notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Tévhitek a minőséggel kapcsolatban

Tévhitek a minőséggel kapcsolatban

Geczki Csilla
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Tévedés a minőséget úgy értelmezni, hogy célunk nem lehet más, mint a ’tökéletesség’ elérése. Egy terméknél, vagy termék csoportnál a piac a minőséget nem folyamatos skálával méri, hanem a vevői igények eltérő volta köré szegmentálódva, sávosan alakulnak ki az egyes minőségi kategóriák

Sávok

Az összehasonlítást, az elvárások minőségi kielégítettségi szintjének az értékelését az adott sávokon belül lehet csak megtenni. Ezek a sávok az árakkal és a vevőcsoportok elvárásainak, igényeinek különbözőségeivel határolhatóak be.

A terméket az egyes sávok között csak jelentős költségtömeg változtatással lehet mozgatni. Vegyünk egy példát; egészen más a minőségi elvárás egy piaci kolbászsütő, egy üzemi étkezde, egy nemzetközi gyorséttermi lánchoz tartozó üzlet, vagy egy öt csillagos szálloda étterme esetében. Az összehasonlítások az egyes minőségi kategóriákon belül lehetségesek, vagyis szállodai éttermet a saját kategóriájában dolgozó másik étteremmel, gyorséttermi lánc üzletet egy másik hasonlóval mérhetünk össze.

Szabványok

Ahhoz, hogy a termelő, szolgáltató cég biztonsággal és egyenletesen megfelelő minőségű terméket állíthasson elő, hangsúlyosan ajánlatos, hogy minőségügyi irányítási rendszerét a nemzetközi összefogással kidolgozott, széleskörű tudást és tapasztalatot ötvöző szabványok alapján dolgozza ki. Aki a szabványok elvárásait integrálja munkájába, és erről kétségbevonhatatlan igazolást szeretne, tanúsító céget bízzon meg azzal, hogy világítsa át munkavégzését, majd erről adjon ki bizonyítványt.

hirdetes

Az ISO 9001: 2000-es szabvány követelményei szerint létrehozott, kialakított minőségügyi rendszernek nem az a célja, hogy amint kialakítottuk a saját minőségirányítási rendszerünket, termékeink / szolgáltatásaink mérhető paraméterekben kifejezett minősége egy csapásra jobbá válik.

A termék minősége elsősorban a vevői igények, követelmények pontos felmérésétől és azok alapos megértésétől függ, de természetesen emellett különböző gazdasági szempontokat is mérlegelni szükséges. Ahhoz, hogy ezt elérjük, szükség van a rendszer megfelelő működtetésére és karbantartására, de ez nem veszi le a felelősséget a vezetők válláról a döntések meghozatalában.

ISO 9001-2000-es szabvány

Azt is be kell vallani, hogy az ISO 9001: 2000-es szabvány követelményei szerint kialakított minőségirányítási rendszer sem képes csodákat művelni. E szabvány követelményei alapján bevezetett és működtetett minőségügyi rendszer csak alapot biztosít számunkra az egyenletes termék- és/vagy szolgáltatásminőség biztosításához, a vevőkkel való kapcsolattartás, kommunikáció javításához és az irányítási feladatok rendszerezett, pontos, dokumentált információkkal történő ellátásához. Mindezek a nyerhető előnyök azonban semmit nem érnek a szakmai hozzáértés, elkötelezettség és vállalkozó szellemiség nélkül.

hirdetes

Kijelenthető, hogy az ISO 9001-es szabványban nincsen olyan követelmény, vagy különleges elvárás, amit a szervezetnek jól felfogott érdekében ne kellene alkalmazni, mindenféle más szabvány kényszere nélkül.

A szabvány kikényszeríti a szervezettől a pontos és rendszerezett feladatvégzést, és azt, hogy a szervezet folyamatait elemezzük, azonosítsuk a kritikus pontokat, a hibákat észrevegyük, és fáradozzunk annak javításán, tökéletesítésén, és így a szervezet működése egészének fejlesztése váljon a szervezet valamennyi tagjának mindennapos tevékenységévé.

Az ISO 9001: 2000 szabvány követelményeit széleskörű nemzetközi tapasztalatok alapján fogalmazták meg, amely olyan ismeretanyagot foglal magába, melyeket vállalati mérettől és tevékenységi körtől függetlenül egy jól működő vállalatnak magáévá kell tennie.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 192

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

tervezés és fejlesztés

folyamatok összessége, amely a követelményeket elõírt jellemzõkké vagy egy termék... Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra