Mindenki szereti, ha a dolgok rendben mennek, ha jól érzi magát környezetében. Sokan hajlandóak is tenni ezért, míg mások inkább csak kritikákat és elvárásokat fogalmaznak meg. Akár egyik, akár másik magatartást választják, a minõség kérdésével foglalkoznak.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérje ajánlatunkat itt!
Minõségbiztosítás,minõségfejlesztés
Az ipari, gazdasági életben a legtöbb ágazatban már régóta mûködik a minõségbiztosítás, minõség-ellenõrzés, minõségfejlesztés. Mint ilyen, a minõség egy termék vagy szolgáltatás meghatározott sajátosság szerinti mûködése. Az oktatás olyan szolgáltatás, amit mindenki igénybe vesz. Bizonyos életkorig jogszabály által elõírt kötelezettség, a késõbbiek során pedig lehetõség. Ezért valamennyien "társadalmi fogyasztók" - vagyis iskolahasználók vagyunk. Ezek konkrét, helyi szinten meghatározott célcsoportot jelentenek, akik közvetlen véleménnyel rendelkeznek az iskoláról. A minõségirányítás céljai ezen elvárások alapján fogalmazódnak meg. Ebben a megközelítésben a minõséget az iskola - mint a szervezet menedzselése, fejlesztése jelenti.
Ennek fõbb ismérvei:
- A minõség nem kötelezõ külsõ elõírás, hanem az iskolahasználók megegyezésének rendszere
- A minõség nem eredmény, hanem folyamat
A minõségfejlesztés várható eredményei
- A bevont egyént érdekeltté teszi: a felkészüléshez tanulás és tréningek szükségesek. A Pedagógiai program elkészítése az elsõ lépés. Ez egy szerzõdés az intézmény és a fenntartó között. Folyamatosan készülnünk kell a pedagógusok megváltozott szerepére. A korábbi tudáselosztóból tudásvezetõ, tanulásszervezõ lesz. Az átalakuló társadalomban a pedagógus nem példakép a régi értelemben, csupán egy hatótényezõ a sok közül.
- Kinyitja az intézményt partnerei számára: ez a folyamat már néhány éve megkezdõdött, az iskola egyre kevésbé lesz belterjes belügy. Ennek a nyitottságnak elõnyei és hátrányai is lehetnek. Folyamatos párbeszédet követel meg a partnerintézményekkel, mely a kapcsolat javulását, az igények kölcsönös kielégítését szolgálja.
- Növekszik az intézményi önállóság, az identitás tudat, a különbség, az egyéni imázs fontossága. Be kell mérnünk lehetõségeinket. A kommunikációs csatornák és az információrobbanás, a szabad iskolaválasztás mind a versenyhelyzetet erõsíti. Fel kell mutatnunk értékeinket, és ezeket megfelelõen vonzóvá kell tennünk.
- Szemléletváltást követel meg: nem a hibák kikerülését, hanem a megelõzést segítõ rendszer, módszer kiépítését jelenti. Mindig keresni kell a funkciózavart, és arra mielõbb megoldást kell találni. Nincs kudarc, csak még el nem ért eredmény.
- Az alapelvek betartásával / folyamatos párbeszéd, széleskörû megegyezés, alku létrejötte, a véleményekre való nyitottság, önkéntesség és türelmes megközelítés / az intézmény és a fenntartó között közös megbecsülésen alapuló konszenzus jöhet létre. Az erõforrások és a támogatások optimalizálásával elérhetõ a siker és az elismertség.
Forrás: