notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing az agráriumban

hirdetes

Marketing az agráriumban

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Korábbi cikkeinkbõl már kiderült, hogy a STandard-Team Kft. mennyire elkötelezett a honi mezõgazdaság, élelmiszeripar, illetve környezetvédelem mellett. Szintén megszokott dolog, hogy a cikkek hatalmas marketing értékkel bírnak. Egyenesen következik, hogy nem hagyhatjuk szó nélkül egy már régen mûködõ dolog vizsgálatát, ez pedig az agrármarketing. Biztos vagyok benne, hogy a mûködõ szó hallatán rengeteg jóérzésû ember csattan fel hirtelen, de higgyék el tényleg mûködik. Arról, hogy jól vagy sem, a vélemények finoman szólva is különböznek.
Tegyük félre érzéseinket, és nézzünk pár olyan megvalósítandó célt, amely sokkal kevesebbeket bánt, mint a jelenlegi helyzet.

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Szerintem a legalapvetõbb cél a hazai piac védelme, amely ugyan túl elcsépeltnek gondolunk, már-már védegyletesen hangzik, de kisebb fajta egyéni közvélemény-kutatásom eredménye is, melyet nemrégiben végeztem, azt igazolja, hogy igenis foglalkozni kell a témával, mert van rá érdeklõdés.
A hazai piac védelme - mint a fõ cél elérése - érdekében rengeteg alcélt határozhatunk meg.
Egyik ilyen a hazai termék preferenciájának megteremtése, amely egy olyan mértékig globalizálódott világban, amelyben manapság élünk nem is olyan egyszerû. Két alapvetõ dolgot szükséges szem elõtt tartanunk. Az egyik, hogy a hazai terméknek kiváló minõségûnek kell lennie, mert csak így lehet versenyképes a világpiacon, és hazánk fia sem fogja jobban szeretni a valamilyen szempontból silányabb terméket. A másik fontos tényezõ – amely gyakorlatilag az elsõ következménye – a nemzetközi szabványoknak (ISO 9000, WHO, Európai Unió stb.) való megfelelés, amely által biztosítjuk, hogy a szóban forgó termék a világon bárhol versenyképes.

hirdetes

Magyarország gazdasági hátrányának a fejlett országokhoz képest nem kis részben okozója lehet a GDP-nek a kutatás-fejlesztésre fordított csekély százaléka. Pedig egy fejlõdõ, változó országban mindig hatalmas súlyt kell helyezni az innovációra, és nem lehet ez másként a mezõgazdasági termékek esetében sem. Vannak biztató jelek ennek a területnek a támogatási rendszerében is (javarészt ígéretek formájában), de úgy érezhetjük, hogy ólomlábakon közelít csak a reform. És ha már a támogatásról esett szó, szintén kulcsfontosságú a hazai termelõk támogatása is, nem csak a versenyképességük megteremtése szempontjából, hanem egyáltalán a talpon maradásuk miatt is, hiszen látjuk, hogy önerõbõl nem képesek finanszírozni a magas színvonalú termelést lehetõvé tevõ beruházásokat, az Európai Unió elõírása szerinti fejlesztéseket, a természeti károkból adódó veszteségeket.
A különféle médiumok, illetve a kommunikációs eszközök fejlõdésével lehetõség nyílt a megfelelõ marketing stratégia kialakítására, és ezen stratégia megfelelõ helyen, és módon történõ kommunikálására is. Gondolok itt a piackutatás leegyszerûsödésére, a marketingüzenet könnyebb, költséghatékonyabb eljuttatására a célközönséghez, online módon történõ reklámozásra stb. Mivel azonban az agráriumban a termék nem ritkán egy élelmiszer, vagy élelmiszeripari alapanyag, nem elég csak az üzenetet eljuttatni a végsõ felhasználóhoz, jogos igény merül fel a fizikai megjelenésre is. Erre világszerte kiváló alkalmat biztosítanak a különféle mezõgazdasági, élelmiszeripari vásárok, amelyeken való megjelenést a jelenleginél nagyobb mértékben támogatva, a fentebb felsorolt célok megvalósulása, elérése nagy mértékben egyszerûsödne, valamint az oly sokat emlegetett országimázs-építéshez is tetemes részben hozzájárulna.       

hirdetes

 Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot? Kérjük, kattintson ide!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

felhasználási engedély

hozzájárulás az elõírt követelményeknek nem megfelelõ termék felhasználásához,... Tovább

hiba

egy szándék szerinti, vagy elõírt használattal kapcsolatos követelmény nem... Tovább

Tovább a lexikonra