notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Az emberek kétharmada nem ismeri a különbséget a Google fizetett és organikus keresési eredményei között.

Ön tudja, hogy fizetett vagy organikus keresési eredményre kattint a Googleben?

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A fogyasztók közel kétharmada (60%) nem ismeri a Google által fizetett és szerves keresési eredmények közötti különbséget, a Varn új tanulmánya szerint.

Mi a különbség a fizetett és organikus Google találatok között?

Az Egyesült Királyság marketing ügynöksége egy egyszerű kérdéssel közel 1000 internet-felhasználóhoz fordult: "Tudja, hogy a Google keresési eredményoldalon mely linkek a fizetett hirdetések?"

 

A megkérdezettek 59,7% -a állította, hogy nem ismeri a kétféle Google-lista közötti különbségeket, ami azt jelenti, hogy a fogyasztók többsége úgy véli, hogy a legmagasabb pontszámú eredmények a legérdekesebb válaszok a lekérdezésekre, amikor egy hirdető megvásárolta ezt a pozíciót.

 

Ezek a válaszok azt sugallják, hogy a hatalmas PPC-bevételek kétharmada rossz irányú kattintásokból származik.

 

De a Google fizetett és szerves keresési eredményei közötti eltérések nem mindig voltak ilyen finomak. Öt évvel ezelőtt kiemelték a szponzorált listákat, és egy világos, narancssárga dobozt tettek a hirdetésre, amelyben az "Reklám" szó megjelent. Az évek során a fizetős hirdetések megjelölése egyre homályosabbá vált, a "Hirdetés" ikon és az azt követő link pedig zölden jelenik meg, ugyanúgy, mint a szerves eredmények linkjei.

 

2016-ban a Google eltávolította a keresési oldalak oldalán megjelenő hirdetéseket is, amelyeket viszont kevésbé nyilvánvalóvá tettek a felhasználók számára. Azóta további változtatásokkal Varn 9,4% -os növekedést azonosított a válaszadók között, akik nem tudták azonosítani a fizetett és a szerves listák közötti különbséget.

hirdetes

 

"Bár soha nem lehetünk biztosak a változások mögött rejlő motivációknál, felmerül a kérdés, hogy a Google azért változtatta-e meg a fizetett hirdetések színét és elrendezését, nehogy könnyebben észrevehetőek legyenek, ezzel is tovább növelve a kattintásokat" - vádolta Varn a jelentést.

Az elméletet tovább táplálja az a tény, hogy a fizetett keresési eredményt elismerő 33,7% azt állította, szándékosan dönt úgy, hogy nem rájuk kattint. Mindössze 6,5% állította azt, hogy tudatosan rájuk kattint.

 

hirdetes

 

Google vásárlási hirdetések


A Google Shopping listákra összpontosító párhuzamos kutatásban a PPC szakértője, az AdPilot úgy találta, hogy az internethasználók nagyjából egyharmada nem volt tudatában annak, hogy az e-kereskedelmi összehasonlító szolgáltatásban visszaküldött eredmények fizetett hirdetések.

 

Több mint 1000 válaszadónak hasonló kérdéseket tett fel; "Tudta, hogy ezek a Google Shopping termékek és képek a Google keresési eredményei között fizetett hirdetések?". Az eredményekben hasonló minta jelent meg 30% -kal válaszolva, hogy nem, míg 50% tudta, hogy hirdetések, és direkt nem kattint rá. 

 

A felmérések azt mutatják, hogy - habár a válaszadók egy kis csoportján alapulnak - a fogyasztók figyelmen kívül hagyják a Google szolgáltatásaiban a kereskedelmi tevékenységek körét. Nem vitatható, hogy a keresőmotor szándékosan megtéveszti a felhasználókat - a fizetett keresési eredmények ilyen módon jelennek meg -, de bizonyos aggodalomra adhat okot, hogy  a hirdetések átláthatóságával kapcsolatos viták során a világ legnagyobb és legmeghatározóbb reklámcége a bevételének jelentős részét egy rosszul irányított kattintással fedezi.

 

 

Az Európai Bizottság tavaly 2,42 milliárd euró bírságot szabott ki a Googlenek, azzal az indokkal, hogy a keresési eredményeket a vásárlási hirdetések javára jelenítik meg. A keresőmotort azzal vádolták, hogy visszaél a piaci erőfölényével azáltal, hogy népszerűsíti a vásárlási összehasonlító szolgáltatásokat az általános keresési eredmények tetején.

 

Forrás: marketingtechnews

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.7

Érdekességek

Szótár

továbbengedés

hozzájárulás egy folyamat következõ szakaszába való továbblépéshez ... Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra