
7. Változni fog a vezetőség hozzáállása
A vállalatoktól már a koronavírus előtti időkben is fokozott átlátszóságot vártak el meglévő és leendő munkavállalóik. Az emberek többsége számára a jövőben fontos szempont lesz majd a munkaválasztásnál, hogy az adott cég hogyan bánt alkalmazottaival a krízishelyzet során. Fontos tehát, hogy a cégvezetők olyan döntéseket hozzanak, amelyek segítenek ugyan a cég problémáinak megoldásában, de nem hagyják figyelmen kívül munkavállalóik érdekeit sem.
Jó példák erre azok a cégek, amelyek a vezetőségi fizetések csökkentésével próbálják meg átvészelni a válság pénzügyi csapásait ahelyett, hogy elbocsátanák alkalmazottaikat, vagy az ő béreiket csökkentenék.
A progresszívebb gondolkodású szervezetek nyíltan és gyakran beszélnek nyilvánosan arról, hogy miként támogatják munkaerejüket, különösen ilyen bizonytalan időkben.
8. A cégek az ellenállóképességre terveznek majd a hatékonyság helyett
Egy szervezetidesign-felmérés szerint a céges átrendeződések 55%-ának célja az ellátási láncok, munkafolyamatok és szerepek optimalizálása volt a hatékonyság fokozása érdekében. Habár ez a fajta megközelítés valóban hatékonyabb munkavégzéshez vezetett, gyengepontokat is teremtett, hiszen az átrendeződések során a legtöbb cég nem fordít elég figyelmet a rugalmasságra. Ezzel szemben a rugalmasabb, ellenállóbb cégek sokkal gyorsabban és hatékonyabban képesek reagálni a problémákra.
Ennek érdekében a cégeknek a rugalmasságot és mozgékonyságot is figyelembe kell venniük munkaköreik kialakításakor.
9. Összetettebbé válnak a szervezetek
A legutóbbi gazdasági világválságot követően fokozott lendülettel indultak újra a vállalati egyesülések és felvásárlások, egyes cégek pedig az államosítást választották, hogy bebiztosítsák magukat a későbbi krízisekre.
A koronavírus csillapodásával hasonló trendre számíthatunk. Sok cégi igyekszik majd (lehetőségeihez képest) földrajzilag is terjeszkedni, illetve új piacokra belépni, hogy a jövőben csökkenthessék és egyszerűbben kezelhessék a kockázatokat. Persze mindez összetettebb vállalatokat eredményez majd, ami új kihívások elé állítja azok vezetőségét.
Fontos, hogy a vezetőségek lehetővé tegyék üzleti egységeik számára, hogy sajátos módszerekkel kezelhessék teljesítményüket, hiszen egy-egy részleg igényei és működése teljesen eltérhet a többiétől.