notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing – Hogyan fogjunk hozzá?

hirdetes

Marketing – Hogyan fogjunk hozzá?

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A világon mindenki, és minden kommunikál. Hang, kép, szín, szöveg stb. mind üzen valamit, csak nem biztos, hogy nekünk, vagy az is lehet, hogy nem értjük meg. Amennyiben nem nekünk szól az üzenet - ezért nem értjük meg – az nem számít, azonban ha számunkra készült, és mi mégsem értjük, akkor van probléma.

Marketing – Hogyan fogjunk hozzá?

Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot?
Honlapkészítés, mely gyorsan behozza az árát? Kérjük kattintson ide!

A kommunikációs eszközöket (gyakorlatilag bármit) használja mindenki reklámozásra, figyelemfelkeltésre. A szakma marketing rövidlátásnak nevezi azt a gondolkodásmódot, amikor úgy gondoljuk, hogy a mi termékünk, vagy szolgáltatásunk mindenkinek eladható bármilyen módon, vagyis a célközönségünk az egész társadalom. Mielõtt ebbe a hibába esnénk, és komoly pénzeket költenénk a marketing tevékenységünkre érdemes marketing tervet készítenünk, amin belül számba vesszük az összes költséget, várható hasznot, hatást, és döntünk, hogy milyen eszközökkel kommunikáljunk.

 
A sarki zöldséges valószínûleg nem az online marketing területen gondolkodik, és ez teljes mértékben érthetõ is, hiszen a célközönsége nem attól függõen fog dönteni mellette, hogy milyen honlapja van. Neki ésszerûbb szórólapokon, esetleg reklámspotokon keresztül megnyerni a vásárlókat. Mindemellett természetesen nem hátrány, ha van egy honlapja, csak ne várjon számottevõ bevételt attól. Sokkal nagyobb hiba, ha olyan vállalkozásnak nincs internetes megjelenése, amelynek a tevékenysége mindenképp megkívánná azt. Az egész mai cikkemnek egy ilyen eset adta az apropóját.


Adott egy kisvárosban egy csempéket, járólapokat forgalmazó cég. A telephely kialakítása legkevesebb három hónapot vett igénybe (ez csak, amennyit én láttam), és meg kell vallanom gyönyörûen sikerült. A nyitás után jártam az üzletben, és belépve velem szemközt teljesen átlagosnak mondható termékeket láttam, és csak körbejárás után vettem észre azt a két sarkot, ahol az exkluzív csempék voltak kiállítva. Ha az én boltomban lenne olyan termék, amelynek a vállalkozásom a kizárólagos forgalmazója az országban, akkor a lehetõ legjobban látható helyre tenném, hogy mintegy fókuszpontként a belépõ potenciális vevõ le se bírja venni a szemét a portékáról, és ez így is lenne, hiszen ilyet még nem láthatott hazánkban. És ez csak a kezdet.

hirdetes

 
Nagyon kedves, és roppant elõzékeny értékesítõk voltak az üzletben, akik közül az egyiknél érdeklõdtem egy bizonyos fajta járólapról, árról, szállítási feltételekrõl. Nincs nekik raktáron, de tudnak rendelni, és majd értesítenek – hangzott a válasz. Mikor a további választékról érdeklõdtem, megkérdeztem a honlapjuk nevét. Teljes megdöbbenésemre nem volt honlapjuk. Mint kiderült csak a helyi rádióban hirdetnek, és nincs hirdetési újságuk sem. Gyakorlatilag a marketingkommunikációjuk a fentebb említett sarki zöldséges esetében alkalmazott stratégiát sem érte el.

 
Kérdem én mekkora bevételtõl esik el egy ilyen vállalkozás a rosszul megválasztott marketing miatt. Csak gondoljunk bele abba, hogy egy kis városban mûködõ cég, nem kis beruházás eredményeképpen megnyitja a luxus burkolóanyagokat kínáló üzletét, és errõl a városi rádiót hallgatókon kívül senki nem tud. Ha hozzávesszük azt is, hogy az üzlet a külvárosban van, feltételezhetjük marketing szempontból a szakmai hozzáértés teljes hiányát. Természetesen nem kell mindenkinek marketinggurunak lenni, de a bevételét mindenki fokozni szeretné, tehát teljességgel érthetetlen az üzletvezetõk hozzáállása. Búcsúzóul megkérdeztem, hogy legalább internetes elérhetõségük van-e, ahol tudok érdeklõdni újabb termékekrõl, akciókról. A fentiek alapján már sejthetik a választ, miszerint: NINCS, és nem is akarnak

hirdetes

.
Úgy látszik a cégvezetésben nem merült fel a címben szereplõ kérdés. Már az üzlethelység kialakítása elõtt érdemes lett volna egy saját honlap elkészítése, amelyen bevezetõ reklámként rengeteg terméket szolgáltatást lehetett volna hirdetni, hogy a nyitást már az érdeklõdõk sora várja, esetleg már elõrendelést is leadva. A termékpalettát, illetve a tervezett értékesítési volument elnézve jelen vállalkozásnak egy professzionális, értékesítést ösztönzõ honlap költsége 3-4 hónapon belül megtérült volna, és ezután már profitot termelt volna. Természetesen a rádióhirdetésnek is van értelme, de csak akkor, ha a végén elhangzik a honlap címe, ahol bõvebb felvilágosítást nyerhetünk a vállalatról, valamint annak kínálatáról. Szintén érdemes lett volna reklámújságot nyomtatni és teríteni, amin az aktuális akciós termékek szerepelnek. Az itt bemutatott cég nem kevés pénzt dobott ki az ablakon, és rengeteg bevételtõl esik el nap, mint nap, mert nem tervezte, terveztette meg marketingstratégiáját.      

Szeretne egy hatékony, üzletet hozó honlapot?
Honlapkészítés, mely gyorsan behozza az árát? Kérjük kattintson ide!

        

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

ISO 9001

MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány AZ ISO 9001 egy nemzetközi szabvány. A szabvány alapján... Tovább

eladási kvóta

Egy termékvonal, egy vállalati divízió vagy egy kereskedelmi képviselő számára... Tovább

Tovább a lexikonra