notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A marketing, a marketing fogalma, az online marketing

hirdetes

A marketing, a marketing fogalma, az online marketing

Bacsó Mária menedzser asszisztens
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A marketing a 20. sz. elején jelent meg először az Egyesült Államokban, a piaci mechanizmusok gyors fejlődésének idején. A „to-market” ige jelentése: piacra vinni, vagyis eladni, forgalmazni

Egyrészt gondolkodásmód másrészt tevékenységek összehangolt rendszere, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők tervezésének és végrehajtásának összességét.

Termelésorientált korszak

„pre-marketingnek” A piaci kereslet még kissé meghaladja a kínálatot. A vállalkozások a termelés növelését tekintik fő feladatuknak. Termelési szemlélet jellemző; a marketinget (mint eloszlást) teljes mértékben ennek rendelik alá.

Értékesítés-orientált korszak

A technikai fejlődés és az újonnan létrejött vállalkozások nagy száma árubőséget teremt a piacon. A termékmennyiség meghaladja a piac felvevőképességét; így az értékesítés kap prioritást.

hirdetes

A fogyasztók befolyásolása az elsőszámú cél. A vállalkozások azt akarják eladni, amit megtermeltek. Agresszív értékesítési módszerek, emelkedő reklámkiadások és a rendkívül erős konkurenciaharc jellemzi.

Fogyasztóorientált korszak

Szlogenje: „Őfelsége a vevő…”. Az igények differenciálódtak. A fogyasztókat homogén csoportokba sorolják és e csoportok igényeit mérik fel. Cél a célpiacok körülhatárolása, a kiválasztott célcsoportok igényeinek kielégítése.

A vállalkozások és vevőik között kétirányú kapcsolat áll fenn. A marketing feladata a fogyasztói szükségletek és igények feltárása, az ezt kielégítő termékek és szolgáltatások kifejlesztése, előállítása és eljuttatása a vevőkhöz.

hirdetes

A piaci siker érdekében mindezt a versenytáraknál gyorsabban és hatékonyabban kell megtenni. A termékek már egyre rövidebb időt töltenek a piacon. Növekszik a döntés-előkészítés és stratégiaalkotás fontossága.

Társadalomorientált korszak

Egyénre szabott kínálat kialakítása, fenyegető veszélyek felismerése. Három tényező összhangját kell megteremteni: a vállalati nyereség, a fogyasztói igények és a társadalmi érdekek. Cégek marketing szemléletű vezetésén túl a vállalkozás egészét e gondolkodás-módnak kell áthatnia.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

auditprogram

egy meghatározott idõtartamra tervezett, meghatározott célra irányuló egy, vagy több... Tovább

Url

A webcím, más néven URL (mely a Uniform Resource Locator [egységes erőforrás-azonosító]... Tovább

Tovább a lexikonra