notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egy igazi marketing menedzser 5 nélkülözhetetlen tulajdonsága: ilyen egy jó marketinges

hirdetes

Egy igazi marketing menedzser 5 nélkülözhetetlen tulajdonsága

VN
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A marketing menedzsment a XXI. század egyik legnépszerűbb karrierjévé vált – egyre többen próbálnak szerencsét a marketing területén, ami persze fokozott versenyt is teremt a munkaerőpiacon. Ahhoz, hogy valakiből jó marketing menedzser válhasson, tisztában kell lennie azzal, hogy mit is foglal magába ez a karrier és hogy milyen emberi tulajdonságokra van szüksége ahhoz, hogy sikeres legyen.

Ilyen egy sikeres marketing menedzser

A marketingmenedzsment első sorban azok számára ideális pálya, akik gond nélkül képesek kommunikálni ügyfeleikkel és munkatársaikkal is (függetlenül attól, hogy azok a cég melyik osztályán, részlegén dolgoznak). Egy jó marketing menedzser képes objektíven szemlélni a dolgokat, levonni a következtetéseket, megoldásokat találni a korábban nem látott problémákra és feldolgozni a marketing- és egyéb tevékenységek során összegyűjtött adatokat.

Szóval miről ismerszik meg egy jó marketing menedzser? Lássuk csak…

Egy jó marketing menedzser kíváncsi

Egy jó marketing menedzser mindig nyitott az újdonságokra és élvezi, ha olyan koncepciókat kell megfejtenie, amelyek elsőre összetettnek tűnhetnek. Nem riad vissza attól, ha új kihívás áll ellőtte, és boldogan vizsgálgatja a piacot új szemszögekből, hogy megértse annak állapotát, működését és lehetőségeit.

Ez az a kíváncsiság, ami egy marketinges munkáját hajtja, és ami a jövőben óriási felfedezésekhez és sikerekhez vezethet majd. Egy jó marketing menedzser tudja, hogy nincs két egyforma helyzet, és hogy minden új törekvés új kampányt követel meg.

Egy jó marketing menedzser kreatív

A kreativitás mindig is elengedhetetlen volt a marketing menedzserek számára, hiszen az ő feladatuk előállni azokkal a kampányokkal és jelmondatokkal, amikkel nevetésre, sírásra, gondolkodásra és persze vásárlásra késztethetik az embereket.

hirdetes

Egy jó marketinges pontosan tudja, hogyan rakosgassa egymás után a szavakat úgy, hogy a kívánt reakciót váltsa ki célközönségéből és befolyásolhassa azt. A marketing menedzserek általában másokkal dolgoznak együtt, és igyekeznek ezekbe az együttműködésekbe is belevinni kreativitásukat, illetve felismerni a kreatív lehetőségeket.

Egy jó marketing menedzser jól bánik az emberekkel

hirdetes

 Egy jó marketing menedzser tudja, hogy hogyan tegye boldoggá ügyfeleit, még akkor is, ha az „ügyfélnek mindig igaza van” mondás nem teljesülhet. Ha egy marketing ügyfélnek van egy elképzelése egy kampányról, a menedzser feladata, hogy tiszteletben tartsa az ötleteit, de egyszerre a megfelelő irányba is tessékelje az együttműködést a legjobb eredmények érdekében. Ehhez egy marketing menedzsernek minden helyzetben higgadtnak és tisztán látónak kell maradnia.

A marketing menedzser jól kell tudja kezelni beosztottjait is – jó vezető kell, hogy legyen. A marketing manapság túlnyomórészt online keretek között zajlik, ezért egy menedzsernek nem csak közvetlen munkatársaival, hanem az informatikai részleggel, videós stábokkal és közösségi média menedzserekkel is folyamatos kapcsolatot kell tartania, és meg kell tudnia értetni velük elképzeléseiket, hogy azok megvalósíthassák ezeket.

A kommunikáció azonban gyakran az odafigyelő hallgatásról szól, mintsem arról, hogy mindig tudja valaki, hogy mit mondjon.

Egy jó marketing menedzser lépes alkalmazkodni

Egy jó marketing menedzser tudja, hogy hiába állít össze egy tökéletesnek tűnő marketingstratégiát egy projekt kezdetén, rengeteg dolog történhet a kivitelezés során, amelyek felforgathatják a dolgok rendjét. Fontos tehát hogy a marketing menedzserek képesek legyenek alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz és ezt a gondolkodásmódot továbbadják azoknak is, akikkel együtt dolgoznak, hogy a csapatmunka gördülékenyen folytatódhasson tovább.

Egy jó marketing menedzser értékesítőként gondolkodik

Mint láthattad, egy igazi marketing menedzser kreatív, képes alkalmazkodni és jól bánik az emberekkel. Azonban végül minden az üzletről szól. A marketing és az értékesítés elválaszthatatlanok egymástól. Egy marketingesnek vagy marketing ügynökségnek legelőször saját magát kell eladnia az ügyfélnek, majd azt a marketingötletet is, amivel előáll. Csak ezek után következhet a terv megvalósítása és az ügyfél értékesítőinek asszisztálása.

Te is szeretnél találni egy ilyen marketing menedzsert? Kérj rendszeres marketing tanácsadást ide kattintva: online marketing tanácsadás, és ezzel a tanácsadással együtt olyan marketing menedzsert fogsz kapni, aki tényleg mindenben segít! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

nyomonkövethetõség

képesség arra, hogy nyomon kövessék a múltját, az alkalmazását, vagy a helyét... Tovább

Környezeti hatás

környezeti hatás A környezetben végbemenő mindennemű változás, akár káros, akár hasznos,... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Marketing