notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 megdöbbentő szám: Ilyen munkahely trendekre kell számítani a koronavírus utáni időkben

hirdetes

Ilyen munkahelyi trendeket hoznak a koronavírus utáni idők: 9 megdöbbentő adat

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

9 megdöbbentő munkahelyi trend a koronavírus után

7. Változni fog a vezetőség hozzáállása

A vállalatoktól már a koronavírus előtti időkben is fokozott átlátszóságot vártak el meglévő és leendő munkavállalóik. Az emberek többsége számára a jövőben fontos szempont lesz majd a munkaválasztásnál, hogy az adott cég hogyan bánt alkalmazottaival a krízishelyzet során. Fontos tehát, hogy a cégvezetők olyan döntéseket hozzanak, amelyek segítenek ugyan a cég problémáinak megoldásában, de nem hagyják figyelmen kívül munkavállalóik érdekeit sem.

Jó példák erre azok a cégek, amelyek a vezetőségi fizetések csökkentésével próbálják meg átvészelni a válság pénzügyi csapásait ahelyett, hogy elbocsátanák alkalmazottaikat, vagy az ő béreiket csökkentenék.

A progresszívebb gondolkodású szervezetek nyíltan és gyakran beszélnek nyilvánosan arról, hogy miként támogatják munkaerejüket, különösen ilyen bizonytalan időkben.

hirdetes

8. A cégek az ellenállóképességre terveznek majd a hatékonyság helyett

Egy szervezetidesign-felmérés szerint a céges átrendeződések 55%-ának célja az ellátási láncok, munkafolyamatok és szerepek optimalizálása volt a hatékonyság fokozása érdekében. Habár ez a fajta megközelítés valóban hatékonyabb munkavégzéshez vezetett, gyengepontokat is teremtett, hiszen az átrendeződések során a legtöbb cég nem fordít elég figyelmet a rugalmasságra. Ezzel szemben a rugalmasabb, ellenállóbb cégek sokkal gyorsabban és hatékonyabban képesek reagálni a problémákra.

hirdetes

Ennek érdekében a cégeknek a rugalmasságot és mozgékonyságot is figyelembe kell venniük munkaköreik kialakításakor.

9. Összetettebbé válnak a szervezetek

A legutóbbi gazdasági világválságot követően fokozott lendülettel indultak újra a vállalati egyesülések és felvásárlások, egyes cégek pedig az államosítást választották, hogy bebiztosítsák magukat a későbbi krízisekre.

A koronavírus csillapodásával hasonló trendre számíthatunk. Sok cégi igyekszik majd (lehetőségeihez képest) földrajzilag is terjeszkedni, illetve új piacokra belépni, hogy a jövőben csökkenthessék és egyszerűbben kezelhessék a kockázatokat. Persze mindez összetettebb vállalatokat eredményez majd, ami új kihívások elé állítja azok vezetőségét.

Fontos, hogy a vezetőségek lehetővé tegyék üzleti egységeik számára, hogy sajátos módszerekkel kezelhessék teljesítményüket, hiszen egy-egy részleg igényei és működése teljesen eltérhet a többiétől.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

átsorolás

nem megfelelõ termék fokozatának módosítása, hogy az az eredetitõl eltérõ... Tovább

tervezés és fejlesztés

folyamatok összessége, amely a követelményeket elõírt jellemzõkké vagy egy termék... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Hírek