notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing a megismertetés után

hirdetes

Marketing a megismertetés után

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Minden értékesíteni vágyó vállalkozásnak meg kell ismertetni termékét, szolgáltatását a potenciális vevõkörrel. Igen ám, de milyen marketingeszközzel éljünk, milyen reklámtípust alkalmazzunk akkor, ha már a bevezetés megtörtént?

Pályázatfigyelés szolgáltatásunk feltételei itt!

Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Többféle megoldás is célravezetõ lehet, attól függõen, hogy mit, hogyan és mennyi ideig akarunk értékesíteni. Amennyiben egy szezonális termékrõl van szó, úgy a bevezetõ reklámnak rövid idõintervallumban, és nagy intenzitással kell lezajlania, mert ha ez idõben elnyúlik, akkor aktualitását veszti a hirdetésünk, és nagy költséggel kevés hasznot realizálhatunk.

Imázs építés

A rövid – akár akció keretében megvalósuló - bevezetés, csúnya szóval beetetés után nekiláthatunk az imázs építésnek. Amennyiben vállaltunknak már neve van a piacon, úgy érdemes ezt kihasználva egyre inkább azt hangoztatni, hogy az új termék a miénk. Ha a vállalkozást nem túlságosan ismerik, akkor viszont márkát kell építenünk, vagyis a fogyasztókban ki kell alakítanunk azt az érzést, hogy ez a termék a legjobb választás, mindenkinek ez okozza a legnagyobb haszonélvezetet. A mindenki alatt természetesen, már a bevezetõ fázis alatt kiválasztott célközönséget értem.

Márka imázs

A márka imázs lényege, hogy egy adott termékkel, vagy termékcsoporttal kapcsolatban a mi márkánkat úgy említsék, mintha nem is létezne másik. Az Egyesült Államokban, sõt már hazánkban is kezd elterjedni egy-egy márkának a becézése, és ha ezt sikerül elérnünk, akkor hatalmas sikerek várhatóak, hiszen az a fogyasztó, aki egy termék márkanevét becézve használja, az sokkal inkább magáénak érzi azt. Természetesen nem hagyhatjuk ki ezúttal sem az online marketing módszerét sem.

hirdetes

Online marketing

Magyarországon is egyre többen interneteznek, így ezt a marketingcsatornát mindenképp számításba kell vennünk. Nálunk azért még fõként a fiatalabb generáció tölt több idõt a képernyõk elõtt, bár a korosztályok közötti szóródás már sokkal nagyobb, mint négy-öt éve. Egy, az Államokban készült felmérés azt állapította meg, hogy az egészen fiatal korúak nem zárkóznak el a reklámoktól, sõt egyenesen érdekli õket. Ezt igazából csak akkor használhatjuk ki, ha a célközönségünk között szerepel ez a generáció. Ha nem, akkor figyelembe kell vennünk a saját vevõkörünk marketingeszközökhöz való viszonyulását, és azt az eszközt kell alkalmaznunk, amelyik a leghatékonyabb, vagy éppen a legkevésbé utált. Itthon sokkal elnézõbbek az emberek a rengeteg reklámüzenet iránt, mint Nyugat-Európában.

Cég imázs

Fentebb említettem, hogy ha a vállalkozásunk ismert, és elismert a saját mûködési területén, akkor ezt használjuk ki. Ekkor már vállalat, vagy cég imázsról beszélünk, vagyis maga a termék hátrébb szorul, és a vállalat nevével vezetjük be, és adunk el. Nagyon gyakori jelenség, hogy a fogyasztót nem is érdekli milyen termékrõl van szó, csak a gyártót nézi meg, és ez alapján dönt, hogy vásárol-e, avagy sem. A cég imázs is kétélû fegyver, hiszen vannak olyan vállalatok, amelyek nem a minõségrõl lettek híresek, hanem valami más tulajdonságról, például az alacsony árról. Ebben az esetben a fogyasztóra lehet, hogy negatív hatást gyakorolunk, ilyenkor érdemes egy új csomagolással, márkanévvel, reklámmal elõrukkolni.

hirdetes

Piacvezetõ termék marketingje

Az sem mindegy, hogy meddig szeretnénk vezetõként a piacon tartani termékünket, ugyanis a rövid, szezonális dolgokról már volt szó, de mit tegyünk, ha sokáig szeretnénk egy árut toptermékként értékesíteni. Ekkor jól felépített marketing stratégia szükségeltetik, hiszen a fogyasztók többsége mindig vágyik az újra. Érdemes fokozatosan adagolnia reklámüzenetet, és fokozatosan növekvõ mértékben, hogy elõször megismerjék, majd megszeressék, és végül minden másról elfeledkezzenek. A növekvõ mennyiségû reklám sokakban ellenérzést fog kiváltani, ennek lecsökkentése érdekében folyamatosan változtassunk az üzeneten, próbáljunk más-más célcsoportot megszólítani, vagy ugyanazt a csoportot másképp. A marketing szakma szépsége éppen abban rejlik, hogy a temérdek kiszámolható, várható reakción túl, még egy sor olyan üzenetet, módszert tudunk alkalmazni, amely teljes mértékben ellentmond a józanész szabályainak, mégis beválik, és nem várt hasznot hoz.

Pályázatfigyelés szolgáltatásunk feltételei itt!

Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Szociális és Munkaügyi Minisztérium

Szociális és Munkaügyi Minisztérium tevékenységi köre A Szociális és Munkaügyi... Tovább

beszállító

szervezet , vagy személy, amely vagy aki rendelkezésre bocsát egy terméket PÉLDÁK: Gyártó,... Tovább

Tovább a lexikonra