételárat (34) bankon keresztül utalták át, (29), és csak ezután következik a hitelkártya (26).

A kutatás egyik legfontosabb eredménye Szalókyné Tóth Judit szerint, hogy rámutat arra, mekkora üzleti lehetõséget jelent az egyes vásárlói site-ok számára a több tízmillió potenciális vásárló.

Amikor a Nielsen két évvel ezelõtt világszerte felmérte az internetes vásárlási szokásokat, akkor földünk lakóinak mintegy 10 százaléka, szám szerint 627 millió ember vásárolt a világháló révén. Mindössze két év alatt az online vásárlók aránya 40 százalékkal, körülbelül 875 millióra emelkedett.

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 240

Átlagos értékelés: 4.8

Szótár

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

beszerzés

Szűkebb értelemben a termeléshez szükséges anyagok, segédanyagok stb. megvásárlását... Tovább

Tovább a lexikonra