notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Minõség a közigazgatásban

Minõség a közigazgatásban

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Napjainkban az európai integrációra való felkészülés fokozott követelmény és feltételrendszer teljesítését teszi szükségessé. A közigazgatás funkcióiból és feladataiból adódóan átszövi mindennapjainkat, ugyanakkor folyamatosan változik, ezért mûködésének korszerûsítése, folyamatos fejlesztése alapvetõ fontosságú. A közigazgatásban egyfelõl bürokráciamentes, pártatlan, szakszerû és gyors ügyintézésre, másfelõl hatékony, eredményes és költségtakarékos mûködésre van szükség.

ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!



A gyorsan formálódó környezetben, megváltozott piaci körülmények között a minõségben való gondolkodás, a folyamatos javításra, fejlõdésre való törekvés, az új megértése, befogadása lehet garancia a fennmaradásra és továbbfejlõdésre.
A közigazgatás a széles hatás és mûködési körével kihatással van a gazdasági élet fejlõdésére. Ezt szem elõtt tartva a közigazgatás nem lehet egy ország kormányzati politikáját támogató belügyi kérdés. Azonban, mint a közszolgáltatás egy eszköz a központi hatalom gyakorlásához. Az önkormányzatnak ebben a szerepkörében az innovatív közigazgatási humán erõforrással kell rendelkeznie a minõségi munkavégzéshez.
A minõségügy területén a rövid távú célok preferálása a rövid távú eredményességet ugyan növelheti, de a hosszú távú perspektivikus jövõképre igen romboló hatással lehet. Utóbbi megállapítás különösen érvényes a minõségügy területén, hiszen a pillanatnyi költségtakarékossági szempontok kisebb nagyobb eredményekkel járhatnak, azokkal a versenytársakkal szemben, akik nagyobb minõségügyi költségekkel rendelkeznek, de a lemaradás a sokszorosa lehet a megtakarításnak.
A közigazgatás vizsgálata során gyakran találkozunk olyan problémákkal, hogy a rendszer bürokratikus, egyszerre túl- és alulszabályozott, nagy létszámú és költséges, hatékonysága pedig gyenge. Továbbá adott közigazgatási szerven belül a szervezeti felépítés és a belsõ szabályozás nem megfelelõ és elõfordul, hogy a vezetési stílus sem ösztönzi a köz valódi szolgálatát.
hirdetes
A közigazgatási minõségügy területén a következõ célok jelentek meg.
A közigazgatás legyen:
  • erõs, cselekedni képes és tettre kész,
  • költségtakarékos és hatékony,
  • megfelelõ mértékben decentralizált,
  • szakszerû, átlátható, ellenõrizhetõ és megbecsült,
  • a felesleges szabályoktól és az indokolatlan állami beavatkozásoktól mentes,
  • a minõségi fejlesztést központi kérdésként kezelõ,
  • az autonóm civil szervezetekkel korrekt, kölcsönös érdekeken nyugvó, együttmûködõ kapcsolatokat ápoló.
A közigazgatás belsõ folyamatainak mûködéséhez, a jogszabályok érvényesítéséhez és a feladatok eredményes végrehajtásához jó bürokráciára van szükség, amelyet elsõsorban a magas minõségi színvonal, a költségérzékenység és a projektszemlélet jellemez. Meg kell szüntetni azonban a nehézkes, pazarló, lassú és körülményes, az állampolgárt másodlagosnak tekintõ rossz bürokráciát. Ennek biztosításában egy minõségirányítási rendszer jelentõs szerephez jut.
A közigazgatás átalakításának egyik fontos eleme a személyi állomány alkalmassá tétele az európai színvonalú közigazgatási tevékenységre. A magas szakmai és erkölcsi követelmények teljesítése csak akkor várható el a személyi állománytól, ha mind anyagi, mind pedig erkölcsi megbecsülése biztosított.
hirdetes
Itt jelentkezik egy kiemelten fontos feladat, mégpedig a fiatalok minõség specifikus képzésének megvalósítása és egy minõségközpontú szemlélet elterjesztése.
Mára már elfogadott tény, hogy a hatékony közigazgatás a fenntartható gazdasági növekedés nélkülözhetetlen feltétele. A közeljövõ egyik kihívása a korszerûsítés és a minõségfejlesztés számára, hogy a költségtermelõ közigazgatás értékteremtõ közigazgatássá váljon. Csak akkor lehetünk sikeresek a minõségfejlesztésben, ha a személyi állomány szemléletében alapvetõen megújul, s a minõséget munkája legfontosabb vezérlõelvének tekinti. Itt jelenthet döntõ elõrelépést, ha a fiatalok gondolkodásába már kezdettõl fogva a minõségközpontú, fejleszteni kívánó szemlélet érvényesül. Nemcsak elviseli a minõségfejlesztéssel járó kötelmeket, hanem tudatosan azonosul a minõségi célokkal, s hajlandó tevékenyen közremûködni azok eléréséért.

ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!



Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 187

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

lead time

A logisztikában az az időintervallum, amely alatt a megrendelés pénzzé tehető. Tovább

megfelelõség

egy követelmény teljesülése 1. MEGJEGYZÉS: Ez a meghatározás... Tovább

Tovább a lexikonra